Haflinger Maika @ Work (verbetering!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maikaatje

Haflinger Maika @ Work (verbetering!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 19:49

Hallo bokkers
Dit is Maika een 8 jarige haflinger merrie. Ik heb haar in arpil 2007 gekocht. En na lang oefenen zijn begin ik haar te snappen. Ik kon een paard niet aan de teugel laten lopen en had een te harde hand. maar het gaat nu echt geweldig! Nu moet ik die ontspanning nog zien te vinden onder het galoperen. Maar het is echt een vooruitgang vind ik zelf! Ik heb altijd zonder zweep gereden aangezien zei alle kanten op vloog toen ik hem vast had. Maar ik kreeg geen reactie op mijn been ze wou echt niet vooruit dus heb ik besloten om toch die zweep erbij te houden, in het begin was het dan ook ff paniek maar na een tijdje vond ze het alleen nog spannend en nu een enkele dagen later vind ze het niet eng meer. Maar dankzij die zweep doet ze nu meestal wel wat ik vraag eerst ging ze tegenstribbelen en proberen er onder uit te komen.

Waar kan ik aan werken:
Geen geld zoeken
Handen en benen op de plaats
Tenen naar binnen

Foto's:
Tijdje geleden zo liep ze eerst
Afbeelding

En nu rijden we zo
Afbeelding
Iets te diep
Afbeelding
Kijkend in de spiegel :P
Afbeelding
Handen op plaats houden
Afbeelding
Afbeelding
Bye bye
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Maikaatje op 08-02-09 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:51

Inderdaad verbetering zeg!
Probeer alleen je henaden iets rechterop te houden, je hebt ze iets te piano achtig!

floorDaan

Re: Haflinger Maika @ Work (verbetering!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:00

Ziet er al veeeeeeel beter uit! Goed gewerkt hoor in die tussen tijd! Vind wel dat ze vaak te diep loopt, opzich blijft ze wel mooi van achteren lopen en goed over de rug maar dat zou ik er toch met hulp van een ophouding en voorwaarts rijden uit proberen te rijden... En doe je met in en uit stappen lang-laag? Dat helpt ook, dan kan je haar daarna netjes oppakken.

_Dressuurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:35

Een leuke haf onder de kont zeg!
Ik zie ook inderdaad goede verbetering,
alleen nu gaat ie veel te diep!
Verhelp dat wel een beetje en probeer hem iets
hoger te krijgen inplaats zo diep.;)
verder moet je om je pianohandjes en tenen denken.
En probeer wat meer naar achteren te zitten,
ook handen iets meer dragen,
verder ziet het er super leuk uit hoor!
succes verder en ik hoop dat je nog
veel geld vind in de bak!;);)
grapje;)

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:56

Hij duikt een beetje voor over. Probeer hem veel meer op de achter hand te rijden. Er is eigenlijk geen een foto waarbij hij niet duikt. Ik moet je er wel op attenderen dat wanneer je dit aanhoud het schadelijk kan zijn voor de pezen. Probeer in eerste instantie een horizontaal evenwicht aan te houden. Een tipje om zijn achterhand te versterken is natuurlijk overgangen rijden maar ook tempowisselingen. Vraag dan meteen reactie. Wanner je langzamer gaat draven is het niet de bedoeluing dat de aciviteit minder word maar deze moet op dat moment van achter komen. Ik hoop dat je er wat aan hebt want ik geloof dat jij een goed hart hebt wat betreft je paard:D het gaat al een stuk beter in ieder geval ;)

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:03

Hij duikt een beetje te diep, en jij duikt een beetje mee.
Ga dus iets meer naar achteren zitten, en probeer je paard iets minder te laten duiken.

Verder wel een hele verbetering! En een leuke haf!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:37

Probeer haar niet te diep telten lopen en meer vanuit de achterhand d.m.v overgangen, schijnovergangen ect.

Wel een hele leuke haf! :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:03

Ik vind de eerste foto er eerlijk gezegd beter uit zien dan de nieuwere foto's. Op de nieuwe foto's zie ik een paard met veel te veel druk op de teugel, die te diep gaat en zelfs achter de teugel kruipt. Dan vind ik de eerste foto een stuk meer ontspannen!

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 16:09

Nieuwe foto's!! :D

Afbeelding
mevrouwtje zag iets
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sterre12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:13

zier er al weer veel beter uit maar wat al gezegd werd laat haar niet te diep lopen maar beter te diep dan te opgekropt hier kan je nog aan werken

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 12:38

Ess_Ramona schreef:
Inderdaad verbetering zeg!
Probeer alleen je henaden iets rechterop te houden, je hebt ze iets te piano achtig!

Ja dat klopt moet ik aan werken :+ , maar had ik eerst nooit omdat ik ook nooit met zweep ree. Ik draai dan op een of andee manier mijn hand omdat als ik de kont raak met de zweep vliegt ze ineens weg. :P

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:35

Probeer je zadel goed naar achteren te schuiven, tot je hem verder moet duwen om hem naar achteren te doen. Ik vind hem vrij ver naar voren liggen, als je zadel voor een deel op de schoft ligt heeft is dat natuurlijk niet fijn maar komt er daarnaast ook nog meer gewicht op de voorhand.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:48

ziet er leuk uit leuke haf maar pas op je handen zet je te veel vast;) en je trekt je hakken nog wat op(heb ik ook last van hoor;))

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:50

Leuke haf heb je :j En er is idd al verbetering, maar ik heb ook het idee dat ze af en toe te diep loopt. Ze komt heel mooi naar beneden aan de voorkant, zorg dan dat je haar die lengte ook geeft naar beneden, dus niet zoals je nu doet je teugels vast blijven houden. Dan gaat ze wel naar beneden, maar dan komt die neus naar de borst, waardoor ze dus te diep loopt. Lekker meer ruimte geven als je dit doet, dat ze lekker voorwaarts neerwaarts kan ;)

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 11:10

de nieuwe foto's zien er goed uit!
ik reed ook een paard wat te snel te diep liep..
met les krijg je dit er wel snel uit..
als ze nou te diep gaat lopen geef je een kleine ophouding aan je beide teugels dan komt ze een stukje omhoog..
dus echt maar een klein beetje anders komt ze te ver omhoog en is ze niet meer nagevelijk..

je bent zeker goed vooruit gegaan!!!
nu de galop nog ;)

bokertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:07

moooie haflinger!
je ziet er veel verbetering in!

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:11

Tulandro schreef:
Ik vind de eerste foto er eerlijk gezegd beter uit zien dan de nieuwere foto's. Op de nieuwe foto's zie ik een paard met veel te veel druk op de teugel, die te diep gaat en zelfs achter de teugel kruipt. Dan vind ik de eerste foto een stuk meer ontspannen!

Eensch.

Gezien de nieuwe update, is dit al weer een hele verbetering op het diepe lopen. De vooruitgang is duidelijk te zien, dus keep up the good work. Ik vind de 4e en 5e foto van de update een fijn beeld geven.

Aamandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:31

Nou 1 ding!!
ik wil zeggen dat dit er al weer veel beter uit ziet dan op het begin!!:)
je bent echt vooruit gegaan!!
ze duikt ook niet mer zo ver naar voren! verbetering zit er in!!
Allen som jou'n eigen houdin nog & klaar is kees dat ziet er dan super uit!!

Vr gr xxxAamandaa(ll')

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:03

Je gaat in ieder geval goed vooruit. Een aantal dingen is al gezegd, maar je zou iets meer naar voren moeten kijken, omdat je houding daar beter van wordt en je beter kan drijven als je wat rechter op zit. Op sommige foto's lijkt er nog steeds wat veel druk op de teugels te staan, zou iets meer ontspannen kunnen, maar dat is moeilijk te zien op foto's.

Succes met je leuke haf!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:26

Ziet er super uit zeg. vooral zo doorgaan commentaar is al gegeven. als je wat meer rechterop zit kan je beter drijven.

Ow en jouw hafje is een half zusje van mijn hafje :P

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:28

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:39

even off topic= mooi stallen complex..

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 01:14

Monica24 schreef:
Je gaat in ieder geval goed vooruit. Een aantal dingen is al gezegd, maar je zou iets meer naar voren moeten kijken, omdat je houding daar beter van wordt en je beter kan drijven als je wat rechter op zit. Op sommige foto's lijkt er nog steeds wat veel druk op de teugels te staan, zou iets meer ontspannen kunnen, maar dat is moeilijk te zien op foto's.

Succes met je leuke haf!

Ja dat lijkt inderdaad wel, dat ik er veel druk op heb. Maar ik heb eigenlijk niks in mijn handen zo voelt het. ik hoef niks te doen ze gaat vanzelf naar benden maar moet er dan wel opletten dat ze neit gaat duiken. En ik had eerst echt problemen met te harde druk op de teugels maar die zijn nu redelijk voorbij.

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 01:15

Er komt een vervolg topic! Dat gaat over paardrijles die ik heb gekregen bij Moravita in Coevorden! (+ filmpje)

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 02:39

ik heb niet veel gelezen hoor, dus misschien staat dit er al bij :p maar wou even zeggen dat ik het er fijn uit vind zien :p vind alleen dat je een beetje in de "stoeltjeszit" zit. Je hak hoort kaarsrecht onder je heup :D

Succes :D