Dit is Maika een 8 jarige haflinger merrie. Ik heb haar in arpil 2007 gekocht. En na lang oefenen zijn begin ik haar te snappen. Ik kon een paard niet aan de teugel laten lopen en had een te harde hand. maar het gaat nu echt geweldig! Nu moet ik die ontspanning nog zien te vinden onder het galoperen. Maar het is echt een vooruitgang vind ik zelf! Ik heb altijd zonder zweep gereden aangezien zei alle kanten op vloog toen ik hem vast had. Maar ik kreeg geen reactie op mijn been ze wou echt niet vooruit dus heb ik besloten om toch die zweep erbij te houden, in het begin was het dan ook ff paniek maar na een tijdje vond ze het alleen nog spannend en nu een enkele dagen later vind ze het niet eng meer. Maar dankzij die zweep doet ze nu meestal wel wat ik vraag eerst ging ze tegenstribbelen en proberen er onder uit te komen.
Waar kan ik aan werken:
Geen geld zoeken
Handen en benen op de plaats
Tenen naar binnen
Foto's:
Tijdje geleden zo liep ze eerst

En nu rijden we zo

Iets te diep

Kijkend in de spiegel

Handen op plaats houden

Bye bye

, maar had ik eerst nooit omdat ik ook nooit met zweep ree. Ik draai dan op een of andee manier mijn hand omdat als ik de kont raak met de zweep vliegt ze ineens weg.
En er is idd al verbetering, maar ik heb ook het idee dat ze af en toe te diep loopt. Ze komt heel mooi naar beneden aan de voorkant, zorg dan dat je haar die lengte ook geeft naar beneden, dus niet zoals je nu doet je teugels vast blijven houden. Dan gaat ze wel naar beneden, maar dan komt die neus naar de borst, waardoor ze dus te diep loopt. Lekker meer ruimte geven als je dit doet, dat ze lekker voorwaarts neerwaarts kan