Madness @work na peesblessure (filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

Madness @work na peesblessure (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 17:31

Het rijden van vandaag ging zo lekker dat ik een filmpje heb laten maken.
Ik ben het rijden nu ongeveer een maandje weer aan het opbouwen na een peesblessure.
Ik rij geen wedstrijden dus zal ik maar zeggen dat we op B niveau rijden.
Tijdens het rijden ben ik vooral bezig met stelling vragen en overgangen.
Hier het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=o9rZFQtfasA

floorDaan

Re: Madness @work na peesblessure (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:41

Ziet er goed uit hoor, leuk paardje! Probeer (voor zover ik het goed kan zien) je handen netjes rechtop naast elkaar te houden. Alleen wel jammer (wil bijna zeggen dom) dat je zonder cap rijdt. Natuurlijk je eigen keus maar hoe goed je je paard ook kent er kan ALTIJD iets gebeuren... Verder doen jullie het heel goed voor na een blessure!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:42

Zat de peesblessure rechtsachter? Mijn pc hapert met het filmpje dus kon hem niet heel duidelijk zien maar volgens mij draaft hij daar soms echt een stuk korter?

Verder vind ik het er wel fijn uit zien, het filmpje is niet zo duidelijk dus echt commentaar kan ik niet geven, maar hij loopt wel goed ontspannen!
Enne, ja wel een cap op he ;)

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 18:03

Kwaliteit is idd niet super, filmpje is met een telefoon gemaakt dus vandaar. De blessure zat rechtsvoor trouwens!
Bedankt voor de reacties.

_Dressuurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:18

leuk dat je weer kunt rijden,
verder vind ik het na een peesblessure er
mooi en idd ook ontspannen uit zien,
mooi laag en je zit ook aardig mooi,
alleen wat anderen ook zeggen>>>cap:)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:22

Bij mij hapert het filmpje idd ook en dan lijkt het toch net alsof ie nog niet helemaal rad loopt.

Verder ziet het er netjes uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:27

ziet er lekker uit! miss tipje, k zag het niet goed: een volte is rond, niet half rond half vierkant. dus hoeken afsnijden ;)

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 17:14

Ik zie op het filmpje ook dat het lijkt of ie niet helemaal goed loopt. Zal eens vragen of iemand even wil kijken of dat in het echt ook zo is.
@rasta_love: dat heb ik eigenlijk nooit geweten! :+ Je bedoelt dat je op de tweede hoefslag moet rijden in de hoeken?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:16

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Evydepevy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:36

Zag er inderdaad relaxt uit maar heb alleen geen overgangen gezien behalve de laatste. Kan me voorstellen dat je na een peesblessure rustig aan opbouwt maar denk wel dat je op moet letten dat je paard aan het been is. Het lijkt wat moeilijk te zien op je filmpje maar het ziet eruit alsof je iedere keer als je neer komt in het zadel been geeft. Dat zou niet de bedoeling moeten zijn, zeker niet als je straks goede overgangen wilt gaan rijden. De ontspanning zit er wel lekker in dus ik zou inderdaad proberen lekker te gaan schakelen (dat zou betekenen 1 tikje van je been= naar voren) en zo steeds verder sterker en vlugger maken. Veel plezier en succes!

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 10:59

Klopt helemaal! Ik zal er op gaan letten dat ik niet de hele tijd been geef.
Bedankt!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:03

heey wat een leuk beestje alleen na een maand al galop vindt ik wel erg snel :)
verder ben ik alleens bij jullie op stal geweest om een trailer te huren kan dat ?:)

verder vindt ik het er relaxt uitzien, misschien wat meer schakelen en hem terug zetten op zn eigen benen ? met name in de galop lijkt ie iets te gaan hangen kan het ook verkeer zien hoor :)

super dat je paardje er weer boven op is :)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:08

Hey Ananda!

Fijn om te lezen dat het weer goed gaat met Madness :) Heeft dat vele stappen toch goed geholpen.

Filmpje is helaas wat mindere kwaliteit, maar ik kom haar wel weer een keertje in het echt bewonderen :D

Groetjes,
Angelique

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:15

ZIet er erg goed uit, maar het lijkt een beetje alsof hij hangt in je hand. Probeer hem ook wat meer op de achterhand te zetten, zodat zijn voorste benen wat minder belast zijn. Wel rustig opbouwen natuurlijk! Aangezien je paard aan het revalideren is!

Verder leuk paard en loopt netjes voor een paard dat enige tijd heeft stilgestaan.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 17:37

Angelique! Lang niet gesproken. Ben ook heel blij dat het weer goed gaat, je moet maar snel weer een keer langs komen!

@tat_jana: Ik ben al bijna een half jaar bezig hoor maar pas een maand met echt rijden. Misschien heb ik het een beetje onduidelijk neergezet. Ben ook heel lang bezig geweest met stappen paar minuutjes draven enz.

Dat ie op de voorhand loopt is ook helemaal waar. Het paard is erg op de voorhand gebouwd, probeer er aan te werken maar dat is best moeilijk. Ik wil binnenkort ook weer beginnen met lessen dus dan zal het vast beter gaan :)