Vandaag aan het eind even een paar foto's gemaakt Van Isabella en Sissi.
Het Nivo van Isabella Is L1 ben ik 2 keer in gestart (4wp) en ze is 6 jaar
Het Nivo van Sissi is nog niets, zij is 5 mnd onder het zadel. en ze is over 4 maandjes 4.
Met sissi zijn we bezig met vooral veeel meer Rust,Rust,Rust.veel overgangen en de rust erin houden.
Ze wil gewoon lekker van de hand af heeel erg hard gaan draven met het bitje soms vast.
Heel lastig, want ze wil ook moeilijk stappen ze is heel kort in dr lijf ( En dik!
)je mag niet teveel aan haar zitten in stap want dan komt ze omhoog.
Het gaat al stukken beter nu we er gewoon constant mee bezig zijn.
De foto's waren na een halfuurtje op het einde waarna we alle steigersessie's al gehad hadden.
Kortom een echte eigenwijze haflingermerrie!
Kinny @ bokt zit erop, ik heb er ervoor even opgezeten
Met Isabella ben ik bezig haar op haar eigen benen te laten lopen en niet teveel op mn hand, wat je vaak ziet bij die haflingers dat ze zo een dikke nek hebben en al snel te diep lopen. Veel rust maken tempowisselingen en overgangen.
Ik zet mijn linkerhand nog teveel naar me toe waardoor ze snel een valse/rare knik heeft. kmoet er constant op letten ik heb het mezelf aangeleerd en krijg het er moeilijk uit
Ik vang heel kort op en ontspan snel weer zodat ze een heeel rustig tempo heeft en meer op het achterbeen komt. ( Niet op de foto's omdat dit geheel aan het eind was.)
Ik heb een klein probleempje met mn knie vandaar dat mn benen er soms een beetje raar uitzien
Foto's Sissi
[1]

[2]

[3]

[4]

[5]

Foto's Isabella
[6]

[7]

[8] Uitdraven..

[9]

Vergelijkingsfoto isabella in 2007 en 2006:
http://img140.imageshack.us/img140/5750 ... 4brrf7.jpg
http://img261.imageshack.us/img261/1139 ... 8w6gn6.jpg
Ik heb een dressuurzadel gekregen van de week:o
alleen moet de boom nog veranderd worden en ik moet eerst naar de dokter voor mn knie want zo kan ik echt niet rijden heb er echt pijn aan maar wil de pony's ook niet elke dag longeren.. dus ik rijd er wel gewoon mee maar het doet o zo pijn
En nog een heeel erg fout ding Niet in set, waren niet van plan foto's te maken
Graag reactie's opbouwend, en als je een fout ziet graag een tip hoe we dit kunnen verbeteren?
Cappen zijn eigen keuze..

Tip voor de ruiter; Voor je kijken, zonder spoortje rijden want daar is je beenligging duidelijk nog niet stil genoeg voor en meer lengte in de hals rijden..