[Haflingers] Isabella & Sissi [L1]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isabella_

[Haflingers] Isabella & Sissi [L1]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 17:24

Hallo,
Vandaag aan het eind even een paar foto's gemaakt Van Isabella en Sissi.

Het Nivo van Isabella Is L1 ben ik 2 keer in gestart (4wp) en ze is 6 jaar
Het Nivo van Sissi is nog niets, zij is 5 mnd onder het zadel. en ze is over 4 maandjes 4.

Met sissi zijn we bezig met vooral veeel meer Rust,Rust,Rust.veel overgangen en de rust erin houden.
Ze wil gewoon lekker van de hand af heeel erg hard gaan draven met het bitje soms vast.
Heel lastig, want ze wil ook moeilijk stappen ze is heel kort in dr lijf ( En dik! *D )
je mag niet teveel aan haar zitten in stap want dan komt ze omhoog.
Het gaat al stukken beter nu we er gewoon constant mee bezig zijn.
De foto's waren na een halfuurtje op het einde waarna we alle steigersessie's al gehad hadden.
Kortom een echte eigenwijze haflingermerrie!
Kinny @ bokt zit erop, ik heb er ervoor even opgezeten ;)

Met Isabella ben ik bezig haar op haar eigen benen te laten lopen en niet teveel op mn hand, wat je vaak ziet bij die haflingers dat ze zo een dikke nek hebben en al snel te diep lopen. Veel rust maken tempowisselingen en overgangen.
Ik zet mijn linkerhand nog teveel naar me toe waardoor ze snel een valse/rare knik heeft. kmoet er constant op letten ik heb het mezelf aangeleerd en krijg het er moeilijk uit :o

Ik vang heel kort op en ontspan snel weer zodat ze een heeel rustig tempo heeft en meer op het achterbeen komt. ( Niet op de foto's omdat dit geheel aan het eind was.)
Ik heb een klein probleempje met mn knie vandaar dat mn benen er soms een beetje raar uitzien :o

Foto's Sissi
[1]
Afbeelding
[2]
Afbeelding
[3]
Afbeelding
[4]
Afbeelding
[5]
Afbeelding

Foto's Isabella
[6]
Afbeelding
[7]
Afbeelding
[8] Uitdraven..
Afbeelding
[9]
Afbeelding

Vergelijkingsfoto isabella in 2007 en 2006:
http://img140.imageshack.us/img140/5750 ... 4brrf7.jpg
http://img261.imageshack.us/img261/1139 ... 8w6gn6.jpg

Ik heb een dressuurzadel gekregen van de week:o
alleen moet de boom nog veranderd worden en ik moet eerst naar de dokter voor mn knie want zo kan ik echt niet rijden heb er echt pijn aan maar wil de pony's ook niet elke dag longeren.. dus ik rijd er wel gewoon mee maar het doet o zo pijn :o

En nog een heeel erg fout ding Niet in set, waren niet van plan foto's te maken *D

Graag reactie's opbouwend, en als je een fout ziet graag een tip hoe we dit kunnen verbeteren?
Cappen zijn eigen keuze.. ;)

Vithou

Re: [Haflingers] Isabella & Sissi [L1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:30

Leuke pony's, maar hoe durf je zonder setje op de foto te gaan haha :+
Soms moet jij niet te ver naar achteren leunen ;)

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:38

Ziet er netjes uit! Foto's van Sissie zijn de meeste erg fijn en ontspannen, soms komt ze iets te diep maar dat is natuurlijk jongigheid. Maar wel mooi over de rug :) Tip voor de ruiter; Voor je kijken, zonder spoortje rijden want daar is je beenligging duidelijk nog niet stil genoeg voor en meer lengte in de hals rijden..

Ik heb het idee dat Isabelle hangt, dus veel (schijn)overgangen rijden en passen naar voren en weer terug. Verder een erg leuke haflinger die haar lichaam correct gebruikt! Let erop dat je niet gaat hangen, want zo te zien ga je dan ook aan je teugels hangen waarop je paard gaat hangen en ze jou dus gebruikt als 5de been ;)
Succes!

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 17:45

Deniece je hebt gelijk.

Kinny heeft een klein spoortje om hebben we al een tijdje en gaat wel fijn zo.

Isabella hangt inderdaad en heb er ook bijgezet dat ik veel overgangen rijd, ik had er ook bijgezet dat ik dat probleem dus heb met mn linkerhand en dat gaat de laatste tijd al beter!

Bedankt voor de reactie's!

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:48

Leuke pony's! Sissie loopt af en toe iets de diep en word daardoor redelijk kort achter. Maar ze is natuurlijk nog jong! Verder vind ik het allebei er prima uit zien, gewoon lekker zo doorgaan!

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 17:55

Dat klopt ook, maar eerst maar even te diep, we proberen haar langer te rijden en ook rond te houden ín de overgangen..
Het gaat al steeds beter maar ze wil het liefst zo lekker haar eigen ding blijven lopen wat ze zelf makkelijk vind.
Logisch natuurlijk maar we werken eraan!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:49

Moderatoropmerking:
We hebben besloten je topic op slot te zetten. Het is op HAW niet de bedoeling om foto's van derden te plaatsen. Enkel foto's waar jijzelf op rijd zijn toegestaan. Mocht de ander toch foto's op HAW willen hebben, dan kan ze die zelf plaatsen.
Uiteraard ben je vrij om een nieuw topic te openen dat wel aan de regels voldoet.