KWPN TP Udino 7jr @Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

deemx

KWPN TP Udino 7jr @Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 00:13

Hier een paar fotootjes van mij en m'n 7jarige verzorgtuiger Udino. Ik rijd hem nu bijna een jaar dressuurmatig en ik denk dat zowel hij als ik al veel hebben geleerd. Reacties op de foto's zijn uiteraard welkom :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:17

Het paard loopt nog teveel op de voorhand... maar voor een tuiger al heel netjes!!
Verder mag jij je schouders meer naar achteren drukken en je handen minder breed houden..
Leuk paardje :)
Laatst bijgewerkt door Vithou op 07-02-09 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:19

Leuk, ziet er netjes en rustig uit. Hij loopt mooi ruim! Goede achterhand, zeker voor een tuiger. Op de 3e en 4e foto heb je je handen ver uit elkaar. Volgens mij ga je daar de volte op, maar misschien iets te strenge binnenhand.

Kimberley84

Re: KWPN TP Udino 7jr @Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:25

Het lijkt op de foto's alsof jij je handen vastzet om het paard naar beneden te houden, pas hier mee op, en ik zou hem meer naar boven vragen. Probeer hem meer van achteren naar voren te rijden. succes!

Uhhhm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 01:19

Wat hierboven al is gezegd en tenen naar binnen draaien. ;)

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 06:51

Hoi!
Leuk paardje! Het enige wat nog wel voor problemen kan zorgen (ik zeg het uit eigen ervaring :P) is dat je af en toe streng bent met je binnenhand, zorg ervoor dat je je handen netjes naast elkaar houd en af en toe opletten dat je recht blijft zitten. Verder heel mooi hoor! Rijden jullie wedstrijden?

Succes nog verder!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:33

Startkaart aanvragen ! Jullie zijn een leuke combi!

De fotos' zijn niet uit ideale hoeken genomen, dus echt commentaar is moeilijk te geven.
Wel ligt je zadel wel heel erg ver naar achter heb ik het idee.

deemx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 10:55

Mijn binnenhand (vooral op rechts) is inderdaad best streng, dat doe ik onbewust, daarom leer ik nu ook m'n binnenhand te ontspannen en met de buitenkant me paard meer naar binnen te drukken. Ook moet ik inderdaad erop letten dat ik rechtop blijf zitten ;) Startkaart heb ik pas binnen, 1 maart rijden we ons eerste wedstrijd!:)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:24

een tuiger?? er bestaan dus wel dgelijk mooie tuigers!
ik had t niet meteen gezien :P
ik vind m int algemeen vrij goed lopen,hij valt wel wat op de voorhand zoals al gezegt was.
probeer je armen meer in knik vorm te houden en hem goed van achter naar voren te ridjen ;)

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:45

pfff,waarom altijd als commentaar: loopt goed voor een tuiger,leuk paard voor een tuiger...beoordeel gewoon wat je ziet,ipv de afstamming etc erbij te halen.

wat ik zie:het paard mag van voren wat losser gelaten worden,zodat hij de kans krijgt meer op eigen benen te lopen,en beter van achter naar voren kan bewegen.
hij loopt nu een beetje bergaf.
hem sterker maken kun je doen door veel in tempo en overgangen te wisselen.en daarbij ook in halshouding wisselen.
probeer rechtop je paard te zitten,je hebt iets de neiging om achter de beweging aan te zitten.
verder ben ik benieuwd naar wat galopfoto's.

Petra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:50

Ik vind jullie een leuke combinatie.
Ik vind je paard alleen aan de dunne kant!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:02

Leuk paard! Als tip geef ik mee: probeer je paard wat lager en ronder in te stellen, dus vanuit de schoft zeg maar. Hierdoor komt de rug meer omhoog, moet ie zijn buikspieren meer aanspannen. Dan kun je 'm beter los houden. Zal zijn bewegingen ten goede komen. Daarbij wel in de gaten houden dat hij achter wel actief blijft, maar dat zou normaal gesproken niet probleem moeten zijn bij dit type paard.
Verder wat minder streng met je handen en hakken wat meer uitdrukken.

deemx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 17:44

timilon schreef:
pfff,waarom altijd als commentaar: loopt goed voor een tuiger,leuk paard voor een tuiger...beoordeel gewoon wat je ziet,ipv de afstamming etc erbij te halen.

Ik ben het wel met Timilon eens, tuigpaarden zijn ook gewoon paarden en kunnen dus ook netjes dressuurmatig lopen, alleen zal ik met een bepaald aantal dingen geduldiger moeten zijn, vaker oefenen etc, daarvoor heb ik ook privéles ;) Over de galopfoto's: me vriendin heeft er een aantal gemaakt, maar die zijn door de beweging toch heel slecht geworden en heb ik die dus verwijderd.
@Petra83: Udino is altijd aan de smalle kant geweest, hij is zelfs nóg smaller geweest, nadat hij na een peesblessure helemaal geen bespiering meer had. Maar maak je geen zorgen, z'n ribben zijn niet zichtbaar, en hij krijgt echt genoeg te eten ;)
@Aslo: Wat jij zegt over het lager en ronder stellen en het actief houden, moet ik inderdaad van mijn instructrice oefenen. Dat vindt ie nog wel moeilijk, dus als hij ook maar even zijn hals laag en rond houdt, beloon ik heb gelijk. Tempo wordt ook steeds beter, want eerst snapte hij gewoon niet dat laag en rond lopen en actief lopen ook samen kon ;)
Weer bedankt voor de tips, ik zal ze meenemen als ik ga rijden :D

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:07

even een kleine toelichting: ik heb zelf meerdere tuigpaarden onder het zadel gehad,en het was echt erg belangrijk om ze te helpen hun rug omhoog te welven,dus door ze goed rond en op lengte te houden.
vooral het stukje achter de schoft is een punt dat de nodige aandacht verdient,dat zetten ze vaak vast terwijl de rest van het lijf wel los is/lijkt.
dat ze moelijker zijn is bull,je moet alleen wel nadenken wat je doet en ze niet "zomaar" in de krul rijden,maar dat moet je toch bij geen enkel paard doen.
de 2e foto vind ik er het fijnste uitzien.

en dat smalle,heeft hij toevallig veel hackney-bloed?(bijv. cambridge cole,of van de wat jongere garde hackney?waar ik even geen naam van weet)
een tuigpaard is ook wat anders dan een gelders paard,die vaak toch wat meer bot hebben.

deemx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 18:22

timilon schreef:
en dat smalle,heeft hij toevallig veel hackney-bloed?(bijv. cambridge cole,of van de wat jongere garde hackney?waar ik even geen naam van weet)
een tuigpaard is ook wat anders dan een gelders paard,die vaak toch wat meer bot hebben.

Ja dat klopt, M.M.V was Cambridge Cole (hoop dat je het snapt, weet even niet hoe ik het uit kan leggen:P)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:29

Ziet er niet verkeerd uit. Valt me wel op dat je wat strenger bent met je binnen hand. Vind hem nog teveel op de voorhand lopen, denk dat je al veel verbetering ziet als je het neusje er wat meer uit rijdt. Voor de rest hakken uitdrukken, en tenen naar binnen ;).

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:46

Onze merrie is dus half tuiger (zit verderop dus ook Cambridge Cole achter) en heeft dus dito zo'n smalle bouw en oogt dan gauw wat mager. Ook wij 'moeten' haar dus echt meteen vanaf die schoft laag en rond stellen, gaat op zich heel goed.Enne, laat je de kop niet gek maken vwb tuigers, wij hebben al meerdere malen te horen gekregen dat onze merrie alles in huis heeft voor dressuur op GP nivo ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:28

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.