.. Normaal kom ik er wel uit maar ik weet het echt niet meer..Ik sta sinds begin december op een andere stal met binnenbak. Er staan nog maar 3 andere pensionklanten dus het is echt rustig, meestal rijd ik alleen
.. Nu is het vanaf het begin al zo dat hij niet langs de ingang wil. ELKE keer rent hij er langs of springt opeens opzij, Dit heeft hij nog nooit gedaan want het is een geweldig dier.. Het rijden gaat nu ondanks dat ook super, hij volgt mijn hand zonder dat ik wat hoef te vragen alleen met mijn benen hoef ik te komen, geweldig dus
.. Maar elke keer bij de ingang moet ik weer opnieuw beginnen.. Ik heb alles al geprobeert, Stelling vragen, een volte dr voor rijden, laten kijken, halthouden, maar niks helpt..Oke dit durf ik hier niet neer te zetten maar ik doe het toch, Hij heeft heel snel last van 'striemen'. nja het zijn niet echt striemen maar meer strepen. Als ik hem een tikje met de zweep geven zie je al een streep, Ik vind dit zo erg echt waar! En ik sla helemaal niet hard, bijna nooit eigenlijk maar ik tik hem alleen maar bij.. Wees niet bang als ik hem echt zou slaan zou die helemaal over de zeik zijn
..Oke ik wil TIPS geen reacties dat ik mn paard mishandel ofzo want dat doe ik NIET!

(Ik heb het eens geprobeerd door eerst te longeren en daarna rijdend erlangs.. Tijdens het longeren liep ze er op haar dooie gemak langs en tijdens het rijden begon ze weer te stijgeren
)