Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
brigitta1987 schreef:Een ander bit lijkt me niet verstandig. Als Filou echt bang is rent ze door elk bit heen.
Kan je haar niet loszetten ergens waar tractors langskomen? Als er steeds een langskomt en ze merkt dat ze niet opgegeten wordt went ze er vanzelf aan. Ook zou je eens met haar aan de hand naar een stilstaande tractor kunnen lopen zodat ze eraan kan snuffelen. Als dat goed gaat kan je eens vragen of ze de motor aanzetten en dan opnieuw proberen.
Deze tips zijn ervanuitgaande dat ze echt bang is. Als ze gewoon uitprobeert hoe ver ze kan gaan dan zou ik me er op richten om duidelijker de baas te zijn en vertrouwen te kweken. Je doet al grondwerk, bouw dat uit en neem duidelijk de leiding. Ze moet weten dat jij de baas bent en dat als jij het vertrouwd zij er gewoon langs kan.
Maar wil absuluut geen toeters en bellen. ikbenfilou schreef:brigitta1987 schreef:Een ander bit lijkt me niet verstandig. Als Filou echt bang is rent ze door elk bit heen.
Kan je haar niet loszetten ergens waar tractors langskomen? Als er steeds een langskomt en ze merkt dat ze niet opgegeten wordt went ze er vanzelf aan. Ook zou je eens met haar aan de hand naar een stilstaande tractor kunnen lopen zodat ze eraan kan snuffelen. Als dat goed gaat kan je eens vragen of ze de motor aanzetten en dan opnieuw proberen.
Deze tips zijn ervanuitgaande dat ze echt bang is. Als ze gewoon uitprobeert hoe ver ze kan gaan dan zou ik me er op richten om duidelijker de baas te zijn en vertrouwen te kweken. Je doet al grondwerk, bouw dat uit en neem duidelijk de leiding. Ze moet weten dat jij de baas bent en dat als jij het vertrouwd zij er gewoon langs kan.
Uitproberen is het niet dat heb ik al na gevraagd bij stalgenootjes.
Die vinden het ook raar dat ze zo is,sommige denken dat het komt
omdat ik soms met iemand mee reed en haar paard is als de dood ervoor.
Maar gedrag copieren weet niet of dat mogelijk is,maar zou goed kunnen?
Langs een tracktor lopen die uit is is geen probleem maar zodra die aan gaat
vlucht ze echt weg,met grondwerken trekt ze dan behoorlijk om weg te kunnen lopen.
Ga vrijdag is even vragen aan een boer of die me kan helpen.
Begin dan uiteraard met grond werken.
Een ander bit vroeg ik even omdat mensen uit mijn buurt het advies gaven.
Maar ben het er niet mee eens.
Kreeg de tip als stang en martingaalMaar wil absuluut geen toeters en bellen.

Kaatje0013 schreef:Ga je paard er zeker niet op straffen. Dat kan betekenen dat ze nog banger wordt. De adviesen die hier boven staan vind ik goede adviesen. Laat je paard maar aan het geluid wennen en laat haar zien dat er niks is om bang voor te zijn.
Ze vond het wel heel raar maar ik ook.