Mari @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bastin

Mari @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 21:15

hee iedereen :o

Sinds een paar maanden rijdt ik een New Forest merrie. Ze is nou ongeveer 3,5 jaar en voordat ik haar reed heeft er nog een ander persoon op gezeten.
Momenteel zijn we bezig om haar goed te laten reageren op de (been)hulpen en ze zoekt al steeds meer zelf de ontspanning op.
Ik zou graag wat tips willen n.a.v. de volgende foto's & ik wil graag weten of we op deze manier goed bezig zijn.

Graag geen commentaar op mijn schoenen. Ik rijdt normaal altijd netjes met laarzen, dit was even een eenmalige oplossing ivm ze niet bij hebben. Ook hebben we even een tijdje zonder beugels gereden omdat ik dat wel prettig vond rijden.

Ook wil ik natuurlijk Cherry (Dreamy @ bokt) bedanken voor de foto's en de goede tips die ze me altijd geeft! Super Cher bedankt :o (

Groetjes Anouk

Meet Mari.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
alsvast bedankt voor je reactie!
Laatst bijgewerkt door Bastin op 03-02-09 21:52, in het totaal 2 keer bewerkt

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:21

Het lijkt een beetje of je redelijk ver achter in je zadel zit.. Ook zou je je handen iets meer voor het zadel mogen hebben en een fractie hoger.

Als je een ophouding maakt niet je handen naar binnen doen, maar vanuit je pink naar beneden zeg maar.

En op foto 2 en 6 laat je het contact een beetje vallen.

Het is wel een grappig beestje!

__Jojo__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:24

leuk diertje!! beetje dik buikje maar dat gaat er nog wel af.
ik weet dat het verleidelijk is ( ik doe het namelijk ook vaak) maar probeer iets minder naar beneden te kijken :P
voor de rest ziet het er mooi rustig uit ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:26

Leuk paardje hoor.

Maar ik zou wel andere schoenen aandoen, is veiliger.
beugels gaatje korter? dan is het denk ik makkelijker je
hakken uitgerukt te houden.

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:27

leuk beestje, heerlijk dik buikje nog, maarja las, dat ze nog maar 3,5 jaar was en nu echt goed word gereden. :j
hou wel contact op sommige foto's 2, 6 en 7 laat je dat een beetje vallen.
ben benieuwd naar je volgende topic. hoe goed jullie vooruit zijn gegaan.
+:)+

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:28

Ziet er netjes uit, alleen vind ik het op de plaatjes dat je wel met beugels rijdt, het lijken of ze
een beetje lang zijn, kan ook aan mij liggen ;) maar goed. Verder hakken iets verder uitdrukken
en iets meer naar voren kijken, maar dat was al gezegt. MAar ga absoluut zo door, want ziet er erg
netjes uit verder! :D

Bastin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 21:30

LadyLynn schreef:
Het lijkt een beetje of je redelijk ver achter in je zadel zit.. Ook zou je je handen iets meer voor het zadel mogen hebben en een fractie hoger.

Als je een ophouding maakt niet je handen naar binnen doen, maar vanuit je pink naar beneden zeg maar.

En op foto 2 en 6 laat je het contact een beetje vallen.

Het is wel een grappig beestje!

bedankt voor je reactie.
ik heb idd de neiging om mn handen meer bij me te houden.
en het contact houden heb ik soms ook nog moeite mee.

maar bedankt voor je tip!

Bastin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 21:31

Sjolvir schreef:
Leuk paardje hoor.

Maar ik zou wel andere schoenen aandoen, is veiliger.
beugels gaatje korter? dan is het denk ik makkelijker je
hakken uitgerukt te houden.

ik ga vandeweek nieuwe leren rijlaarzen kopen dus het is maar eventjes..
het rijd ook echt niet lekker. maar wou toch graag rijden

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:31

Hay Anouk!

Mijn commentaar had ik al gegeven.
- Polsen niet naar binnen draaien.
- Hakken uitdrukken.
- Mag iets meer voorwaards af en toe, maar daar was je al goed mee bezig :D
Ben supertrots op hoe het nu met jullie gaat :)

Foto's van een volgende keer volgen er sowieso, DakotaRuiter. Daar zorg ik wel voor :D

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:32

Wat een lekkere teddie :+:
Probeer wat meer te gaan 'zitten' in je zadel, ipv te gaan staan in je beugels. Dan kun je ook makkelijker je hakken uit duwen, nu trek je ze regelmatig op. En idd het diepste punt van je zadel op zoeken.

Je poown loopt verder wel lekker ontspannen. Ga zo door :j

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:35

Naar mijn idee zijn je beugels inderdaad te lang. Je mag je hakken iets meer uitdrukken, je trekt ze nu op. En als je zonder beugels rijd moet je er wel aan blijven denken je tenen naar voren te wijzen, niet te veel naar buiten, maar dat doe je best goed!
Verder zijn jullie een leuke combi.
Oja, nog een beetje wat eerder al gezegd is, voor je blijven kijken, niet naar je mooie pony ;) En ze mag iets actiever, maar daar ben je nu aan het werken toch?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:40

Bij zo'n jong dier zou ik in elk geval niet zonder beugels gaan rijden omdat hij zijn balans nog niet heeft. Dan loopt hij op div. foto's achter de loodlijn. Probeer het neusje er meer uit te rijden door vw nw te rijden, wat op de laatste foto al meer te zien is.
Deze schoenen kunnen echt niet!! Sorrie, maar dit is gewoon gevaarlijk bij zo'n jong dier. Stel hij schiet er vandoor, bokt een keer en je donderd er vanaf en je blijft hangen in je beugel, dan ben je op z'n minst de rest van je leven gehandicapt! Niet doen dus! Zorg voor de juiste uitrusting als je zo'n jong dier beleerd.
Verder denk ik dat je netjes op je paard zit en denk dat je ook best weet waar je mee bezig bent, maar een spiegeltje aan de kant ( instructie) is misschien toch geen slecht idee.

Bastin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 21:43

@ Sjolvir : Leren rijlaarzen zijn eindelijk onderweg! het rijd echt niet lekker met schoenen. maar wou Mari toch ook niet op stal laten staan dus toch maar lekker gaan rijden.
@ Lotte_Wessel : ja klopt. de volgende keer zal ik mijn beugel een gaatje korter doen. en aan mn voeten erger ik me ook als ik de foto's terug kijk. daar ga ik echt wat aan doen!
@ Dreamy : Super bedankt voor de foto's en de goede tips die je me altijd geeft Cher!
@ samantha21 : dankje voor de tip! ik ga het eens proberen

Daphaan

Re: Mari @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:49

Voor een jonge pony ziet het er goed uit hoor.
Ik vond de beugels ook een beetje lang lijken, maar het is natuurlijk ook maar net wat jij prettig vind rijden. :)

Probeer erop te letten dat je de achterhand voldoende activeerd door veel overgangen te rijden, de pony loopt nu een beetje op de voorhand.
Goed dat je hem voorwaarts probeerd te rijden, jullie zitten wel op de goede weg ;)

JACKY_LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:52

Daphaan schreef:
Voor een jonge pony ziet het er goed uit hoor.
Ik vond de beugels ook een beetje lang lijken, maar het is natuurlijk ook maar net wat jij prettig vind rijden. :)

Probeer erop te letten dat je de achterhand voldoende activeerd door veel overgangen te rijden, de pony loopt nu een beetje op de voorhand.
Goed dat je hem voorwaarts probeerd te rijden, jullie zitten wel op de goede weg ;)

HELEMAAL MEE EENS :D

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:28

Het ziet er heerlijk ontspannen uit, super! Ik ben het wel met Aerdenhout eens dat instructie een goed plan is om vanaf deze m.i. nette basis goed verder te groeien. Wees wel kritisch bij het kiezen van instructie!!! Liever eens in de maand goede instructie, dan elke week een instructrice die je niet kan geven wat je nodig hebt.

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:51

Hee, ik vind het erg heel netjes ontspannen uitzien. Paard wordt helemaal niet in 'de krul'' getrokken zoals je soms ziet! Verder zou ik ook niet niet zonder beugels gaan rijden, en je beugels mogen wel iets korter. Wat me ook opvalt is dat je zadel wat te ver naar voren licht, of misschien lijkt dat zo hoor!
Veel succes met je mooie pony! :D

BlondeSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:14

De meeste mensen hebben de beugels te kort :P
bij jou vind ik ze te lang,als je ze een gaatje korter doet sta je niet zo op je tenen en kun je je hakken wat beter uitdrukken.
verder is het een leuke pony :d

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:42

Bij een jong dier zou ik de beugels liever wat korter doen, zodat je wat lichter bent in je rijden, en bij onverwachte bewegingen meer op de beugels kan steunen en niet in het zadel ploft.

Het is wel een dikkertje zeg , daar mogen wel wat kilo's van af.

Je hebt verder een keurige houding! Paar kleine puntjes om aan te werken maar die zijn al genoemd.

Verder zou ik idd chaps of laarzen aan doen, wel zo veilig en ook beter voor je beenligging.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:06

Wat een leuk beertje :)!

Ik vind het er goed uit zien voor als die nog maar 3.5 is ,
Alleen zijn je beugels denk ik wel een stukkie te lang maar dat hebben andere mensen al aan gegeven dus ga ik er niet nog een keer over zeuren! Leuke jas trouwens op foto 1 & 2 ( heb hem ook ) veel succes er mee :)

Riena-Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:49

Leuke pony alleen wat dik in het haar en volgens mij is hij ook een beetje dik :o Of komt dat ook door het haar ?
Je beugels zijn wat lang en goed je hakken uit blijven dieuwen.
Verder ziet het er erg goed uit voor zo'n jong ding ;)

Polkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:22

echt hele mooie fotos!
je paard heeft wel een leuk kopje!:D

Bastin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 21:54

Bedankt voor de super reacties en de tips!
@ riena-romy : ze is inderdaad te dik maar ze is een tijd terug niet vaak bereden. ze loopt nu ook voor de kar 2x in de week dus dat moet ook allemaal goed komen. mn beugels gaan in iedergeval wat korter.

hoop snel een volgend topic te maken met verbeterde punten.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:58

ik zou je beugels inderdaad een gaatje korter maken. Je kan nu niet netjes je hakken uitdrukken.
Verder ziet het er wel ontspannen uit maar vergeet ze totaal haar achterhand en gaat af en toe wat 'hangen'.
Misschien iets meer been er aan houden en netjes opvangen van voor.
Veel succes samen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:25

ANOUK!!

Meis, ziet er goed uit.. Leuk dat je toch met deze pony begonnen bent! Welke nieuwe rijlaarzen wil je halen? Ik weet nog wel een soort rijlaars dat echt enorm lekker zit.

Zoals al eerder gezegd, die schoenen zijn geen goed idee (maar eerlijk gezegd snap ik je wel :P soms MOET je er gewoon even op) Het rijden ziet er fijn uit, het is nog een jong dier en met de goede training gaat alles helemaal goed komen!

Blijf je deze pony ook rijden of stop je daarmee zodra ze fijn is doorgereden?