t' Is Deus Z @ dressuurwedstrijd, ook filmpjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alizeetje

t' Is Deus Z @ dressuurwedstrijd, ook filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 22:52

Vorige zondag hadden we onze eerste (onderlinge) dressuurwedstrijd sinds een jaartje :-) We deden mee in de E5 en E7, vergelijkbaar met B niveau vermoed ik.

Deus is een 5.5jarige ruin die in mijn bezit is sinds zn 6maand. We zijn sinds zn 4 (niet altijd even hard) aan het werk...

We werken vooral aan de activiteit en nu ook aan het niet 'te diep lopen'.
Zijn galop is nog érg moeilijk, dat merk je ook in de filmpjes.
Deus is nu een week- anderhalf week weer aan het werk na een rustperiode van ongeveer 1.5-2maand (wonde aan been). Ook omwille van deze reden (niet heel erg veel kunnen oefenen) was het iets harder werken dan anders :-) Deus is namelijk een beetje een lui paard en voor onze stop had ik hem net 'goed'. Nu is hij dus weer wat lui, maar we werken er aan.

Bij mezelf stoor ik me aan vanalles: handen, benen, voeten, noem maar op :-)

Ivm zadel: is door 2 zadelpassers zéér grondig nagekeken en gepast en lag prima. Echter, op de filmpjes en de foto's ligt het veel te veel naar voren. Ik weet niet of ik het nu zo ver naar voor leg of het gewoon naar voor schuift, allesinds, kijk ik na en indien nodig vraag ik nog een 3de opinie.

Inrijden: foto's met dan aan Sofie :D (2brt)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik was 2de (van de 29) in de E5, maar als ik het filmpje zelf zie zie ik dat we nog heel veel werk hebben (ik vooral :+ ).

E5-filmpje (dank je Sofie :D):

Commentaren die ik hier kreeg van de jury:
- Middellijn: zwalpt :+ (een klassieker)
- In de middenstap mag hij niet zo diep komen: ben ik me zeer bewust van, is pas 'recent' dat hij zo'n duikgedrag vertoont in de stap :D
Ik ging ook te laat in draf.

In de E7 was ik 6de ook van de 29. (Al was de "concurrentie" hier wel van een niveautje hoger :+ ). Zelf vond ik deze proef iets beter gaan :-)
Stukje van mn E7 (dank je Talitha :D):
Hier was hij al redelijk moe, hier erger ik mij vooral aan mijn constant drijven en mijn buitenbeen in de galop.

Hier wou hij op de laatste cirkel aanspringen in galop (resultaat van het vele oefenen op het aanspringen in galop de voorafgaande dagen :+ )
Mijn galop was volgens de jury ontspannen en over de rug maar iets te snel. 'Trager' gaat voorlopig helaas nog niet :-)

Ben meer dan tevreden met het resultaat, met mijn rijden iets minder :D
Commentaar meer dan welkom!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:22

hey Alizé!
Allereerst vind ik dat het er erg netjes uitziet! Hij is ook mooi voorwaarts.
Wat je kan proberen om hem niet zo te laten duiken, is je handen zelf ietsje hoger houden en nog meer gaan zitten. (al is je zit wel netjes en goed)
Zijn aanleuning is voor het grootste deel ook netjes, alleen nog bij de overgang draf-halt en een keer het aanspringen in rechtergalop in de E5 was tegen de hand. Bij de E7 was hij meer nageeflijk, maar daar viel hij eigenlijk ietsje meer in galop, dan dat hij aansprong.
Proficiat met je plaatsen! +:)+

Alizeetje

Re: t' Is Deus Z @ dressuurwedstrijd, ook filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 23:26

Tnx Kim!!
Ik ga het eens proberen, normaal zet ik hem iets meer vooruit als hij 'duikt' maar dat ging hier niet zo makkelijk...
Ja, de overgangen, daar hebben we nog veel werk mee. De overgang naar galop was even geleden nog veel erger en daar heeft hij het nog steeds lastig mee! Daar werkten we aan voor onze stop en zijn we nu ook weer mee bezig in de les.
Tnx :D

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 00:09

Ik heb het je al veel gezegd en ik zeg het hier nog maar eens : hij is echt fantástisch veel vooruit gegaan de laatste maanden :D

Ik vind dat hij heel braaf zijn proefjes loopt en dat je wél netjes zit ;) Denk dat je in de toekomst eens alles wat meer bevestigd is wel wat moeite zal hebben hem iets meer op te laten vallen en hem dus iets flitsender te doen lopen, gezien zijn "ik-verspil-geen-energie" instelling ;)

Hij is door zijn omvang volgens mij echt niet zo makkelijk te rijden dus echt proficiat dat je hem zo leuk aan het lopen krijgt al ! :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 00:45

Ik zou vooral focussen op consequentie bij jezelf en bij hem: been is vooruit en direct. Nu zie ik dat je er flink aan moet rijden (en ik vind het wel goed dat je er durft aanrijden zoals met dat aanspringen), hij moet het zelf leren doen en blijven doen :)

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 06:50

Ik vind het een erg leuk paard en ik vind jullie een leuke combinatie. Jou zit is helemaal zo gek niet, je kan alleen proberen je bovenlijf iets stiller te houden tijdens het lichtrijden, dus alleen naar boven en niet naar voren. Verder ben ik het wel eens met poes: consuquent zijn en als je iets vraagt om te doen aan hem het hem ook meteen laten doen, liever 1 keer een tikje dan 30x zachtjes aansporen... Maar jullie komen er zeker!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 11:53

Bedankt voor jullie commentaar! Ik kan me daar zeker in vinden. Aan het been zijn is onze topprioriteit! Voor zijn 'stopje' was hij net zo fijn aan mijn been. Nu lijkt hij alles weer een beetje 'vergeten'. Maar het is toen gelukt, dus ik hoop dat het nu ook weer lukt :-)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:37

Ziet er leuk uit. Jullie passen bij elkaar. Wat in mijn ogen anders moet, is de ligging van je zadel. Dit moet verder naar achteren. Nu ligt het te veel op het schouderblad en kan het je paard storen. Bovendien lijkt het niet mooi. Verder mag je zelf nog iets meer drijven (je paard beter voor je been krijgen), dan wordt de aanleuning ook beter en het halthouden meer gesloten.
Succes verder. ;)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:02

gefeliciteerd met je 22 plaats!
leuk beestje,goede combinatie.
valt wel wat op de voorhand is jammer;)

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:07

Ziet er zeker niet slecht uit!
Commentaar heb je zelf eigenlijk al gezegt..
Hij mag idd nog wat actiever voor je been, maar aangezien hij tijd stilgestaan heeft komt dat vast weer in orde!

Jullie zijn een leuke combinatie! :j

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:37

Het ziet er echt goed uit,
proficiat met je plaatsen,
de rijkunde commentaar laat ik aan de ervaren mensen over,

Jullie passen echt goed samen!

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:42

Erg netjes allemaal... de meeste punten zijn hier allemaal al aan bod geweest waar je aan moet werken.
Met nog een paar lesjes werken aan wat meer actief zijn, komt het vast helemaal in orde ;)
Ga je hem meebrengen naar de lrv-tornooien? :D

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:46

Commentaar geef je zelf, probeer inderdaad rustiger te zitten.

Maar wat ik vooral wilde zeggen: ziet er mooi uit, hij loopt heel vloeiend. Nog niet helemaal actief maar echt een leuke combinatie; succes ermee!

Coco_Endiamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:27

ziet er goed uit !!
ook mooi paardje ;)