We deden mee in de E5 en E7, vergelijkbaar met B niveau vermoed ik. Deus is een 5.5jarige ruin die in mijn bezit is sinds zn 6maand. We zijn sinds zn 4 (niet altijd even hard) aan het werk...
We werken vooral aan de activiteit en nu ook aan het niet 'te diep lopen'.
Zijn galop is nog érg moeilijk, dat merk je ook in de filmpjes.
Deus is nu een week- anderhalf week weer aan het werk na een rustperiode van ongeveer 1.5-2maand (wonde aan been). Ook omwille van deze reden (niet heel erg veel kunnen oefenen) was het iets harder werken dan anders
Deus is namelijk een beetje een lui paard en voor onze stop had ik hem net 'goed'. Nu is hij dus weer wat lui, maar we werken er aan.Bij mezelf stoor ik me aan vanalles: handen, benen, voeten, noem maar op

Ivm zadel: is door 2 zadelpassers zéér grondig nagekeken en gepast en lag prima. Echter, op de filmpjes en de foto's ligt het veel te veel naar voren. Ik weet niet of ik het nu zo ver naar voor leg of het gewoon naar voor schuift, allesinds, kijk ik na en indien nodig vraag ik nog een 3de opinie.
Inrijden: foto's met dan aan Sofie
(2brt)

Ik was 2de (van de 29) in de E5, maar als ik het filmpje zelf zie zie ik dat we nog heel veel werk hebben (ik vooral
).E5-filmpje (dank je Sofie
):Commentaren die ik hier kreeg van de jury:
- Middellijn: zwalpt
(een klassieker)- In de middenstap mag hij niet zo diep komen: ben ik me zeer bewust van, is pas 'recent' dat hij zo'n duikgedrag vertoont in de stap

Ik ging ook te laat in draf.
In de E7 was ik 6de ook van de 29. (Al was de "concurrentie" hier wel van een niveautje hoger
). Zelf vond ik deze proef iets beter gaan
Stukje van mn E7 (dank je Talitha
):Hier was hij al redelijk moe, hier erger ik mij vooral aan mijn constant drijven en mijn buitenbeen in de galop.
Hier wou hij op de laatste cirkel aanspringen in galop (resultaat van het vele oefenen op het aanspringen in galop de voorafgaande dagen
)Mijn galop was volgens de jury ontspannen en over de rug maar iets te snel. 'Trager' gaat voorlopig helaas nog niet

Ben meer dan tevreden met het resultaat, met mijn rijden iets minder

Commentaar meer dan welkom!
Denk dat je in de toekomst eens alles wat meer bevestigd is wel wat moeite zal hebben hem iets meer op te laten vallen en hem dus iets flitsender te doen lopen, gezien zijn "ik-verspil-geen-energie" instelling