hoihoi
ik weet niet zo goed hoe ik mn probleem uit moet leggen..maar,
ik rijd mijn 10 jarige merrie op m2 niveau bij de paarden, eigelijk gaat dit heel goed,
geen echte gekke problemen ofzo...had het z eigelijk al een beetje in mn hoofd over paar maanden misschien al wel.
maar sinds nu ongeveer 4 a 5 weken gaat het rijden niet fijn. en daarvoor periodes ook al niet.
ze is super snel afgeleid, houd erg vast, de aanleuning is gewoon niet goed en niet fijn.
heb veel in mn handen en eerder kon ik haar er goed uit krijgen.. ze komt er echt tegenin!
ze is altijd moeilijk te buigen naar links toe, ze loopt erg graag naar rechts met haar hoofd en gooit snel de achterhand op de
rechterhand naar binnen, op links kan ik moeilijk de linker stelling echt fijn krijgen, maar doe al veel rechtricht oefeningen om haar rechter te krijgen, toch blijft het moeilijk, op rechts rijd ik haar al veel iets linkerstelling/buiging.
heb het idee dat de oefeningen het probleem niet zijn....(zoals keertwendingen, achterwaarts enz..)
ik heb priveles en dan gaat het vaak op den duur gewoon goed, het lijkt wel of ik dan anders rijd??
vandaag ook, ik ga er moet goede moed op, gewoon lang laag loswerken, begint ze al met steeds ertegin komen,
en de aanleuning heel snel kwijt zijn, en de buiging kost ook erg veel moeite, ik schakel dan veel op de lossigheid vanuit achter te krijgen, maar niks helpt..na een uur zwoegen houd ik het voor gezien en stap maar uit..
het lekkere voldane gevoel is nu ook steeds weg..want voldaan zijn we beide niet..
ik denk niet dat het pijn is, ik ken haar erg goed....en dat geeft ze aan...
maar als het zo doorgaat ga ik haar wel na laten kijken door fysio of iets in die richting.
ik was al zo'n maand begonnen met relax van de paardendrogist te voeren maar helpt ook niet..
van de zomer was ze gedekt maar dit is mis gegaan na een aantal weken,
heb het idee dat haar hormonen ook nog altijd niet echt lekker zitten..
maar heb haar afgelopen 2 weken al veel vrij gegeven, weidegang, longeren, springen, buitenrijden..
niets helpt. en op den duur is mijn geduld op en word ik zelf ook weer te sterk..tja ik vind het zooo moeilijk!
weet niet zo goed wat te doen, hoe ik het nu moet aanpakken..
het is op het moment echt een beetje vast lopen, en ik weet niet of iemand dit verhaal bekend voorkomt? of kan helpen met tips?
misschien zit het ook deels tussen mijn oren?? de 14e doe ik mee aan belangrijke kampioenschappen en misschien wil ik teveel?
al voelt het niet zo als ik rijd dat ik teveel wil..
Laatst bijgewerkt door Bonny4life op 02-02-09 21:03, in het totaal 2 keer bewerkt