luie zaniro is niet lui meer @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eefjuhhh

luie zaniro is niet lui meer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 20:31

hallo,
ik heb pas geleden van mijn moeder weer een nieuw dekje gehad ;) dus dacht: laat ik mijn lieve paardje maar weer eens op de foto zetten. dus heb ik mijn lieve zusje weer lief aan gekeken en heeft ze weer foto's gemaakt!

zaniro is een 4 jarige kwpn-er en ik heb hem alweer iets langer dan een half jaar. we zijn nu bezig vooral met de stelling zoals ik jullie had verteld was hij heel erg lui voor het been, maar door jullie goede tips is hij egt een stuk beter gaan reageren op het been, dus heel erg bedankt! *D nu krijg ik voortaan les van een andere instructrise en gaat dit een stuk beter! hij liep na de eerste les al helemaal naar beneden en loopt lekker over zijn rug heen. we zijn nu bezig met de stelling vandaar dat ik een spoortje aan heb. hebben jullie misschien nog tips en waar ik op moet letten? ik moet wel zeggen dat ik die dag wel een beetje rommelig zat :o

kijken is reageren :D en leuk commetaar op het dekje mag ook :+

instappen
Afbeelding
Afbeelding

draven:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

draven met wat langere teugels:
Afbeelding

Dorindaikke

Re: luie zaniro is niet lui meer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:36

ik zou je beugels een gaatje langer doen en je voeten wat meer naar binnen buigen.

en het dekje is leuk :)

Igorovic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:38

Ziet er leuk uit! Lekker actief ook. Het lijkt alleen of je een beetje ver achter in je zadel zit en daardoor je benen naar voor afsteekt. Misschien je beugels ietsje langer. In het dieptepunt van je zadel zitten en proberen je heup iets te draaien waardoor je knie iets beter aansluit. Succes!
Leuk dekje trouwens, kleurt leuk bij Zaniro! :)

eefjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 20:39

oke bedankt voor de tips, en je reactie!:) ja mijn beugels zijn opzich al best lang maar kan ook zijn omdat ik ze misschien iets te rommelig af en toe heb.. maar ik ga wel even kijken met een gaatje langer! ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:40

pfff ik word er nog steeds moe van als ik er naar kijk.. Rij hem eens actief, nog sneller voor je been en niet in 3 delen.. Hij kan veel meer, maar neemt je volgens mij nog steeds in de maling omdat die er weinig zin in heeft..

eefjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 20:42

ja hij zal nog wel veel meer kunnen maar hij is pas een aantal maanden onder het zadel en ik ben ook niet echt de beste ruiter dus we moeten er gewoon allebei hard aan werken..

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:55

zitten nette momenten tussen,ik zie het liever wat actiever van achter nog,meer achterhand eronder.
maar verder netjes!

eefjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 20:58

bedankt voor je reactie!! ja we moeten nog aan veel werken maar ik ben al blij dat hij een stuk actiever loopt als eerst, hij is een tijdje zelfs dood voor het been geweest dus vandaar:)

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:04

Mooi paard zeg! Probeer wel wat op je houding te letten. Je hakken wat meer uit te drukken en misschien niet continu het spoortje er in? (lijkt zo op de foto) Je zegt dat hij niet voorwaarts is, maar dan kan je beter 1 of 2 keer eens flink door pakken dan continu lopen drijven terwijl hij amper reageert.. Maar verder ziet het er goed uit! Het dekje staat hem mooi!

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:05

Denk dat je er toch verstandig aan doet om de sporen nog een poosje af te laten en er eerst goed op te trainen dat je been mooi lang en stil blijft. Nu zie ik je hak nog te vaak omhoog, waardoor je eigenlijk per ongeluk aan het drijven bent. Hier aan kun je eigenlijk zien dat hij toch nog niet zo scherp is als je dacht. Zou de beugels toch een gaatje langer doen en heel streng zijn voor jezelf om je been lang te houden.
Ook moet elke actie van jou been reactie bij je paard oproepen. Desnoods kun je een zweepje erbij pakken, zodat als hij niet reageert je een tikje kunt geven achter je kuit.
Maar je bent duidelijk op de goede weg! Heel veel succes met trainen!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:07

Als ik jou was, zou ik eerst eens heel veel voorwaarster rijden. Je zegt wel dat die niet meer lui is, maar het ziet er allemaal nogal sloompjes uit.. Ik zou de voorkant dan nog even laten voor wat het is, als die zijn achterhand nog niet mee wil nemen. Verder kan je je beugels een stuk langer doen, en je teugels ook iets korter pakken, zo ga je je handen vast zetten.

eefjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 21:22

bedankt voor de tips! op de foto's lijkt hij er nu iets of wat sloom maar dat was hij egt niet, hij is er zelfs nog een keer hard uitgenaait mrjaa het zijn moment opnames ik ga zeker aan mijn benen werken!

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:29

wat een mooi duo:D
Je hebt een mooie houding, Maar misschien moet je je handen wat meer bij elkaar houden. En ik heb een beetje hetzelfde probleem als jij, mijn voeten gaan alle kanten uit;).Al ziet het er bij jouw wat beter uit dan bij mij :D:P

eefjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 22:04

heey noek bedankt voor je reactie!! ja bedankt die tip van mijn handen want ik zie dat ik ze niet altijd ook op de goede hoogte en gelijk houd met elkaar! heel erg bedankt!

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:26

Hee,
Het ziet er al goed uit hoor,
Probeer je handen meer te dragen en bij elkaar te zetten, anders krijg je al snel het beeld dat je je paard vast zou zetten, wat natuurlijk helemaal niet is.. Misschien is het ook beter om het spoortje af te doen, en te werken aan je beenhouding, die is soms nog een beetje rommelig inderdaad. Op sommige foto's trek je je hakken op en trek je ook je benen naar achter, maar op andere foto's gaan je benen weer naar voren. Ik zou inderdaad ook je beugels 1 gaatje langer doen. Verder zou je hem actiever maken door hem direct op beenhulp te laten reageren. Reageert die niet op een kleine hulp, krijgt die een tikje. Dan kan je je paard heel actief op je been maken. Dat heeft bij mijn pony ook gewerkt!

Succes met je mooie paard!

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 05:59

hoi,

Ik vind jullie een leuke combinatie, en ik vind je dekje erg mooi!
Probeer erop te letten dat je je handen netjes rechtop en naast elkaar houd. Ik zou (al ben je nu bezig met stelling) even je spoortje laten voor wat het is en aan zijn reactie gaan werken, je vraagt hem 1x om naar voren te gaan, reageert hij niet tikje, hij moet leren luisteren op het goede moment. Als je nu met spoortjes gaat rijden (waar ze ook voor bedoelt zijn) reageert ie over een poosje niet meer met deze sporen, dan moet je weer iets nieuws uit de kast toveren... Wij hebben op stal ook zo'n paard staan (NIET VAN MIJ) die nu niet meer vooruit te krijgen is als je niet met wieltjes rijd,,, gewoon door verkeerd gebruik van sporen, en het is echt zonde want hij is heel leuk!
Als dat allemaal goed gaan komen jullie er wel hoor! P.S. Instappen, doe je dan veel lang-laag? Dat kan ook helpen en dan goed voorwaarts rijden. succes!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 08:18

Leuk paardje (en een mooi dekje ;) )!
Even een paar tips voor je houding. Wat hiervoor al genoemd is en wat je zelf al zei zijn je benen. De ene keer naar voren en zit je in 'stoelzit' en de andere keer te veel naar achteren. Probeer voor je gevoel je hakken es naar buiten te draaien (en eventueel de beugels een gaatje langer). Daardoor sluiten je knieen beter aan en kan je moeilijker in de stoelzit gaan zitten. Streng voor jezelf zijn en meer voorin het zadel gaan zitten. Daarnaast help je jezelf om zo een stabielere beenligging te krijgen en niet per ongeluk je spoortje in zijn buik te zetten.
en verder zou ik je teugels ook minimaal 10 cm korter nemen. Hierdoor lijkt het contact minder geforceerd en kan ze zelf beter contact houden. En je zit dan natuurlijk beter rechtop ;)
En eh... laat je niet voor de gek houden hoor door je paardje. Volgens mij kan ie heel veel,maar vindt ie het makkelijker om het wat rustiger aan te doen. Wees goed consequent en zet 'm lekker aan het werk. Dat kan ie vast wel!
Heel veel succes en plezier met je leuke paardje!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:51

leuk paard zeg.

ik wil niet vervelend overkomen,maar ik vind de sporen hier nog steeds niet op zn plaats.
je prikt hem er toch onnodig mee,en uiteindelijk zal hij dan toch moeilijker voorwaarts te rijden zijn als je ze afdoet.
ik zou er nog een tijdje mee wachten tot je beenhouding goed is.
op sommige foto's mogen je handen wat hoger en naast elkaar gehouden worden.

veel succes!(en een leuk dekje)

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:43

Erg leuk paard heb je daar, en het dekje heeft je moeder goed uitgezocht!
Let er wel op dat je je hakken uitdrukt, hierdoor wordt je beenligging meestal ook meteen een stuk beter en zwabberen ze niet alle kanten op. Soms wil het wel eens helpen je benen even een minuutje uit de beugels te laten hangen en daarna je beugels weer in te doen, dan druk in ieder geval mijn hakken weer goed uit.
Probeer veel (schijn)overgangen te rijden, hierdoor wordt je paardje ook wat actiever. Als ie bij je been niet reageert gewoon een tikje erbij, dat helpt erg goed en dan wordt ie ook scherper aan je been.
Op sommige foto's zie ik ook een rare knik in je polsen, probeer je polsen echt mooi recht te houden, en je handen ietsje hoger.

Nog veel succes met je paardje!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:51

Ik ben het met mijn voorgangers eens dat ik die sporen af zou doen. Je hebt op dit moment in jullie training echt nog geen spoortjes nodig. Verder wordt je paard zo niet aan je been, maar aan je spoor.

Ik zou eerst echt alle aandacht richten op het voorwaarts gaan en niet op het afbuigen. Teugels langer en overgangen maken. Jij vraagt hij reageert meteen. Zo niet tikje achter je kuit. Net zo lang tot het doordringt en hij zelf blijft lopen.

Als je paard eenmaal voorwaarts is, wordt al het andere ook makkelijker, je kan je benen beter stil houden en het aan de teugel lopen zal ook veel makkelijker gaan, omdat je dan je aandacht niet meer op het voorwaarts blijven hoeft te richten.

Paard ziet er verder leuk uit en dat dekje staat hem lekker fel.

eefjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 18:48

hallo allemaal!
sorry voor de late reactie! heel erg bedankt voor de tips! ik ga kijken hoe het is zonder spoortje het spoortje heb ik niet uit vrije wil zelf omgedaan dit zei mijn lesgeefster dat dat misschien wel handig was ik wil de schuld niet op haar afschuiven want ik doe het natuurlijk zelf om maar zei gaf mij de raad om dat op te doen ik ga proberen mijn hakken uit te drukken en mijn benen beter aan te leggen tegen het zadel. lienne: goeie tip ik zal ook een aantal keren mijn beugels proberen uit te doen;)
heel erg bedankt voor de goede en leuke reacties!!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:35

hoi,

het is al aanbod gekomen, maar ik wil het toch nog wel even zeggen probeer je hakken uit te drukken en goed op je houding te blijven letten. dan hou je je paard beter in balans.
ik vind dat je sporen ook wel er hoog zitten. probeer ze wat lager te doen en rijd ook een paar keer zonder. om er voor te zorgen dat die niet afstomt op je hulpen.

het dekje staat hem goed

eefjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 19:21

heey blacknorton!
bedankt voor je tippen! ik heb vandaag gereden zonder sporen en hij had wel op het begin even die sporen nodig om te weten wat de bedoeling is want nu reageert hij wel op het binnenbeen zonder sporen. mijn beugels heb ik ook een gaatje langer gemaakt;) bedankt voor je reactie!

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 10:22

Van mijn instructeur moet ik mijn pony ook met spoortje rijden en de zweep weglaten.
Dit ook omdat mijn pony niet genoeg op mijn been reageert wanneer ik dat wil. Misschien komt dat ook omdat ik korte benen heb en mijn hulpen daardoor misschien minder doorkomen.
In ieder geval....ik merk dat mijn pony nu veel beter reageert op mijn been. Ik gebruik mijn sporen heel subtiel. Houd mijn benen op zijn plaats. Wanneer ik merk dat ze wat terug wil vallen drijf ik lichtjes aan. De zijgangen gaan ook stuk beter en hoef ik steeds minder te doen om reactie te krijgen.

Ik snap dat ze hier zeggen dat je je spoortje beter af kan laten. Je beenhouding is nog niet zodanig goed. En hiermee geef je ongemerkt been waardoor je paard op den duur lui word en ook zelf niet meer op de spoor reageert. En je paard is ook nog jong. Als je met spoortje rijd, zou ik m wat lager doen.

eefjuhhh schreef:
hallo allemaal!
sorry voor de late reactie! heel erg bedankt voor de tips! ik ga kijken hoe het is zonder spoortje het spoortje heb ik niet uit vrije wil zelf omgedaan dit zei mijn lesgeefster dat dat misschien wel handig was ik wil de schuld niet op haar afschuiven want ik doe het natuurlijk zelf om maar zei gaf mij de raad om dat op te doen ik ga proberen mijn hakken uit te drukken en mijn benen beter aan te leggen tegen het zadel. lienne: goeie tip ik zal ook een aantal keren mijn beugels proberen uit te doen;)
heel erg bedankt voor de goede en leuke reacties!!

eefjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 14:22

heey linzzz: ja je hebt wel gelijk want ik merk nu ik mijn spoortje af doe dat hij nog wel op het binnenbeen reageert dus ik denk dat het spoortje alleen even voor de duidelijkheid was,dat hij nu snapt wat de bedoeling is. want nu kan ik gewoon weer zonder spoor rijden en hij doet het nu gewoon op mijn binnenbeen. heel erg bedankt voor je reactie!