Toto @ dressuurwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yvon

Toto @ dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 16:46

Dit is Toto,ik heb m nu ongv 3 maanden en we zitten nog in de gewenningsfase :D Moets vooral erg wennen aan zijn bewegingen en dat was/is in m houding nog aardig terug te zien vind ik.
Gaat wel al steeds beter,het is een enorm fijn paard om mee te werken. Word niet boos en dat is nog wel eens handig aangezien ik soms wat lomp of onhandig kan doen..
Over 4 weken hebben we ons L1 debuut.
In de training werken we vooral aan het actief maken van t achterbeen en het tempocontrole.
Hij blijft maar gaan, is natuurlijk heel fijn dat voorwaartse maar ook daar zitten grenzen aan.
Echt problemen hebben we (nog) niet. We zijn vooral nog aan het aanvoelen wat de een of de ander nou precies bedoelt :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

opgeheven

Re: Toto @ dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:55

wat een prachtig paard!

En dat zoeken klinkt mij bekend in de oren. Dat doe je niet zomaar even hoor...neem de tijd en heb geduld. Rij lekker veel overgangen met hem en ga iets meer zitten..trots op je knol! Ik ben benieuwd hoe jullie je ontwikkelen..

succes!

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:57

egt een beauty inderdaad! :D mooi groot ook en dat zoeken zal vast wel goed komen :P

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:00

Erg mooi paard, ik vind jullie ook echt een leuke combinatie!
Blijf rechtop zitten, schouders naar achteren en wees trots op je paard! Succes!

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:02

Waauww echt een mooi paard *D

Je zou alleen de achterhand er meer onder mogen rijden en meer mogen activeren, maar verder ziet het er goed uit :)

Succes verder nog :D

ardith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:03

mooi paard, ag en het aan elkaar wennen, en leren wat je aan elkaar kan hebben dat komt allemal vanzelf, neem er rustig de tijd voor. Dat is daar het belangrijkste uit denk ik.
in het filmpje ziet het er ook wel lekker voorwaarts uit inderdaad. Veel plezier met hem!

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:58

Mooi paard zeg! Mag je echt trots op zijn. Laat hem alleen van voren iets meer los, vind dat je hem erg vastzet. En denk om ze achterhand. Verder vind ik het er zeker netjes uitzien!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:04

Het is een prachtig paard, mooie combinatie en vind je zit niet super maar nog wel meevlalen..

alleen technisch ik vind het er heel slecht uitzien.. hij loopt niet over zn rug, is veelste kort in zn kaak waardoor die alles wat er achter zit blokkeerd en zn achterbenen er achteraan flubberen..

Je moet echt werken aan een volledige ontspanning, hij moet je hand zoeken zonder hierin zwaar te worden.. Zn achterbeen moet veel sneller en actiever worden.. kortom, genoeg om mee aan de slag te gaan!

succes ;)

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 20:48

Wat genoemd word over actieve achterhand ed daar zijn we inderdaad hard mee aan t werk, heb ook goed les en we doen ons best.
Valt niet mee , ik ben ook niet zo ervaren,maar we hebben de tijd dat scheelt :D

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:54

het ziet er int algemeen keurig uit.
zelf mag je met lichtrijden meer gaan zitten in je zadel,kan tegen het loperige werken ;)
prachtig (groot) beest!

Bieketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:41

Wat een knappe bink zeg!
Voor de gewenningfase ziet het er behoorlijk goed uit ;)
Juist zelf iets meer de schouders naar achteren en handen iets hoger.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:48

Leuk paard!:)
Bij het filmpje had ik bij ±22sec het idee dat je een flinke ophouding maakte op je buitenteugel, dit omdat je hele arm bewoog. ook heb ik het idee dat hij niet echt ontspannen is. Probeer daar aan te werken. Succes ermee:).

Dutchy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:52

heel leuk paard.... echt een plaatje...
dat wennen ken ik.. moet al wennen als ik van het ene op het andere paard stap... en dan heb ik die van mij al langer...

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:59

Ik denk dat er veel potentie in deze combinatie zit :)

Probeer zelf een openere houding aan te nemen. Schouders naar achter, voorgevel naar voren en je handen iets naar voren. Maar ik begrijp dat je nog moet wennen, en dat kan ik me goed indenken (hij oogt echt heeeel groot :P )

Hij loopt iets achter de teugel, ik zou haast zeggen probeer hem een beetje op te richten, maar gezien je L1 gaat starten, wil de jury hem waarschijnlijk juist iets lager zien. Een tussenweg dus, want als de neus er meer uitgaat wordt het geheel te lang (denk ik) de eerste buitenfoto gaat wel de juiste kant op :)
Vooral lekker doorgaan, het ziet er na zo'n korte tijd al heel veel belovend uit!

Succes!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:04

He een bekende plek, Marsua haha ;)

Vind het echt een erg mooi paard, je houding vind ik netjes, misschien soms nog wat aan je handen werken maar verder vind ik het er toch nog keurig uit ookal moeten jullie nog een beetje aan elkaar wennen ;) Veel succes samen *D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:13

prachtig paard. Het oogt al mooi.
Misschien iets losser in de mond, hij loopt soms achter de loodlijn. Laat je paard je hand opzoeken en voorkom dat het zich gaat opkrullen. Als een paard hoog en opgekruld loopt kunnen ze geweldig goed onder je uit lopen (vooruit), maar hun achterbenen treden dan alles behalve goed onder en je hebt "niks" in je handen.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:27

wat een lekkerding zeg! :+:
Ziet er netjes uit,
probeer je zelf ook mooi te onstpannen.
En je rug mooi recht te houden.
Ga zo door, en succes in de toekomst!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:36

Wat een ontzettend lekkere man heb jij onder je billen, hoe groot is die?

Het ziet er opzich al best netjes uit, probeer hem alleen nog wat actiever van achter te maken, dan zal hij in zijn rug ook meer los gaan laten. :j
Overigens heb ik gelezen dat je daar mee bezig bent, dus dat komt vast helemaal goed!
Je handen heb je trouwens erg netjes, dat wilde ik ook even opmerken. Je volgt netjes zijn mond.

Lekker veel rijden en samen doen, aan elkaar wennen etc en dan worden jullie vast een hele leuke combinatie. :)
Ik zou trouwens best vaker foto's willen zien, ben benieuwd naar hoe jullie vorderen.

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 16:00

Klopt allemaal; het lijkt voor het oog van een leek misschien al wat maar het is nog niet zoveel. :D

We werken daar ook hard aan en ik heb er alle vertrouwen in.
Wbt ontspanning,ik probeer een aantal x in de training het even op te zoeken dat hij even mn hand volgt naar het halsstrekken.Ook stap ik vaak even een rondje. Soms heb ik het idee dat het enige wat hij denkt is:lopen,lopen,lopen! :D
Hij word ook wat heet van het van achteren actief maken, gebruik daar ook wel s een zweepje bij om m iets bij te tikken.
Het is nu nog even of het een of het ander.Moet proberen daar een tussenweg in te vinden.

@ roxxxiejjj ; kan best hoor (ik zei al in de inleiding dat ik af en toe wat lomp ben..) maar het kan ook zijn dat ik mn teugels overduidelijk korter neem, ik verlies ongv een cm per seconde namelijk...

@Daphaan : ik dacht eigenlijk dat hij juist wel wat meer lengte in de hals mag?
Hij kruipt af en toe wel achter de teugel maar dat word wel al steeds minder.

@ petitparis : precies zoals jij t omschrijft zo voelt het af en toe ook :D

@ hij is 1.78 dus een flinke jongen!

Verder bedankt allemaal voor het commentaar !

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:29

Mooi dat hij dat steeds minder doet :)
vooral op de eerste foto's vind ik er genoeg lengte in zitten, en achter de teugel lopen is soms op te lossen met meer ruimte, dus vandaar dat ik al aangaf te twijfelen of je nou nog meer ruimte moet geven (en dat het geheel te langgerekt wordt) of hem moet oprichten. Hij lijkt in het filmpje wat te diep te gaan lopen. Ik vind dat er op zich wel lengte genoeg is.
Om de achterhand te activeren en misschien daarmee ook het achter de teugel lopen op te lossen kun je veel schakelen. Het liefste veel draf tempowissels, en veel overgangen van halt-draf-stap aan het begin van een lange zijde-draf-galop etc etc. Ik zou persoonlijk ook wat s-jes rijden, of een slangenvolte met drie bogen. Mijn paard liep altijd wat achter de teugel en heeft een behoorlijk tempo. Door dat soort moeilijkere wendingen te rijden ging hij minder diep lopen en vond uiteindelijk zijn balans.

Hopelijk kun je er wat mee :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:49

Ik ken het gevoel maar al te goed. Heb een fries gereden die dacht een derby te lopen. Mijn huidige paard doet het soms ook, hoofd hoog en opgekruld achter de loodlijn en dan gas geven. Eerste reactie is teugels korter nemen en tegenhouden. Eigenlijk moet je ze durven "laten lopen". Wel niet toestaan dat ze gaan galopperen. Hij wil snel lopen, hij zal snel lopen en om het tempo toch een beetje controleerbaar te houden veel grote slangenvoltes rijden. Als hij te snel blijft gaan, maakt hij hetzichzelf moeilijk en wordt hij alleen maar moe. Bij de eerste toegeving van het paard om te vertragen, eerst terug vooruit rijden, want het was zijn keuze om zo snel te lopen en jij hebt hem niet gevraagd om te vertragen.
Om de achterhand te activeren zonder hem weg te jagen, is schakelen en schijnovergangen rijden inderdaad een goede oefening. Ik rijd zelfs aan lange teugel (VW-NW) stap-draf overgangen, ok m'n paard valt wel een beetje uit elkaar, maar ze leert wel meer op m'n zit te reageren. Helpt ook om te ontspannen en gaat het weglopen tegen.
Nog veel succes!

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:45

Wat een leuk paard zeg !:D
Ziet er echt leuk uit leuke combi :)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:43

petitparis: zoals jij de wendingen rijden beschrijft, zo is het bij mij ook gelukt om het arabische bloed van mijn paardje onder controle te krijgen :P
Inderdaad, laat het ze moeilijk krijgen en zelf bedenken: hmmmmm als ik wat vaart minder gaat het makkelijker en hoef ik niet zo op de kop te lopen :Y)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:09

Intelligente paarden (waaronder volbloeds) moet je zelf dingen laten uitvissen en daar zijn ze heel goed in ;)

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:11

He wat leuk om Toto hier terug te zien!!

Ik heb een poosje geleden foto's van hem gemaakt.
http://www.mijnalbum.nl/Album=OU6QP3SH
Toen was hij van Anja (dit is toch dezelfde Toto?)

Toen heb ik er ook nog een paar keer op gereden http://www.mijnalbum.nl/Foto-7K6ENPC4.jpg, wilde hem misschien ook kopen, maar het toch maar niet gedaan.
Het is echt een lieve schat!

Ik moet zeggen dat het filmpje me niets tegenvalt! Hij is erg moeilijk bij elkaar te rijden. Het ligt er volgens mij niet aan dat jij hem voor te kort houdt (dat las ik in de reacties), maar dat zit een beetje in Toto.

Ik vind jullie heel mooi bij elkaar passen! Misschien moet je soms nog iets rustiger zitten, vooral in de galop.
Maar het komt vast wel goed!
Veel plezier en succes nog samen!