Van de week had ik met Lugano gesprongen.
Ik zal meteen even onze ''miscommunicatie foto'' laten zien :
Hier sprong meneer dus een beetje eerrrruuugggg vroeg

En verder...

Gister is een vriendin met haar dochtertje langs geweest. Zij heeft toen ook een foto en filmpje gemaakt. Op ITP komt ook nog een filmpje dat ik samen met dat dochtertje aan het rijden ben en foto's.
Lugano is in de tijd dat ik op cyprus was door een meisje heel verzameld gereden met slofteugel enz. Nu ben ik dus erg bezig om hem voorwaarts te krijgen in de galop. Als ik niks aan hem vraag gaat dit goed maar zodra ik hem naar voren rij en van voren vraag dan doet hij dus wat je in het eerste gedeelte van het filmpje ziet...
Ik weet dat je niet hoort te bellen op je paard, maar het was mijn moeder en ik moet nog nieuwe rijlaarzen aanschaffen. Mijn laarzen liggen stuk op een vuilnisbelt in Cyprus
Maar zodra het geld ervoor is ben ik weer met sprankelende rijlaarzen te zien 

Als iemand daar een suggestie voor heeft graag!
Ik heb als tip van zijn eigenaarresse galopsbalkjes leggen en van hand veranderen in middengalop, daarna verzamelen en in de hoek overspringen gekregen....
groetjes nicky
Je kunt het denk ik ook zien aan de manier waarop hij over de sprong gaat. Hij moet zijn ruggebruik (opnieuw) op orde krijgen. Het is voor jou belangrijk dat je je concentreert op het hebben van een soepele hand.
maar heeft voor je paard geen trainingswaarde. Boring comment, i know, maar jij vraagt van je paard concentratie - moet je het zelf ook doen.
(shame on you) zelf weten, maar ik vind het alles behalve slim
Je kunt een oefenen met een drafbalk voor de sprong te springen. Dan leert je paard beter bij de sprong te springen, hij moet dan namelijk nog een sprong meer maken.