Amigo 26 jarig KWPNer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shannonnekke

Amigo 26 jarig KWPNer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 19:57

Ongeveer 2 weken geleden heeft de eigenaresse van mijn twee verzorgpaardjes filmpjes gemaakt van ik op Amigo. Een 26 jarig paard, zeker oud dus!
Ik doe gewoon aan recreatie paardrijden, maar om toch wel wat van het rijden te leren zet ik het hier ook op bokt. Misschien hebben jullie tips of kijken jullie op dingen wat ik niet zie en wat de eigenaresse niet ziet?

Zijn wel grappige/leuke filmpjes geworden.

Draf.
http://www.youtube.com/watch?v=2uxRCX0vGVI

Galop.
http://www.youtube.com/watch?v=9zYWxPSUmyA

Uitstappen
http://www.youtube.com/watch?v=qK35GDIdRzU

Hier nog foto's (van een tijdje geleden in topic)
[ITP] 26 jaar, maar o zo lief en grappig!

Love_4ever

Re: Amigo 26 jarig KWPNer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:20

Ziet er leuk uit :)

Alleen wat me opvalt is dat je in de galop meer schopt dan drijft...
Dus probeer om dat niet meer te toen,

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 21:20

Jaa, dat weet ik. Ik probeer daar aan te werken ;)

Bedankt voor je compliment en tip ;)

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:58

Ik vind dat 'aandrijven' ook niet echt prettig om te zien.

Het ziet er erg onrustig uit en je benen wiebelen alle kanten op. Misschien een gaatje korter rijden om te zien of je benen wat stiller liggen dan!

Op zich ziet het er wel leuk uit en is het een leuk paardje, maar het zou voor je paardje fijner zijn als je wat rustiger rijdt met je benen
maar ook lijkt het een beetje of je soms geen contact hebt met het mond van je paard.(maar dit kan ik verkeerd hebben) :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:59

En anders een zweepje zodat je hem een tikje kan geven om hem bij de les te houden, kun jij ook je benen stiller houden. Vind het trouwens wel een mooi paard om te zien, je zou hem geen 26 jaar geven.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:07

:oo Ik vind het echt niet netjes dat je hem zo schopt in galop! Menig ander paard zou er vandoor vliegen als hij zo toegetakeld werd (sorry maar dat vind ik). Er is een heel groot verschil tussen drijven en schoppen en jij doet duidelijk het laatste. Verder zit je er wel netjes op vind ik.
Maar ik heb medelijden met het paard, zo'n oudje wat nog menig porren in zn buik te verduren krijgt. :n Als ik de eigenaar was hoefde je niet meer te rijden. :o

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:34

Ik ben de eigenaar van Amigo.
Amigo kan wel tegen een stootje, als hij er echt problemen mee heeft dan laat hij dat wel blijken. Bovendien vindt Amigo het ondanks zijn leeftijd gewoon leuk om wat te werken.
Shannon heeft nog heel veel moeite met de galop van Amigo.
De beenligging daar werken we aan en ik weet zeker dat dat over een tijdje een stuk beter gaat.
In de draf is het namelijk al enorm vooruit gegaan.

Het heeft wel even tijd nodig.

(en verder kan Symphony helpen, die dwingt je gewoon om stil te zitten :P )

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:29

in de galop proberen je boven lichaam iets stiller te houden volgens mij kun je zo ook beter drijven.

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 18:31

Bedankt voor de tips, graag wel wat vriendelijker de volgende keer ;) En inderdaad Saskia, we gaan eraan werken ;) :P

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:43

Sorry, maar vind het wel beetje overdreven.
Tuurlijk moet ze haar benen stiller houden, maar om het zo fel te zeggen. Het kan ook gewoon gezegd worden, op een aardige manier. Zij bedoelt het ook niet gemeen tov het paard, en wilt ook het beste voor 'm. Maar het is nou eenmaal niet zo simpel om te zeggen; BENEN STIL! dat ze dan ook automatisch stil zijn ;)

Succes, het komt vast wel goed hoor! :D Gewoon lekker eraan werken, dan weet ik zeker dat het goed komt.
Vind hem er trouwens leuk uitzien, netjes voor een 26 jarige :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:01

Al die energie die jij steekt in je been eerst naar buiten zwaaien ben je kwijt ;) Dus wanneer je been weer naar binnen richting paard beweegt lacht die er lekker mee hoor ;) Niet erg voor het paardje dus maar ook gewoon nutteloos. Probeer echt gewoon via je kuitspier been te geven, met je zit voldoende mee te bewegen zodat ze kan galopperen :)

student

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:02

Als eerste wil ik zeggen dat 26 jaar echt nog niet zo super oud is om er lekker op te rijden, mijn pony is ook 26 en loopt met gemak 5 dagen in de week! Lekker in beweging houden dus :D

Verder zou ik als tip mee willen geven: steun op de beugels, hakken laag, voor je gevoel iets achterover zitten en als het ware het cowboy-gevoel ontdekken! Teugels op contact, wel genoeg ruimte geven om voorwaarts te blijven. En zoals hierboven me gezegd is, drijven met je kuiten... Gewoon aandrukken ipv aan schoppen. En als hij daar niet op reageerd, een corrigerende tik met een zweep achter je been...

Lekker oefenen en niet téveel gaan nadenken maar op je gevoel gaan rijden ;) Succes!

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:19

ik zie dat je in de galop je paard erg naar voren ''schopt'' dat geeft niet een fijn beeld.
je paard rijd je voorwaarts met je benen stil tegen het zadel en met je kuit drijf je.
als je paard na 3x niet reageert op het voorwaarts drijfen geef je hem een klein tikje bij.'
verder leuk paardje.

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:30

Oei, je zit echt vreselijk, het spijt me dat ik dat zo hard zeg! Je zit totaal niet in balans, je trekt hem in zijn mond en je ramt hem naar voren met je benen. Probeer eens zonder zadel te rijden of zonder beugels. Dat helpt je een betere zit te krijgen. Succes, het is wel een erg leuk paardje! :)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:37

hoi
ik vind het opzich een fijn beeld geven. hij loopt lekker rustig en ontspannen. en tsja over dat schoppen, sommige paarden reageren niet zo goed meer op een kuit en is een schopje of een tikje met de zweep noodzakelijk, anders zou hij/zij uit de galop vallen.
ik vind het wel mee vallen hoor.
je benen kunnen iets stiller.
leuk paard! ;)

edit:
wat is er mis met haar zit. ze zit rechtop, kijkt keurig vooruit, handen netjes boven de schoft, zit niet te trekken.
ik vind het wel meevallen hoor
Laatst bijgewerkt door lovelucydan op 06-02-09 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:39

wat een mooie leeftijd en dan nog zo actief, ik zou het niet aan hem aflezen als ik jullie zo zie rijden, echt een topper die Amigo! Qua rijden zie ik dat je nog het een en ander te leren hebt, je moet sowieso wel lef hebben om je rijfoto's op bokt te zetten mits je geen Z dressuur bent. Je moet leren om een onafhankelijke zit te ontwikkelen, zoets kan niet verteld worden hoe je dat precies moet doen, gewoon oefenen en lessen, maar zo te horen heb je hulp van de eigenaresse.

De tip die hierboven wordt gegeven over zonder zadel rijd is een hele goeie! ook balkjes lopen is goed voor je evenwicht. Als je paard braaf is is het ook goed om oefeningen op je paard te doen zoals zwaaien met je armen, je handen naar zn oren brengen en je handen naar zn staart. Dit zijn eigenlijk allemaal oefeningen die ze vaak ook op maneges doen en die je helpen om je vertrouwd te maken en je blans te vinden.

Heel veel succes verder

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:56

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.