Daan en Floor voor de 2e keer op bokt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

floorDaan

Daan en Floor voor de 2e keer op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 09:36

Hoi allemaal!
Afgelopen week heb ik heel veel tips van jullie gehad! Ik heb er hard aan gewerkt en het gaat al iets beter... De tips waren:
- beugels langer, hakken uitdrukken
- handen niet te HOOG.
- actief houden achterhand.

De achterhand actief houden was lastig want de foto's zijn gisteren gemaakt en toen was de bak best hard... Mijn beugels zijn nu 1 gaatje langer en mogen nog wel een gaatje langer maar ik moest even wennen natuurlijk.

Ik hoop dat jullie (weer) even een reactie / tip / suggestie willen plaatsen.

Afbeelding
Instappen, mag meer lengte in de hals

Afbeelding
Stukje draven, hakken uitdrukken

Afbeelding
Klein voltetje, meer heupen indraaien.

Afbeelding
Stukje strekken, hier kwam hij iets omhoog met z'n hoofd, aanleuning was niet helemaal oke.

Afbeelding
Even tussendoor zijn knappe koppie! (L)

Afbeelding
Meer gewicht op binnen beugel. Ik leun teveel op buiten en ga daardoor scheef zitten.

Afbeelding
Begin van een stukje schouder voor, achterhand werkt niet helemaal mee...

Afbeelding
Met deze foto ben ik eigenlijk wel heel blij!

Afbeelding
Nog een stukje strekken, ik had meer mee moeten geven in mijn handen zodat hij meer kon verruimen en ik had rechter op moeten blijven zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Dat waren de foto's! Jammer genoeg waren de galopfoto's veel te veel bewogen!
Ik ben best wel tevreden, meer dan vorige week! Toen was mijn houding echt bagger en ik vind dat ik al vooruit ben gegaan... Wat vinden jullie?

Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:20

Ziet er netjes uit! ;)
commetaar is al gegeven, maar even hier goed op letten:
probeer je teugels korter te pakken en handen lager te houden ;)
verder leuke combi *D

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:22

netjes hoor, mooi paard en een mooie combinatie...maar de handen iets lager kan geen kwaad... ;) verder een leuk plaatje hoor!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:24

Wat doe jij met je handen? :+ Je kantelt ze, krijg je daar geen last van? En je onderarmen moet één lijn vormen met je teugels, op foto's 3, 7, 8 en 9 is het heel duidelijk. En misschien je beugels juist een gaatje korter, dan kan je je hakken makkelijker uitdrukken. Verder ben je lekker bezig met overgangen, zo hou je je paard actief van achteren, probeer ook schijnovergangen te rijden dus bijv. bijna terug naar stap en dan wegrijden.

Succes verder! :)

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 10:36

Bellatrix schreef:
Wat doe jij met je handen? :+ Je kantelt ze, krijg je daar geen last van? En je onderarmen moet één lijn vormen met je teugels, op foto's 3, 7, 8 en 9 is het heel duidelijk. En misschien je beugels juist een gaatje korter, dan kan je je hakken makkelijker uitdrukken. Verder ben je lekker bezig met overgangen, zo hou je je paard actief van achteren, probeer ook schijnovergangen te rijden dus bijv. bijna terug naar stap en dan wegrijden.

Succes verder! :)

Dankje wel voor je reactie! Ja sinds dat ik rijd (nu 8 jaar) kantel in mijn handen schuin naar binnen.
Een rare gewoonte maar we hebben er allebei geen last van... Schijnovergangen rijden is een goed idee, dat doe ik idd niet zo vaak. Dankje!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Daan en Floor voor de 2e keer op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:45

Je hebt er geen last van maar het is wel fout. ;) Heb je les? Probeer erop te hameren dat je het niet moet doen, wil je ooit gaan starten dan krijg je dat te horen. :j En doe die schijnovergangen in alle gangen, dus ook draf en galop. En het kan overal, niet alleen op de lange zijdes maar gebruik ook voltes en diagonalen. :D

Succes!

Kayouty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:49

Zit er wel aardig uit. Probeer je handen alleen niet naar je toe te trekken maar neem de teugels wat korter en steek je handen naar hem toe, iets lager met je handen mag ook wel.
Succes!

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 11:34

Bellatrix schreef:
Je hebt er geen last van maar het is wel fout. ;) Heb je les? Probeer erop te hameren dat je het niet moet doen, wil je ooit gaan starten dan krijg je dat te horen. :j En doe die schijnovergangen in alle gangen, dus ook draf en galop. En het kan overal, niet alleen op de lange zijdes maar gebruik ook voltes en diagonalen. :D

Succes!

Hoi! Ja ik heb iedere zaterdag les! Klopt ik moet er ook aan werken want we gaan over 6 weken onze eerste KNHS wedstrijd rijden! :) Dank voor de tip!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:41

hee, dit ziet er al een stuk beter uit, ik vind alleen dat je je handen nog wel iets lager mag doen, vanaf je elleboog tot aan de mond van je paard moet 1 rechte lijn zonder onderbrekingen zijn, en dat is nog steeds niet helemaal goed, maar je zit al een stuk beter dan je vorige topic

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 11:57

tassie schreef:
hee, dit ziet er al een stuk beter uit, ik vind alleen dat je je handen nog wel iets lager mag doen, vanaf je elleboog tot aan de mond van je paard moet 1 rechte lijn zonder onderbrekingen zijn, en dat is nog steeds niet helemaal goed, maar je zit al een stuk beter dan je vorige topic

Ja vind ik ook, handen moeten idd echt nog een stuk lager maar het gaat al beter! :D

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:25

Je handen zijn nog steeds te hoog, Die foto's die van voren zijn genomen geven een goed beeld dat je handen fout staan.. Je draait ze heel raar weg.

verder vind ik het een erg leuk dier!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:48

handen meer van je af

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:01

orienta schreef:
handen meer van je af

Dat is nou niet bepaald opbouwend commentaar waar de TS iets mee kan.
Kan je het niet wat uitgebreider maken?

Daar komt bij dat er al meerdere keren over de handen wat is gezegd. ;)

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 15:04

Bellatrix schreef:
orienta schreef:
handen meer van je af

Dat is nou niet bepaald opbouwend commentaar waar de TS iets mee kan.
Kan je het niet wat uitgebreider maken?

Daar komt bij dat er al meerdere keren over de handen wat is gezegd. ;)

Ja, idd ´´handen meer van je af´´ is niet echt een nuttige reactie... :P
Nouja maakt niet uit... Ik ga eraan werken!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:43

Het ziet er al beter uit, probeer wel echt aan je handen te werken want dat verstoord het beeld heel erg. Je beugels zijn wel goed zo, probeer je benen mooi lang te maken en je hakken naar buiten te draaien, zo draai je je knie automatisch mee naar binnen :) erg mooi paard, lijkt me fijn te rijden!

MantaPanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:07

Inderdaad aan je handen werken, ik heb er zelf ook last van gehad, ik hield ze niet echt hoog maar kantelde mn handen wel. Het is moeilijk om af te leren maar het is toch gelukt. Verder geef je het commentaar zelf al, ziet er verder goed uit!

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 19:02

Dank voor de reacties, ja het is idd een erg fijn paard om te rijden!

Miss_Minnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:24

je handen staan niet té hoog maar je moet oppassen dat je je ellebogen langs je lichaam houd, leuk paard!

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:25

Hooi Floor!

Ik vind ook dat het steeds beter gaan! Je betn de laatste weken echt heel erg vooruit gegaan!

Xxx Saar

P.s Fotografie again van mij :D

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:29

Leuk paard :)

Je hebt een beetje 'pianohandjes' lijkt wel.. Ik kan t niet helemaal goed zien.. O, en ik heb altijd geleerd dat het volgende op één lijn moet zitten: oren, schouders, heupen, hakken. Dat is nog niet helemaal zo..

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 19:34

TE5 schreef:
Leuk paard :)

Je hebt een beetje 'pianohandjes' lijkt wel.. Ik kan t niet helemaal goed zien.. O, en ik heb altijd geleerd dat het volgende op één lijn moet zitten: oren, schouders, heupen, hakken. Dat is nog niet helemaal zo..

Ja klopt, ik kantel mijn handen niet helemaal maar hou ze schuin, dus het zijn bijna ''pianohandjes'' maar je hebt het goed gezien, ga er aan werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:38

ik vind het een leuk paard maar je moet je teugels korter pakken waardoor je automatisch je handen ook lager houd. niet achteroverleunen.. hakken uitdrukken. paard achtiever en meer van achter na voren rijden.. verder vind ik het er leuk uit zien !

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:44

Ik vind het er netjes en vriendelijk uitzien.

Idd wat meer overgangen rijden, daar kan je de achterhand lekker mee trainen.

Je heb idd "piano-handjes". Dat viel me idd ook gelijk op. Handjes met de duimpjes omhoog houden :D
En ik zou als ik jouw was niet de beugels nog een gaatje langer maken, dan kan je helemaal je hakken niet uitdrukken en is het
gevaar dat je je benen juist gaat optrekken.

Lekker door oefenen, dan komt het helemaal goed
*doe ik ook ;) *

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:49

Hoi Floor!
Misschien is het handig om alvast af en toe met rijbroek en rijlaarzen te rijden. Dat zit toch weer anders, dus dan ben je weer gewend voor de wedstrijden.

Mijn andere reactie was weggehaald omdat ik gen tip had gegeven, dus bij deze!

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:11

Vooral op foto 6 is te zien hoe hoog je je handen hebt! Ze komen bijna boven het hoofd van je paardje uit!

Kan niet de bedoeling zijn ;)