Bellie(haflinger) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tjalk

Bellie(haflinger) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 09:30

Bellie is nu 3,5 ik rij nu ongeveer een half jaartje op haar.
We zijn nog niet op nivo aan het rijden nu gewoon rustig aan, en dadelijk in de zomer gaan we wat harder aan het werk.
het gaat er nu voor al om dat ze ontspannen loopt.

mijn eigen punten:
hakken beter uitdrukken
geen piano handen
recht zitten
niet voorover vallen
en ik val altijd een beetje naar binnen to, of naar buiten :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

aan mijn gewicht word gewerkt :+

superfries

Re: Bellie(haflinger) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 09:39

Ziet er heel ontspannen uit. Vooral goed als de pony nog zo jong is.

(ik zie niet waarom er aan je gewicht moet worden gewerkt...)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 09:41

Heey Roos :)

Vind het er wel mooi ontspannen uit zien hoor :)
Heb alleen het idee dat het zadel wel erg ver naar voren zit?

@Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 09:43

Heej, leuke pony! Heb alleen ook het idee dat het zadel naar voren ligt? En vind het er ook niet gehaast uitzien, lekker ontspannen, en aan je gewicht hoeft niet gewerkt te worden hoor, commentaar geef je zelf al, dus je weet waar je aan moet werken. ;)

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 09:48

dankje wel.
Dat van mijn zadel, mijn zadel heeft zegmaar hele grote flappen, waardoor het lijkt dat die heel erg naar voren licht. Maar dan valt wel mee, hij ligt wel iets te ver naar voren maar niet zo ver als het lijkt op de foto's :+

als je snapt wat ik bedoel

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 09:53

Hoi, het zadel past inderdaad niet en zit de schoudervrijheid van je had in de weg. Verder loopt je haf best wel scheef, en is dat moeilijk te corrigeren omdat er zo'n hoefslag in de bak is gereden. Misschien kun je beter op de binnenhoefslag gaan rijden, en dan om en om stukjes stelling naar links en rechts vragen. Door heel veel overgangen te maken en je haf actiever te laten stappen en draven, zal je haf leniger worden. probeer nog niet teveel contact te maken met de mond maar laat je haf op zn eigen benen lopen.

Tjongejonge wat een verhaal niet. Heb je les? Ik hoop dat je hier iets aan hebt/mee doet,

Succes!

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 09:57

ja ik heb les op een ponyclub nu 1 keer in de week (door het slechte weer nu eventjes niet) en in de zomer 2 keer in de week.
dat ze scheef loopt komt denk ik vooral omdat ik zelf scheef zit, dat gaat nu ook al een stuk beter, maar het is een handige tip dankje :D

Van het zadel, dadelijk als bellie een beetje uitgegroeit is dan komt er een ander zadel, als je op foto 3 kijkt zie je dat het zadel niet zo ver naar voren ligt als het lijkt. Maar hij ligt wel te ver naar voren ja

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 12:54

missnynke schreef:
probeer nog niet teveel contact te maken met de mond maar laat je haf op zn eigen benen lopen.

ik heb normaal te weinig contact, ik vond dat hoe ik het nu had wel goed was ;)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:22

Het zadel ligt echt veel te ver naar voren!, Probeer niet teveel op de hoefslag te rijden maar rijd veel figuren, binnenhoefslag enz. ( Er is een hoefslag in de bak :P )

Leuk paard en goed dat je rustig aan doet :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:50

Je zadel ligt te ver naar voren (was al gezegd) maar volgens mij is het ook aan de kleine kant voor jou. Als je dit zadel nu naar achteren zou leggen, dan loop je de kans dat het zadel net over de laatste rib komt. let hier dus ook goed op als je op zoek gaat naar een ander zadel voor je mooie haf! Verder lijkt het mij ook een goed idee als je regelmatig op de binnenhoefslag gaat rijden.
Succes!

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 19:46

dankje, ja dat was ik al van plan ja, bellie gaat er nu ook automatisch "in", omdat die zo diep is.

Evy_duce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:20

leuke combie ;d!
je mag alleen je voet iets verder naar achter leggen als je aan het stappen bent.

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 08:38

Hoi,

Leuke Haf heb je! Ik vind voor de periode dat ze onder het zadel is, het er goed uitziet hoor! tuurlijk zijn er dingen waar je aan moet werken, die je zelf ook aangeeft, maar dat is logisch bij een jonge pony.

dat ze wat scheef is is nu ook nog logisch, en ze is nu nog te kort onder zadel om dat al opgelost te hebben. Is natuurlijk wel goed om je daar mee bezig te gaan houden.

Ik vind het er in ieder geval lekker ontspannen uitzien, en ook goed dat je het lekker rustig opbouwt!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 08:49

Je zoekt kwartjes op de hoefslag :D Probeer wat op je houding te letten, ik zie dat je scheef zit, zo kan je problemen bij je pony veroorzaken.

Ik heb ook een beetje het idee dat je neusriem te laag zit. Ik weet niet zeker of ik het goed zie, maar wellicht dat anderen het ook zien? En over je zadel is al genoeg gezegd :)

Verder is het een leuke haf, lekker teddybeertje :D

QuietWater

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:49

Even een kleinigheidje: weet je dat je je beugels verkeerd aan hebt? Goed te zien op foto 4. Ze moeten een slagje gedraaid. Als de beugels langs het zadel hangen, moet je er van buiten naar binnen in met je voet, anders draait het leer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:51

Idd zou ik niet teveel op de hoefslag rijden, ik zou aan de eigenaar van de bak vragen om de bak eens goed te slepen zodat de hoefslag er uit is, zodat je de hele bak kunt gebruiken en ook normaal de hoeken in kunt rijden. Verder ga ik mee met het al gegeven commentaar. Je hebt een leuke pony, en bent op de goede weg.

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 18:09

De bak word elke week 1 keer geslepen, maar omdat daar de ondergrond zachter is door het er "in rijden" zakt het daar ook eerder naar beneden.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:08

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Freekjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:24

probeer je handen wat meer te dragen..
lijkt nu alsof je steunt op het zadel..