zosja in het rood

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zosja24

zosja in het rood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 22:35

vandaag ging ik maar eens mijn rode setje eens showen :D
ik heb 1 spring foto de rede dat het zo laag is
ik moet weer opbouwen met springen ze heeft een peesontsteking gehad dus moet ik weer rustig opbouwen met springen
verdere info over het paard
naam: zosja
vader: solitair
v moeder: samber
leeftijd: 4 jaar
dressuur: B maar kan hoger maar heeft geen officieel gedaan
springen: B maar ik ga haar met springen niet uitbrengen gewoon recreatief springen met dressuur sport
ik ga niet springen met wedstrijden om dat zij oor mij veels te sterk is
ik heb te weinig kracht dus ga ik gewoon laag springen soms voor de lol
zosja wordt gedekt *D door dreamcather en ik laat natuurlijk zeker horen als het geboren is :D
punten wat ik moet verbeteren.
mijn voet niet uitsteken
hakken
handen
en niet naar achter handen bij gestrekte draf
veel mensen weten misschien wel hoe mijn houding was maar vele zegen ook dat het nu veel beter is :o
maar genoeg gepraat hier zijn de foto's
galop niet naar voren zitten
Afbeelding
benen erbij houden
Afbeelding
niet naar beneden kijken voor de rest wel netjes
Afbeelding
niet naar achter hangen met hoofd
Afbeelding
netjes vind ik zelf
Afbeelding
ook wel netjes alleen keek ik iets naar beneden
Afbeelding
en dan nu de sprong
Afbeelding

graag veel reacties!!
houd het wel netjes ;)

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:41

Een mooi beestje heb je. :D
En ben je er wel van bewust dat je paard nog best jong is ik weet niet hoe vaak je springt.(niet aanvallend bedoeld)

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 22:57

Dniez schreef:
Een mooi beestje heb je. :D
En ben je er wel van bewust dat je paard nog best jong is ik weet niet hoe vaak je springt.(niet aanvallend bedoeld)

nou echt niet veel hoor 1 keer in de 14 dagen ofzo misschien wel minder
maar het is meer balkjes lopen vaak

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:03

Leuk paardje!

Je houding is inderdaad beter geworden, maar ik denk dat je beugels wel een gaatje langer kunnen?
Vind het er wel oke uit zien hoor :)

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 23:09

M_EL_ISSA schreef:
Leuk paardje!

Je houding is inderdaad beter geworden, maar ik denk dat je beugels wel een gaatje langer kunnen?
Vind het er wel oke uit zien hoor :)

nou de beulges vallen geloof ik wel mee heel veel mensen zegen juist dat ik er kort zit en als ik nog korter zit heb ik het gevoel dat mijn benen in mijn nek zitten hihi

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:12

Kort? Langer staat er toch :+

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 23:15

M_EL_ISSA schreef:
Kort? Langer staat er toch :+

sorry ik ben weer blond bezig maar als ik ze langer doe glij ik uit de beugls aan gezien mevr erg snel is soms

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:17

Oh okee :)
Nee maakt niet uit,ik had hetzelfde foutje gemaakt, had ook eerst korter gezet, moest het wijzigen naar langer :+

worteltjj

Re: zosja in het rood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:41

Ik denk dat je toch beter je beugels een gaatje langer kunt doen, je moet leren je benen lang te houden, dit geeft veel meer rust in je zit en je zit ook steviger, zeker met een jong paard daar hard aan gaan werken!

Verder erg mooi paardje!

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 07:07

Echt een heel leuk paardje heb je!
Idd je beugels kunnen beter 1 gaatje langer. Dan zit je over een poosje (als je daaraan gewend bent) veel beter!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:41

Wat heb jij een leuk dier onder je kont !

Mooi kleurtje, en kan lekker bewegen zeg!

Je bandages zitten inderdaad verkeerd.
Je kunt je instructrice eens vragen om bandageerles, een goed instructie kan meestal ook goed bandageren.
Zoals ze nu zitten belemmeren ze de beweging van de kogels.

Wat rijtechnisch commentaar betrefd , ga wat aan je balans werken, op de foto's is te zien dat je vaak uit balans zit, en balans is natuurlijk wel heel erg belangrijk.

Met goed les denk ik dat je het nog ver gaat schoppen met dit dier.
Maar zorg dat je goede begeleiding hebt !

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:50

Vind het een erg mooi paard, maar heb een aantal opmerkingen. Ten eerste, waarom bandageer je als je dat niet kan? :P Het is natuurlijk erg mooi voor de foto's maar laat het dan door iemand doen die het wel kan of vraag iemand het je te leren ;) ten tweede, je springt, maar volgens mij is de bak keihard bevroren? Dat is niet zo fijn dus.. Kun je beter wachten tot de bak weer ontdooit is. Op de 2de foto lijkt het zadel erg ver naar voren te liggen, op de andere valt dat mee, schuift hij? Of lijkt dit zo?

Verder denk ik dat je een heel eind met dit paard kan komen met de juiste begeleiding en geduld :) Veel succes nog :) Denk erom dat je met sturen niet alleen je teugels gebruikt, maar ook je benen en gewicht.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:55

let erop dat hij niet al teveel op de voorhand valt;)
heel leuk beestje,springen ziet er goed uit hoor!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 22:52

deniece schreef:
Vind het een erg mooi paard, maar heb een aantal opmerkingen. Ten eerste, waarom bandageer je als je dat niet kan? :P Het is natuurlijk erg mooi voor de foto's maar laat het dan door iemand doen die het wel kan of vraag iemand het je te leren ;) ten tweede, je springt, maar volgens mij is de bak keihard bevroren? Dat is niet zo fijn dus.. Kun je beter wachten tot de bak weer ontdooit is. Op de 2de foto lijkt het zadel erg ver naar voren te liggen, op de andere valt dat mee, schuift hij? Of lijkt dit zo?

Verder denk ik dat je een heel eind met dit paard kan komen met de juiste begeleiding en geduld :) Veel succes nog :) Denk erom dat je met sturen niet alleen je teugels gebruikt, maar ook je benen en gewicht.
ik kan het wel maar deze bandages zijn ban een hele aparte stof en ik heb nog niet van die lappen dus dacht ik laat ik ze niet te strak doen dus dat ik ze los had was voor mijn paard haar veilig heid maar we hebben het nog onder het rijden goed gedaan

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 22:54

deniece schreef:

ooh was nog een stel van je vragen vergeten
het zadel licht goed maar alsnog ga ik een dressuur nemen en de grond van de bak dat viel erg mee hij word elke dag aan gesleept
en hij was totaal niet zo hard eigenlijk

Karinvdtoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:12

Mooi paardje. Je steje vind ik leuk, alleen je frontriem! Na nee niet mijn smaak. Ik zou wel proberen wat lager in te stellen. En wat meer lengte in de hals!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 16:17

Karinvdtoorn schreef:
Mooi paardje. Je steje vind ik leuk, alleen je frontriem! Na nee niet mijn smaak. Ik zou wel proberen wat lager in te stellen. En wat meer lengte in de hals!

de frontriem het rode is een bondje ik had hem erom gedaan omdat er rood in zat ben er zelf ook niet helemaal gek van hoor

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:22

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

dirma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:49

Heel erg leuk paardje! Ook leuk setje, staat hem goed! Neem goed les, bouw alles rustig aan op, en jullie komen er zeker!