Sam Amore 4,5 jarige 2e officiële wedstrijd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Taat88

Sam Amore 4,5 jarige 2e officiële wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 21:56

01-02-09. 2e officiële wedstrijd.

Op 11-01-09 had ik mijn eerste officiële,

[RT-HAW] Sam Amore (4,5 jaar) B-debuut Met 4 winst

ik had toen 4 winst...

thuis ben ik nu aan het oefenen met wijken, zo dat als ik over mag ook kan, en niet een wedstrijd stop hebt.
hij pakt dit erg goed op.:D

Onze 2e officiële maar voor het eerst met de nieuwe trailer.

Het laden ging goed, een beetje voer en Huppa hij loopt er in. :D
Met uitladen was hij heel rustig, maar toen hij er eenmaal uit was leek hij wel een Hengst en was super druk.
We hebben hem gelijk opgezadeld en ze zijn naar de losrijbak gegaan.. hij was super druk en zag van alles en alles was eng.. maar na 3 rondje was dat al een heel end minder.

Met rijden was hij niet erg lekker door zijn lichaam en de aanleuning was ook niet fijn.

De 1e proef:
We maakte slordige foutjes, hij trok zich een beetje scheef.

De 2e proef:
Weer die slordige foutjes en af en toe was die aanleuning niet fijn.

Dus niet voldaan en ik was er van overtuigt dat we geen winst zouden hebben.

De Prijsuitreiking:
We waren met de 1e proef 2e met 186 en de 2e proef 4e met 187

Dus 2 winstpunten rijker.

Proef 3

Proef 4

Nog een paar Foto´s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips zijn welkom... (graag zelfs)

NFS

Re: Sam Amore 4,5 jarige 2e officiële wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:10

filmpje proef 4 doet het niet bij mij ..

maar verder ziet het er netjes uit, misschien proberen je benen wat stiller te houden, wat minder te 'drijven' misschien zie ik dit ook wel verkeerd hoor als dat zo is corrigeer me :)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 09:16

ziet er netjes uit hoor sam, wat je zelf al zegt de aanleuning is nog wat onrustig vooral in je 1ste proef.

met galop aanspringen is hij ook nog wat onrustig met zijn staart in de beide proefjes en probeer niet steeds aan te drijven met je benen dat stoort het mooie rustige beeld wat jullie geven.

Goliath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 09:55

ziet er erg netjes uit
probeer alleen bij het halsstrekken de hals nog wat meer neerwaarts te laten gaan

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:06

Zonder meer een leuke combinatie, ik vind je een nette ruiter.

Moet wel een kritische noot plaatsen, vind de proeven kwa plaatsing wel wat over gewaardeerd.
(ik denk weinig deelnemers?)
Vind de aanleuning te onrustig, en de overgangen net te slordig voor een tweede plaatsing.
Dat de proef winstwaardig was , ben ik het wel mee eens.
Maar ik mis de puntjes op de I mbt de tweede plaats.

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 11:46

nienkefelice schreef:
filmpje proef 4 doet het niet bij mij ..

maar verder ziet het er netjes uit, misschien proberen je benen wat stiller te houden, wat minder te 'drijven' misschien zie ik dit ook wel verkeerd hoor als dat zo is corrigeer me :)

ik probeer het maar door mijn laarzen vertekent het heel erg... als ik sta daan ze lamaarzeggen wijt... het zijn petris en zitten voor geen meter.. in de training rij ik met lipica´s en die zitten super (ik denk er over om zwarten te bestellen)

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 11:47

risky schreef:
ziet er netjes uit hoor sam, wat je zelf al zegt de aanleuning is nog wat onrustig vooral in je 1ste proef.

met galop aanspringen is hij ook nog wat onrustig met zijn staart in de beide proefjes en probeer niet steeds aan te drijven met je benen dat stoort het mooie rustige beeld wat jullie geven.

jah klopt.. hij was niet fijn.. maar ag kan gebuuren....

en over me benen
k probeer het maar door mijn laarzen vertekent het heel erg... als ik sta daan ze lamaarzeggen wijt... het zijn petris en zitten voor geen meter.. in de training rij ik met lipica´s en die zitten super (ik denk er over om zwarten te bestellen)

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 11:47

Goliath_ schreef:
ziet er erg netjes uit
probeer alleen bij het halsstrekken de hals nog wat meer neerwaarts te laten gaan

heb je nog tips..??? ik ben er al mee aan de slag:P

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 11:50

crossmonster schreef:
Zonder meer een leuke combinatie, ik vind je een nette ruiter.

Moet wel een kritische noot plaatsen, vind de proeven kwa plaatsing wel wat over gewaardeerd.
(ik denk weinig deelnemers?)
Vind de aanleuning te onrustig, en de overgangen net te slordig voor een tweede plaatsing.
Dat de proef winstwaardig was , ben ik het wel mee eens.
Maar ik mis de puntjes op de I mbt de tweede plaats.

Jah sorry ik kan er tog ook nix aan doen...!!!! daar voor moet je bij de jury zijn.. de eerst paats had 195punten
dus ik weet niet waarom je dit berichtje plaats.. want ik kan er niets aan doen..!!!
als het aan mij lag had ik voor bijden geen winst.. want hij liep niet lekker...

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:05

Sorry maar wat denk je nou Crossmonster.
Ten 1e is dat beest 4.5 dan kan nog lang niet alles perfect zijn.
Ten 2de het is DE B!!!! Ik weet het niet hoor, maar heb je wel is naar die wedstrijedn gekeken?
9 van de 10 paarden loopt met zijn kop om hoog dus wees blij dat di emet zijn kop naar beneden loopt.
Tuurlijk is de aanleuning nog niet perfect een perfecte aanleuning is pas gewenst in het M/M2 .
Dus ik weet niet wat jij allemaal denkt?
maar het gaat natuurlijk gewoon negerns over.

Ik vind het nette proeven hoor :)! Super gereden :j heel rustig en erg vriendelijk top!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:07

HAW is voor rijtechnisch commentaar.
Volgende keer misschien elders plaatsen?

Ik heb een kritische kijk, en met mij vele andere bokkers.

Misschien had ik het wat minder bot moeten omschrijven, maar HAW is voor rijtechnisch commentaar. En ik blijf bij mijn commentaar dat aanleuning en overgangen netter kunnen, en zoals ik al zei vind ik de amazone een fijne ruiter.
Maar nogmaals, wil je alleen oeh's en ah's . Dan kun je beter geen topic openen.

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 12:12

off tropic: vertel er bij hoe..?? en zeg dan niet dat het geen 2e plek waardig is..en dat dan 2 keer herhaalt...

dan vang ik het positiev op met met zoon bericht niet... want ik kan er nix aan doen wat de jury van mijnproef vind..

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:12

Daar heb je ook gelijk in, maar geef dan ook misschien tips hoe ze het kan verbeteren dan het inderdaad zo neer te zetten.
Dan heeft ze er ook nog wat aan :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:25

Ik heb per Pb een heel verhaal met tips gegeven.

Overigens geef ik toch ook tips, ik geef aan wat er beter kan.
Overgangen netter rijden is uiteindelijk iets wat je dagelijks moet trainen, en wekelijks onder goede begeleiding.
In de overgangen moet het paard wat meer gesloten blijven, oftewel meer vanuit het been die overgangen maken, en niet laten "vallen"

Ik geef toe dat mijn post wat bot overkomt, dit is echt niet zo bedoeld. Ik was gewoon een beetje verbaasd mbt de plaatsing.
Hier in brabant zijn de ringen gewoon veel groter (30) en is er enorm veel tegenstand.
Ik kijk vaak naar de proeven en er word hier gewoon sterk gereden. Vandaar dat ik het wellicht teveel vergelijk met hier.
Hier een B proef rijden is heel wat pittiger als in minder drukke provincies.
Dit neemt niet weg dat ik dat op zich wel jammer vind, want in de B moet je fouten kunnen maken, en de B is om te oefenen en te leren.
Hier in brabant valt het niet mee om een prijsje te bemachtigen ;)

Maar nog een keer, ik vind jullie absoluut een leuke en talentvolle combinatie.
Je rijd de proeven absoluut netjes, maar wil je dalijk overstappen naar het L, dan zou ik wel proberen de puntjes op de I te krijgen, dwz paard meer aan elkaar en dus betere aanleuning, en de overgangen gesloten en netter.

Dit vind ik overigens nog heel net commentaar, kijk eens verder op HAW,er zijn mensen die veel meer over zich heen krijgen mbt handen , houding etc.
Ik zie in deze combi alleen nog wat schoonheidsfoutjes, geen getrek, gepluk en gebons zoals vele anderen op haw ;)

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 12:29

het is via de BP opgelost..

Nu weer On tropic....

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:02

Ziet er goed uit joh, probeer je benen wat stiller te houden, en inderdaad soms in de overgangen net iets fijner aan elkaar...

Met betrekking tot de tweede plaatsing, dat snap ik niet zo goed, ookal zouden er 60 combinaties mee rijden, als de rest niet beter is, is de rest niet beter....

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:40

zal hem eerst nog maar wat netter in de aanleuning krijgen voordat je naar de L1 gaat

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:51

x_Lys schreef:
Sorry maar wat denk je nou Crossmonster.
Ten 1e is dat beest 4.5 dan kan nog lang niet alles perfect zijn.
Ten 2de het is DE B!!!! Ik weet het niet hoor, maar heb je wel is naar die wedstrijedn gekeken?
9 van de 10 paarden loopt met zijn kop om hoog dus wees blij dat di emet zijn kop naar beneden loopt.
Tuurlijk is de aanleuning nog niet perfect een perfecte aanleuning is pas gewenst in het M/M2 .
Dus ik weet niet wat jij allemaal denkt?
maar het gaat natuurlijk gewoon negerns over.

Ik vind het nette proeven hoor :)! Super gereden :j heel rustig en erg vriendelijk top!

amen _/-\o_
helemaal mee eens ..
ik vind de 2de proef echt netjes uit zien ik stoor me eigen nergens aan.. ;)
jullie komen er wel meid :D met je guppy

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:28

Ts en ik hebben ondertussen uitgebreid PB contact.

Maar ff inhaken op Xlys, aanleuning is in de B al van groot belang :j
Zelfs bij de pony's al en helemaal bij de paarden ;)

En dat TS er wel komt met dit paard ben ik het overigens helemaal mee eens.

toosjeto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:25

leuk paard; veel swung
jullie zijn een leuke combi
veel plezier met je paard

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:01

Het is een erg leuke paard en jullie zijn een leuke combi.
Al eerder gezegd is dat hij wat onrustig in de aanleuning is. Ook loopt hij soms uit balans, niet helemaal zuiver, doordat hij nog maar 4 jaar is. Probeer vooral veel aan zijn regelmatigheid te werken, ik vind hem niet de hele tijd zuiver lopen.
veel succes :)

djengiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:22

Tatjaan wat heb je het weer super gedaan :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:34

Ik ben het met crossmonster eens!

De combinatie belooft wat voor de toekomst en er zitten nog wat schoonheidsfoutjes in.

De aanleuning en het rijden van overgangen kan beter. Het is fijn dat je gewoon in de B kan beginnen om zo ervaring op te doen, voor jullie allebei.....

Sam, een super compliment voor je houding op je paard en hoe je hem rondstuurt, gewoon vriendelijk. Het is jammer dat het beeld wat rommelig wordt door je benen of laarzen.

Probeer in je training veel overgangen te rijden en hem je hand te laten volgen, wat uit te schuiven en dan bij te drijven en dat weer op te vangen..... Zo leer je hem wat constanter houden in de aanleuning.

En het is moeilijk, I know.....

Ga rustig ook schakelen en veel afwisselen in de training voor zijn balans, en zo min mogelijk hoefslag rijden thuis. Alleen binnenhoefslag! Ga hem dan maar eens rechtuit laten lopen zonder dat hij gaat zoeken..... Dat duurt wel even voordat dat lukt maar succes verzekerd voor later!

Nogmaals, jullie zijn een hele leuke combi en op deze manier komen jullie er wel.

En gefeliciteerd met je punten!

En als je iets niet snapt PB je maar!

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 18:34

toosjeto schreef:
leuk paard; veel swung
jullie zijn een leuke combi
veel plezier met je paard

Dankje well :D

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 18:35

meliiSsatjje schreef:
Het is een erg leuke paard en jullie zijn een leuke combi.
Al eerder gezegd is dat hij wat onrustig in de aanleuning is. Ook loopt hij soms uit balans, niet helemaal zuiver, doordat hij nog maar 4 jaar is. Probeer vooral veel aan zijn regelmatigheid te werken, ik vind hem niet de hele tijd zuiver lopen.
veel succes :)

dankj well

met de aanleuning de de balans ben ik nu bezig.. :D