Daan & Floor @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

floorDaan

Daan & Floor @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 21:15

Heej,

Dit is Daan, Daan is 7 jaar oud, eigenlijk is het een jacht/ springpaard maar ik rijd vooral drsssuur met hem. We hebben iedere week les bij ons op stal. 2 foto's zijn van 2 keer. Jammer genoeg heb ik niet zo'n hele fijne camera en is de batterij snel op... :( Tijdens het maken van de dressuur foto's was de bak niet erg goed, een beetje hard dus vandaar dat hij een beetje kort loopt. Daan is 1,82 dus is moeilijk bijelkaar te rijden, maar als het eenmaal lukt is het een heerlijk gevoel!

A.s jaar willen we wedstrijden gaan rijden, de startkaart is wsl. over ongeveer 2 weken binnen.
Ik wil heel graag commentaar maar wel graag onderbouwd zodat ik er ook echt iets mee kan, jammer genoeg was na de eerste springfoto de batterij al weer leeg dus daar komen er binnenkort meer van...

Afbeelding
Voor het rijden even lekker van de zon genieten in de paddock :+:

Afbeelding
Hier vind ik hem iets te diep want hij loopt te kort met achter. Ik had hem ook iets te snel opgepakt.

Afbeelding
Inspringen, na deze foto was de batterij alweer leeg...

Afbeelding
Oppakken, knap koppie! (L)

Afbeelding
Stukje contra stelling, hakken laag, beugels langer en rechtop zitten

Afbeelding
Rechtop zitten, beugels langer, hakken laag

Afbeelding
Stukje schouder voor, iets meer naar binnen stellen.

Afbeelding
Stukje zijwaarts, Let op pianohandjes!

Afbeelding
Binnenhand ontspannen, beugels langer, rechtop zitten, hakken laag.

Afbeelding
En weer heerlijk terug in de wei, halster zit gedraait...
Hopelijk willen jullie een berichtje achter laten! Dankje!
Laatst bijgewerkt door floorDaan op 29-01-09 21:39, in het totaal 3 keer bewerkt

hesterve

Re: Daan & Floor @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:47

Stoer paard hoor!
Wij hebben ook zo'n joekel op stal(1.86m) wat ik vooral van dat soort paarden vind is dat je ze de tijd moet gunnen om te ontwikkelen. Het duurt nou eenmaal wat langer voordat ze helemaal uitgehard zijn. verder zou je erop kunnen letten dat hij vanuit de schoft wil dalen en dat hij er dan stukjes iets achter kruipt moet je aan het begin maar even voor lief nemen. zo rek je hem lekker op. als dat goed gaat kan je hem beter in ballans zetten en meer van achter naar voren rijden zodat hij sterker wordt en uiteindelijk beter nageeflijk wordt. een hele klus maar ik hoop dat het je lukt dan heb je er een fijn paard aan.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:47

He Floor met de reuze Daan!!
Wat leuk dat jij ook op bokt zit :D
Maar even on topic,
Jullie doen het zo goed! Jammer dat ik het niet meer in real life zie, je rijd hem zo leuk! Zo rustig en ontspannen!
Let er zelf op dat je niet zo naar beneden kijkt en met zulke lange benen kan je wel wat gaatjes langer zitten ;)
Ik ben heel benieuwd hoe jullie het op wedstrijden gaan doen, komt vast wel goed!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:49

Wauw, dat ziet er toch al best wel goed uit! :D Ik vind dat je er heel leuk opstaat, omdat je zelf ook lang bent. Vind hem helemaal niet storend uit elkaar lopen. :)
Vind alleen wel dat je je handen wel ietsje lager mag houden, zeker goed te zien op de schouderbinnenwaartsfoto's. Daar heb je ze echt bijna in je zij, dat is echt te hoog.

Wel echt een hele leuke combi zijn jullie samen. :D

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 01:12

ik rij zelf ook een paard van 1,82, en die is echt niet moelilijk bij elkaar te rijden, ik vind wel dat je hem netjes rijd, ik vind alleen dat je je handen wel erg hoog houd

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 06:18

Bedankt voor alle reacties! Ga er zeker wat mee doen!

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 06:55

tassie schreef:
ik rij zelf ook een paard van 1,82, en die is echt niet moelilijk bij elkaar te rijden, ik vind wel dat je hem netjes rijd, ik vind alleen dat je je handen wel erg hoog houd

Bedankt voor je reactie, ik snap je heel goed, het moet ook zeker te doen zijn maar Daan is een beetje een apart geval, hij heeft vorig jaar een peesblessuure geha dne rijd pas weer sinds 9 maanden, hij is springgefokt dus heeft een hele andere bouw dan een dressuur paard en hij is pas net 7 dus ik vind het een beetje zielig om meteen teveel van hem te verwachten - vragen.

Maar wel erg leuk, ik heb je profiel gezien! Leuke paardjes verzorgt je!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 09:58

Ik vind jullie een leuke combinatie.

Wel zou ik graag wat meer ontspanning zien in jouw handhouding.
Nu heb je ze zo ontzetten hoog, dat dat voor je paardje niet fijn kan zijn.
Doordat je handhouding zo opvalt, krijg ik ook het idee dat jij voornamelijk met je handen werkt en niet met je zit.

Probeer hieraan te werken, dan denk ik zeker dat het op wedstrijd wel goed komt.

toddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:20

Het ziet er goed uit probeer er zelf ontspannen op te zitten en laat de teugels niet te lang worden dan kan hij gaan hangen.

Succes met je wedstrijden.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:54

Op sommige foto's moet je je handen toch echt iets lager doen, Maak je teugels op maak en schuif je handen wat meer mee naar voren.. Mischien je beugels ook 2 gaatjes langer?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:51

Ik vind jullie ook een leuke combi!

Je handen mogen idd wel wat stiller.
Teugels ook wat korter, door de te lange teugels til je je handen zo op.

Wat hangt er nu eik voor bitje in?
Lijkt wel een onderlegtrensje ipv een gewoon bit.
Misschien even naar laten kijken door je instructie .

Je kunt wel echt zien dat het een jachtpaard is. Maar het dressuurrijden staat hem ook niet verkeerd.

Zorg dat je goede begeleiding hebt , dan komt het vast goed met jullie.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:47

Moderatoropmerking:
Reactie verwijderd die niet aan de regels van RT-HAW voldoet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:24

Mij viel op dat je neusriem te laag hangt. Hier zou ik ook eens naar laten kijken. Misschien is het een idee om over te stappen naar een gecombineerde neusriem, vooral als je serieuzer dressuur wil gaan rijden.

Ik vind het een mooi paard, kan ook mooi bewegen. Als jij verder werkt aan je eigen houding (oa handen veel lager) zul je zien dat je paard ook beter (ruimer) kan gaan lopen. Je werkt hem nu nog teveel tegen met je hand. Onderarm en teugels moeten samen 1 rechte lijn vormen naar de paardenmond. Jij moet dus je teugels iets korter nemen en je handen net iets boven de schoft houden.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:30

Prachtig paard hoor, vind ze toch wel charmant, die joekels! Neusriem hangt inderdaad te laag, dit kan je paard(je) irriteren, minstens 2 gaten omhoog. Je beugels een gaatje omlaag en je teugels iets korter (laat je je handen waarsch. ook meer zakken, let op de pianohandjes, dan komen je hulpen ook niet door zoals zou moeten). Verder vind ik het erg knap dat je zo'n gevaarte bij elkaar krijgt, succes met rijden

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 13:35

SusanH schreef:
Mij viel op dat je neusriem te laag hangt. Hier zou ik ook eens naar laten kijken. Misschien is het een idee om over te stappen naar een gecombineerde neusriem, vooral als je serieuzer dressuur wil gaan rijden.

Ik vind het een mooi paard, kan ook mooi bewegen. Als jij verder werkt aan je eigen houding (oa handen veel lager) zul je zien dat je paard ook beter (ruimer) kan gaan lopen. Je werkt hem nu nog teveel tegen met je hand. Onderarm en teugels moeten samen 1 rechte lijn vormen naar de paardenmond. Jij moet dus je teugels iets korter nemen en je handen net iets boven de schoft houden.

Hoi, dit is ons jachthoofdstel, voor de dresuur hebben we een kiefer met een gecombineerde neusriem... Maar die word nu gereparteerd... Dit is het hoofdstel wat hij al vanaf het begin draagt tijdens jachten en bosritten...

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 13:36

Bonita_Bon schreef:
Prachtig paard hoor, vind ze toch wel charmant, die joekels! Neusriem hangt inderdaad te laag, dit kan je paard(je) irriteren, minstens 2 gaten omhoog. Je beugels een gaatje omlaag en je teugels iets korter (laat je je handen waarsch. ook meer zakken, let op de pianohandjes, dan komen je hulpen ook niet door zoals zou moeten). Verder vind ik het erg knap dat je zo'n gevaarte bij elkaar krijgt, succes met rijden

Dank jewel! Ga eraan werek / ben ermee bezig!

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:11

je paard loopt erg leuk op de foto als die voornamelijk voor je jacht en springen is kan hij erg goed dressuren heb alleen wat commentaar op je houding:
hakken af en toe uitdrukken (zie foto 5&6) en je handen iets lager houden,
wel blijfen dragen maar af en toe draag je ze iets te hoog wat een minder mooi beeld geeft.
verder opletten op je pianohandjes (heb ik zelf ook last van).
en je beugels mogen wel 1 gaatje a 2 langer daar krijg je een mooiere zit van nu lijkt het meer richting de stoelzit.
weet niet of je de beugels zo kort had omdat je ging springen?
verder leuk paard, ben benieuwd naar volgende topic en hoe je wedstrijden gaan :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:57

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

_Leonieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:58

Ten eerste vind ik dat je een prachtpaard hebt!
Houd je handen wat lager en wat meer recht op. Het hoort namelijk zo te zijn dat je onderarm een verlengen van de teugel is. Als je dit zou verbeteren zou het een beter plaatje geven en op wedstrijden krijg je hogere punten voor je houding. Ik weet niet of je wedstrijden rijd hoor, daar niet van. :P

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:33

handen hoeven niet zo overdreven hoog.. uuhhmm,, iets meer recht op gaan zitten, dat doe je door je schouders naar achteren te doen en meer op je kont te gaan zitten en natuurlijk hakken naar beneden houden.. en dan niet je hakken uit DRUKKEN.. maar meer je benen ontspannen laten hangen.. dan gaat alles vanzelf en wordt de aanleuning veel ontspannender;)

Freekjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:29

valt me op dat je je handen nogal hoog houd. je onder arm moet 1 vloeiende lijn zijn met de teugels. voor de rest idd je hakken meer uitdrukken..
paard mag ietsje ronder

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:36

Het stoort mij echt dat je je handen gewoon tot bij je borst houd, ze mogen boven het zadel en het hoeft niet meteen tot boven je buik. ;)
Voor de rest meer je hakken uit drukken, en daarnaast zie ik niet echt iets wat me opvalt.
Jullie zijn een leuk stel samen, Succes samen! :)

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 20:47

Michh schreef:
Het stoort mij echt dat je je handen gewoon tot bij je borst houd, ze mogen boven het zadel en het hoeft niet meteen tot boven je buik. ;)
Voor de rest meer je hakken uit drukken, en daarnaast zie ik niet echt iets wat me opvalt.
Jullie zijn een leuk stel samen, Succes samen! :)

Ja ik erger me er ook heel erg aan, maar gelukkig gaat het nu al een heel stuk beter. tijdens het rijden en met lessen letten we er heel goed op en het gaat nu al veel beter! Zal binnenkort weer foto's maken.