Schoklands Springer met Tess@wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Guusje1

Schoklands Springer met Tess@wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 19:37

Afgelopen zaterdag had Tess een dressuurwedstrijd bij ons op de vereneging. Ik heb een paar foto's gemaakt en zet ze nu op bokt (met haar toestemming uiteraard).

Schoklands Springer is 8 jarige merrie, v. Lancelot. Tess heeft haar nu een paar maanden.
Ze rijden nu in de B dressuur, en gaan over een paar weken over naar het L1, want ze zijn heel snel gegaan in de B. Dat is dus wat zij nu vooral trainen, op L1/L2 niveau.

De eerste proef ging wat minder omdat er voor de spiegel een stuk hout stond, omdat die gebroken was, en Schok vond dat een beetje eng. Maar ze hadden alsnog 188 punten. De tweede proef ging beter en hadden ze 194 punten, beide de eerste prijs.

Nou genoeg gepraat, hier de foto's, die gemaakt zijn tijdens het losrijden. (kwaliteit is erg verslechterd na het uploaden).

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Tips en commentaar zijn welkom!

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:45

Ziet er leuk uit hoor! Maar toch even een paar opmerkingen: Je moet je handen niet 'vastzetten' op je bovenbenen/hals van je paard. Je moet je handen meer dragen, je moet als het ware denken dat je de hals van je paard moet dragen. En ik vind je beugels ook wel kort zitten hoor! Misschien 1 á 2 gaatjes langer doen? Voor de rest ziet het er heel leuk uit!

Appelflapje

Re: Schoklands Springer met Tess@wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:54

Het ziet er inderdaad helemaal niet slecht uit! :)
Maar let op je handen, want zeker op de eerste paar foto's zitten die echt te laag en bij elkaar. Ze moeten echt een stuk boven je zadel zitten en niet erop liggen. Is altijd een lastige gewoonte om af te leren natuurlijk, maar echt proberen want het zal het beeld een stuk mooier maken. :j
Je zit ook echt te kort voor dressuur, als je wat langer zit wordt het beeld ook mooier. :j
Heel erg leuk paardje trouwens! :)

(Oh sorry, ik zie nu dat jij het niet bent, maar een vriendin. Haha, let dan maar niet op de 'je' in de tekst hierboven. ;))

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:36

Ik vind het er helemaal niet slecht uitzien!! In ieder geval lekker ontspannen, fijne combinatie die twee!
Inderdaad die handen niet vastzetten en beugels langer, voor de L1 zal het vast goed lukken, mits de zijgangen goed gaan uiteraard ;)!

edit: rijdt ze trouwens met een springzadel?

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:30

Wat een leuk paard zeg!! leuk diertje om te zien, doet me beetje aan m'n eigen merrie denken ;)
Maar idd wat hierboven aan ook gezegd wordt, let erop dat je je handen niet 'vastzet op/boven' je zadel... zo ziet het er al gespannen uit terwijl dit misschien niet zo is.
Verder mag ze van mij nog meer door de hals..
Succes met der!

toddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:54

Draag je handen en wees vriendelijk dan wordt het beeld meer ontspannen. Doe je beugels ook een gaatje langer.
Succes

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:48

Op RT-HAW mag je alleen een topic openen als je zelf daadwerkelijk de ruiter bent. Hier dus een slotje.