Tinker pride@work in de bak en in het park

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bommeltje_

Tinker pride@work in de bak en in het park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 22:06

ik heb mijn tinker pride nu een jaar maar we hebben samen wel wat moeite met rijden zouden jullie tips kunnen geven?

Afbeelding
ik kijk naar beneden en hakken laag meer achterover gaan zitten ;)
Afbeelding
weer iets meer achterover zitten en hakken laag( heb ik erg moeite mee!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik weet het ziet er nog niet zo goed uit maar ik neem veel les en ik maak al wel vordering en mijn pony is nog erg jong en nog niet zo lang onder het zadel!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:12

Ik weet niet of het door het dekje komt of door het groot lijkende zweetblad (of zijn dat kniewrongen?) van je zadel, maar volgens mij ligt het zadel te ver naar voren??
Verder moet je je handen meer dragen en meer op je gat gaan zitten. Doordat je je handen zo laag houdt, steun je bijna op het zadel of haar nek lijkt het wel en het zorgt er ook voor dat je te ver naar voren leunt met je bovenlichaam.
Dat maakt het extra moeilijk voor je jonge paardje ;)

Gewoon goed doorgaan met je lessen!

Bommeltje_

Re: Tinker pride@work in de bak en in het park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 22:28

Heel erg bedankt voor het commetaar ik ga er aan werken!;) en het dekje is erg groot hij is namenlijk normaal van een ander paard!

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:39

Ondanks de grote van het dekje ligt je zadel denk ik toch te ver naar voren. Het is makkelijk te zien/voelen, de schouderbladen van he pony moeten vrij liggen van het zadel, dan ligt het goed.

Verder idd je handen wat hoger en lekker (rechtop) zitten, miss dat als je zadel wat verder naar achter ligt dit ook makkelijker wordt. Verder vind ik wel dat je goed met je voeten in de beugels zit, niet te ver en een goede lengte daarvan hebt. Wel een beetje opletten dat je je tenen niet naar buiten gaat steken zoals op de foto's, en dat is moeilijk ik weet het.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 22:44

Dankje ik leg het zadel verder naar achter;)

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:50

zadel lig id veel te ver naar voren, waarschijnlijk ligt he zadel niet lekker op zijn rug en misschien daar de oorzaak dat het rijden niet zo lekker gaat

succes

Ire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:04

Mooie tinker !

Inderdaad, het zadel ligt te ver naar voren. En aan je houding, maar dat heb je zelf ook al aangegeven

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 07:44

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.