A pony moeilijk te rijden met andere pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

buukske

A pony moeilijk te rijden met andere pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 09:54

Wij hebben een A pony,die eigenlijk moeilijk te rijden is.

Ze is in de omgang ontzettend lief,en als ze alleen gereden wordt loopt ze als een zonnetje,maar als er andere pony's bijzijn begint ze ontzettend vervelend te doen.

Ze stopt dan in 1 keer,wil niet meer vooruit,achteruit,etc,alleen als je naar een andere pony toedraait loopt ze weer.

Mijn dochtertje pakt ze op dat moment wel goed aan,maar dus niet voldoende blijkt.
Als de pony aangepakt wordt gaat ze gemeen bokken,loopt weer een paar minuten hartstikke goed,en het begint weer van voor af aan.

Gisteren met een proef moesten ze losrijden om de ring heen,dus de pony liep voor geen meter meer,en in de ring al helemaal niet,in elke hoek,of gewoon op de hoefslag stopte ze als er een pony de andere kant opging met losrijden,we zijn dan ook maar gestopt met de proef,

Heeft iemand hier tips hoe je dit zo goed mogelijk kan oplossen???

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:57

Kun je de pony niet een tijdje laten rijden door iemand met meer ervaring?

Dat stoppen met de proef, dat zijn geen goede dingen.
Hierdoor krijgt pony beest haar zin en zal het dan ook niet snel afleren.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:01

Dat is heel vervelend en lastig op te lossen voor een klein meisje. Hoe oud zijn je dochter en pony?
Ik zou de pony idd ook een tijdje laten rijden door iemand met meer ervaring die de pony er wel doorheen kan rijden want dit gaat anders van kwaad tot erger.
Succes.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 10:03

Ja precies,dat is dus het probleem,dat ze telkens wint.
Het probleem is dat er eigenlijk niemand met meer ervaring op wil,omdat ze dus zo oervervelend doet.

Mijn dochtertje is 7 en tot op bepaalde hoogte zeker niet bang,maar het lukt gewoon niet dat de pony met dit gedrag stopt,en dat is echt zo zonde,want lopen dat kan ze!

Op de ponyclub tijdens de les doet ze dit~dus ook.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:13

Is er echt niemand die die kleine donder er doorheen kan rijden. Iemand op de manege/club of anders zou ik zelf even een advertentie plaatsen.

Want als je dochter er wel bang van gaat worden ben je verder van huis en daar heb ik ervaring mee.
Ons 1ste A-tje was helemaal niet braaf en na een paar keer goed gevallen te zijn (mijn dochter was toen ook 7) was ze heel bang geworden en zie dat er maar weer eens uit te krijgen.

En zolang die pony iedere keer zijn zin krijgt zal het niet minder worden maar eerder erger, want slim zijn ze zeker.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 10:20

Ja klopt,gelukkig is ze er nog nooit afgevallen ondanks haar boksessies als ze op dr donder krijgt dat ze moet lopen.

De pony is helemaal nagekeken door veearts,tandarts en fysio en er is helemaal niks mee aan de hand.

Als ze alleen loopt is er niks aan de hand.
Als er een ruitertje op komt,moet hij of zij al niet te groot zijn en zeker niet bang.

De pony is eigenlijk van mijn zoontje maar die vindt het rijden niet leuk meer,dus mijn dochtertje rijdt deze pony er nu bij,ze doet niet liever,maar niet als ze telkens zo vervelend doet natuurlijk.

Aan de lounge loopt ze ook erg braaf,en gemiddeld loopt ze zoon 3 x per week

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:28

Gelukkig maar dat ze nog niet gevallen is en goed dat je de pony na hebt laten kijken, dan weet je iig dat het daar niet aan ligt.

Ik kan mij voorstellen dat het moeilijk is om een geschikt ruitertje te vinden want die mag niet te zwaar zijn en moet wel weer lef hebben. Dat is vaak het probleem bij die A-tjes want zijn ze groter kan je er zelf nog eens opstappen.

Misschien kan je er nog met een zweep achter als de pony stopt maar dan moet je weer zo voorzichtig zijn dat ze het niet op een lopen gaat zetten. Moeilijk..moeilijk...moeilijk..
Een goed ruitertje zou het beste zijn maar ik snap je probleem heel goed ;)

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 10:33

Ja ik had ook al gedacht met een longezweep in de bak te gaan staan,ik denk als ze een paar keer een flinke lel gekregen heeft dat ze wel weet dat ze moet lopen.

Maar wie moet er dan op,want dan zal flink bokken en er tussenuit schieten.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:37

Ja want daar zal de pony het niet mee eens zijn, daarom zei ik al daar moet je heel voorzichtig mee zijn.
Toch op zoek gaan naar iemand die erop wil stappen.

Wat voor pony heb je eigenlijk :o

Ire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:42

Hoi!

Wat naar de de pony zo doet. Wel goed dat je de pony eerst goed heb laten nakijken. Zoals hier boven al staat; Zoek iemand op de manege / marktplaats die haar even goed kan doorrijden en veel lef heeft! Succes!

buukske

Re: A pony moeilijk te rijden met andere pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 10:55

Het is een dartmoortje,een merrie van 13 jaar oud,een schat van een beest in de omgang en als ze alleen rijdt,maar een draak als er andere pony's bijzijn.

Ik zal vanavond op de ponyclub is informeren wie er eventueel op zou kunnen een poos,als ik sta te zwieren met de longeerzweep,.......(haha,grapje)

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:08

Dartmoors zijn wel heel errug leuk...hahaha...
En anders als je dochter wedstrijd moet rijden iedereen de bak uit bonjouren ;)
Wij hebben tot vorig jaar een super-A gehad, kruising shet x dartmoor.
Dochter werd helaas te groot en ze is verkocht naar een heel goed huisje |(

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 11:23

Ja,het is ook echt een keileuke pony,die ook erg leuk kan lopen....als ze wil hahaha.

2 weken terug had ze een proef waarbij ze gewoon alleen in de ring reed,met losrijden was ze wel aan het draken,maar de proef ging hartstikke goed,dus ze kan het best,.....alleen....tja,

ik hoop dat iemand hier de gouden tip heeft!