Ik rij haar samen met een meisje van 16. 2 maanden geleden heeft dat andere meisje al een keer meegedaan met groentjes bij ons op stal, maar dit was alleen maar heel hard de proef door rennen. Vandaag was het dus tijd voor een nieuwe poging, en hierbij deed ik zelf ook mee!
Het ging eigenlijk heel goed! Ze was rustig, en dat was ons belangrijkste doel. Het andere meisje wat haar rijd had 171 punten en moest wat actiever doorrijden, maar het ging verder goed! Ik zelf had 181 punten en had wat algemeen commentaar, soms iets meer buiging. Het niveau waar we nu op rijden is dus B.
Okee, nu de problemen waar we tegenaan lopen. Dat zijn d’r heel wat, maar dat is ook logisch aangezien we haar pas zo’n korte tijd hebben. Een belangrijk punt wat verbeterd moet worden is de stelling en buiging, vooral op links. We zijn hier in de lessen al hard mee aan het werk en het gaat al iets beter, maar ze is niet zo sterk op links.
Verder, de galop. Ze galoppeert op rechts vaak verkeerd aan en vind het ook erg moeilijk om daarin ontspannen te blijven. Ze vind vooral erg lastig om in galop te buigen en daardoor ook, om goed de hoeken door te lopen. Als iemand hier tips voor heeft, graag!
Want dat blijft een moeilijk aandachtspunt.Waar ik verder nog mee aan het werk ben is het volgen van de hand, en haar dus wat meer voorwaarts/neerwaarts in te stellen. Ze vind dit erg lastig en kruipt snel achter de teugel. Ik probeer dit op te lossen door wel contact proberen te houden met de teugels en haar voorwaarts te houden. Door de jury werd dit ook als het slechtste punt aangegeven.
Verder zijn er natuurlijk nog meer punten, zoals de overgangen, achterhand er constant bij e.d. Maar die hierboven beschreven staan ben ik het meeste mee bezig op dit moment. Puntje voor mijzelf: beugels een gaatje langer.
1. Ze was al los gereden omdat ze voor mij dus al een proefje had gelopen, ben erop gestapt en meteen weggedraafd omdat ik nog maar 10 min. kon rijden.

2. Hier tussendoor een pasje verruimen, valt ze uit elkaar

3. Stukje wat dieper de hoek in proberen te rijden, wat ze ook erg moeilijk vind.

4. Wachten tot ik de bak in mocht voor de proef!

5.

6.

7.

8. Hier schrok ze van een bakspook

9. Dit is een stukje halsstrekken, en wat ik dus bedoel met het achter de teugel kruipen.

10. Overgang naar stap, ook een minder punt. Had hiervoor ook terecht een onvoldoende

11. Neusje is er iets teveel uit maar vind het verder wel fijn beeld geven

12. De galop, hier valt ze dus echt helemaal uit elkaar.

13.

14. En op naar het einde!

Bedankt voor het kijken!
. en proberen je handen iets rechter te zetten.
Echt heel mooi gebouwd en een heel erg leuk koppie zit erop.
Zul je vast veel plezier aan beleven!
Dankje!