Ik rijd nu sinds 3 maand op een heel lief Fjordje. We krijgen binnenkort waarschijnlijk les

Rijden gaat steeds beter alleen er is 1 probleem waar we steeds tegen aan lopen... De linkerkant...
Ze zit zo erg vast. Rechts gaat ze fijn knabbelen en schuimen maar links houd ze het bit vast.
Als ik op de linkerhand rijd op de hoefslag, dus met de kant waar ze vast zit naar binnen, dan draait ze haar hoofd gewoon in een hoek van bijna 90 graden naar rechts. Terwijl ik niets met mijn handen doe! Ja, een klein beetje stelling in de hoeken vragen. Vaak doe ik als ze haar hoofd naar rechts draait de linker teugel dan was losser anders loopt ze echt die teugel uit mijn handen te trekken maar dan blijft ze als nog zo lopen. Je zou kunnen denken dat ze nieuwschierig is wat er buiten de bak gebeurt.. Maar als ik op de andere hand rijd draait ze haar hoofd gewoon naar binnen toe... En doe ze precies hetzelfde maar dan andersom.
Een volte rijden naar links ziet er dan ook echt niet uit met een paard die enorme stelling naar buiten geeft
In stap heeft ze het heeeel erg... Draf wat minder en galop nauwelijks.
Ik heb best veel geprobeerd. Hele tijd op links rijden. Steeds voltes maken. Niets werkt. Ik rijd bijna niet met mijn teugels. Alleen maar als ik stelling vraag. Je zou kunnen zeggen dat zelfs dat te veel is voor haar... Maar zelfs als ik de teugel in een boogje laat hangen gaat ze door.
Voor de rest is ze trouwens best wel ontspannen.
Ik denk niet dat iemand mij hiermee kan helpen maar het valt te proberen

Groetjes!!