In de bak als ik aan het trainen ben heeft mn haf snel de neiging contra stelling aan te nemen in de volte, of naja, eigenlijk is het zo dat ze gigantisch naar binnen valt, ze niet voldoende reageert op kuitdruk om haar naar buiten te rijden en ik dus ga sturen. Gevolg; contra stelling en spanning. Op de hoefslag gaat het goed, kan zelfs stukken schoudervoor rijden hoewel ze nog wel de neiging heeft om een bepaalde hoek in de bak gigantisch af te snijden en een spurt te nemen, uiteraard naar binnen en dus niet op de hoefslag..
Gisteren heb ik mijn debuut gehad met mijn haf, en nu was het niet alleen op de volte of in een hoek maar écht de hele hoefslag
constant viel ze naar binnen. Ik duwde haar met mijn binnenbeen naar buiten (althans, dat probeerde ik
) en probeerde dan toch binnen stelling te vragen. Groten deels lukte dit niet en kwam ze ook constant uit de nageeflijkheid en viel naar binnen, ik stuur naar buiten, gevolg; contra stelling
Nou is het op mijn protocol geen 1x genoemd maar ik erger me er wel echt heel erg aan. Op de voltes heb ik wel een aantal keren; denk aan stelling, valt door binnen been etc. Mijn vraag; hoe kan ik dit nou voorkomen. Ik ben me er heel goed van bewust dat het aan mezelf kan liggen. Ze heeft het overigens op beide kanten en omdat ze het thuis echt veeeel minder doet heb ik niet het idee dat ze niet in balans is. Galop valt ze alleen in de volte naar binnen en in de hoeken.. Stap kan ik haal heel makkelijk om mijn binnenbeen heen buigen en zo ook goed de hoeken in sturen..
Tips? Ik heb uiteraard les, maar donderdag pas weer mn volgende les en ik wou graag weten of iemand dit herkent en hoe diegene dat heeft opgelost!

Overschenkelen worden ze wel lekker soepel van. Mooie stapoefening.
Wat is dat?
dan doe jij tijdens de proef iets wat je thuis niet doet want je pony reageert op jou hulpen. dus kijk op conocurs eens kiritsch naar jezelf