10 Jarige Julius x Ferro(L2/M1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

narrator

10 Jarige Julius x Ferro(L2/M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 21:15

Hallo bokkers! :)

Ik rijd nu sinds 1,5 maand een 10 jarige ruin, Julius x Ferro(de opvolger van me pony).

Ik zou heel graag wat tips willen, aangezien ik in de zomer deze misschien ga uitbrengen in het L2..
- Ik weet dat ik zelf stiller meot zitten in de draf, maar het is nog best moeilijk omdat hij ietwat hoog opgooit.
- Het moet allemaal nog een stukje beheerster
- De aanleuning mag wat stiller

Verder zijn de filmpjes van heel slechte kwaliteit helaas, doordat ze met digi opgenomen zijn, mijn excuses daarvoor..

http://nl.youtube.com/watch?v=kdm06FG37hI&feature=channel_page

http://nl.youtube.com/watch?v=N6OonSUc6mM

Alvast bedankt! :)
Laatst bijgewerkt door narrator op 22-01-09 21:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Chantal_34

Re: 10 Jarige Julius x Ferro(L2/M1 klaar?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:19

super . (:

hij loopt al lekker.

xxx

FriesWytske

Re: 10 Jarige Julius x Ferro(L2/M1 klaar?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:24

Ik kan zo niet beoordelen of hij op dat niveau kan lopen. Daarvoor zijn de filmpjes te kort en van slechte kwaliteit.

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:26

hoi,

vanaf je filmpjes te zien kan ik niet echt beoordelen of hij l2 of m1 klaar is.
filmpjes zijn niet van heel goede kwaliteit en de oefeningen worden niet gereden. contragalop is moeilijk te beoordelen door het filmpje

ik zie een braaf paard met een mooie uitstraling en nette gangen.

jij zal zelf beter weten of hij er klaar voor is qua wijken verruimen en de andere gevraagde onderdelen uit de proef.

rijtechnisch geef je zelf al aan waar je te kort schiet vanaf het filmpje kan ik geen ander commentaar geven.

groetjes steffie

Bolzak23

Re: 10 Jarige Julius x Ferro(L2/M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:14

In draf wat meer vlot vooruit en terug rijden en veel schijnovergangen. Geen 5 meter zelfde tempo aanhouden zodat je hem beter aan het been krijgt. hij gooit wat op en daardoor lijkt ie wat traag. Moet wat sneller worden in het achterbeen. Galop ziet er goed uit. Ook een mmooie combinatie

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 16:10

Het klopt dat de filmpjes niet echt van kwaliteit zijn en de een kan er wel vanaf beoordelen en de ander niet.

@ Bolzak23: Hij is inderdaad niet echt goed voor het been, ik meot hem constant aandrijven.. ik zal er wat mee doen, thnx!

PonyPower_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:48

Jij en je paard hebben beide een heel mooie houding onder het rijden, daar heb ik niets op aan te merken.
Ik weet niet of ik het goed heb, dat kan ik niet goed zien,
maar probeer in draf je handen wat stiller te houden.
Dat geeft een mooier beeld en een beter gezinde jury ;)

loves_saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:27

Ziet er erg mooi uit! Zoals de anderen ook al hebben gezecht is niet echt goed te beoordelen of je paard L2 klaar is door de kwaliteit van de filmpjes.
Probeer je handen wat stiller te houden, en zoals je zelf al zegt wat stiller te zitten in de draf. Maar als hij hoog opgooit valt dit iig nog wel mee.
Mooie combinatie en heel veel succes!

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 19:53

@ PonyPower_x : Ik neem me armen mee met me lichaam, dus niet echt stil inderdaad!

Bedankt voor jullie tips/reacties!
Hebben jullie nog tips wat betreft het proberen stil te zitten?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:48

Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor maar heeft dit paard al hoger gelopen waardoor jij hem al in de L2 mag uitbrengen?

Verder vind ik het beeld opzich wel constand lijken, valt me wel op dat je je hoeken niet genoeg meeneemt. Rijd langer rechtuit en stel hem dan direct door dan helpt de hoek je om hem fijn in je hand te houden. Stil zitten is echt een kwestie van oefenen, zorg dat je nergens spanning hebt, teugels op druk maar niet je armen vastzetten.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:16

De filmpjes zijn moeilijk te beoordelen mede door de kwaliteit als doordat je niet echt veel laat zien. Je paard beschikt wel over mooie gangen, zeker de draf ziet er goed uit, ruimte, rust, al mag hij wel wat vlotter zijn, iets meer aan je hulp. Hij loopt wel lekker van zichzelf maar hij moet iets meer van jou zijn. Leuke combi. Succes

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:31

In draf kun je inderdaad proberen wat stiller zitten, hoofd omhoog, niet teveel naar beneden kijken en schouders naar achter. Opzich zit je netjes, probeer alleen meer in het zadel te blijven. Je had wel een nogal weide jas aan dus kan ik eigenlijk je houding niet zo goed beoordelen ;) Verder kan ook ik weinig zeggen over L2 klaar zijn of niet, hoe gaat je wijken? Middengalop? Ik zou gewoon de L2 oefeningen apart langsgaan en denken, kan ik hier een 6,7 of misschien nog wel hoger voor scoren? Succes! :)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:39

Je kunt de filmpjes niet echt goed beoordelen maar goed :)
Probeer wat stiller te zitten. Verder kan ik zo niet echt veel zeggen of je klaar bent voor de L2 ;)

NdewildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:41

ziet er goed uit, en wat een leuk beest heb jij!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:18

We hebben besloten om je topic op HAW te sluiten vanwege de slechte kwaliteit van je filmpjes. HAW is bedoeld voor opbouwend rijtechnisch commentaar, en dit kan alleen gegeven worden als je filmpjes van een acceptabele kwaliteit zijn. Zodra je andere filmpjes beschikbaar hebt die hier wel aan voldoen, dan mag je uiteraard een nieuw topic openen.

In de charter van RT-HAW kan je meer lezen over de regels die gelden op RT-HAW.