esperanto @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lotte_es

esperanto @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 12:32

Esperanto is hackney/arabier van 12jaar, hele lieve pony maar kan soms heel druk worden. Ik rijd Esperanto nu in de L2 dit gaat heel goed, hebben nu 11 winstpunten. Ben nu druk aan het trainen voor de M1 en wil in het buitenseizoen gaan starten.

Hier wat foto's,

Eerste keer in L2.

Afbeelding

Exloo,
nogal gestrest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In Haren (hij vond het allemaal heel erg spannend)

Afbeelding

Afbeelding

Onderlinge wedstrijd,
naar mijn idee was hij heel rustig en liep hij wel fijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat vinden jullie ervan ?

Tinkebel

Re: esperanto @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:37

Ten eerste, wat een stoere pony :D Volgens mij weet ie van zichzelf wel dat hij knap is haha!

Qua rijden noem je zelf al een belangrijk punt, ontspanning. Probeer hier goed en veel aan te werken, dan wordt je hele rijden beter.
Verder moet je wat aan je eigen houding sleutelen. Niet in elkaar duiken, maar diep zitten en jezelf lang maken :)

Succes samen!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:25

Wat een gave pony zeg!!
Denk eraan dat je je ellebogen aan je lichaam houdt, je handen rechtop, je polsen naar buiten gedraaid en dat je je benen lang houdt!
Dat klinkt als een hele waslijst, maar dan wordt het beeld nóg mooier.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:40

wow wat een super lekker ding heb jij onder je kont! erg mooie houding heeft ie! Mooie galop om te zien! Leuke combi zijn jullie!

rijtechnisch commentaar... je doet een beetje hetzelfde als ik... teveel je hielen optrekken om te drijven... probeer nog meer je hakken naar beneden te drukken en daardoor je been lang te maken. Meer met je kuit drijven ipv met je spoor.
Dan draaien je tenen ook wat meer naar binnen.
Dan kun je je bovenlichaam ook iets meer naar achter brengen, vooral in de galop. Daar zie je -op de foto's- dat je je been wat meer optrekt als in de draf.

Veel succes in de M1, moet helemaal goedkomen!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:19

Leeuk beestje :D!. Je zit wel erg netjes alleen probeer je handen wat rechtop te houden.
Voor de rest ziet het er netjes uit :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:21

wat een vet beest!! Jammer dat er zo weinig draf foto''s tussen staan..

Probeer hem op te richten vanuit zn borst ipv vanuit zn nek, omdat je die verbinding soms te kort rijdt nu.. Wanneer die nogmeer gaat dragen vanuit zn achterbeen (wat die heel goed moet kunnen omdat die er een goed kruis voor heeft en veel buiging in zn achterbeen zit) zal die vanzelf meer gaan oprichten, tot die tijd niet te kort rijden in zn nek want daar blokeer je zn kaken, hals en rug uiteindelijk mee..

Succes!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:32

Mooi paardje met leuke bewegingen.
Geef hem wat meer ruimte aan de voorkant, hij loopt nu teveel in elkaar, achter de loodlijn.
Door de voorkant meer te laten ontspannen, kan de beweging van achteruit mooi doorvloeien naar voren, anders stokt het bij het punt waar het paard te vast gehouden wordt.

acropolis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:36

Wat een leuk dier!

Probeer hem meer op je zit te rijden en heel consequent, zodat je ook van voor lucht kan geven zonder dat ie ervandoor gaat / versnelt én dan kan je gaan ontspannen.

Fijn dier hoor!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:22

Ik vind jullie echt een leuke combinatie. :j
Ziet er netjes uit!
Ik heb verder geen aanvullend commentaar. :)

Ga zo door zou ik zeggen! :D

kobus1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:26

Heel leuke pony zeg. Erg stoer vooral. Jammer dat hij iets opgekropt loopt maar ik vind het er echt goed uitzien. Gewoon lekker zo door gaan.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:46

indd dat stukje ontspanning,maar jou pony loopt met zo veel power en krachgt! vooral de galop is erg netjes.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:07

ten eerste superleuk beest heb je daar! :D

het valt mij op dat je op (bijna) elke foto je hakken optrekt. Probeer ze naar beneden te houden, ook als je je been aan legt... daarnaast inderdaad je handen rechtop houden.

en bij je eerste foto van de onderlinge wedstrijd lijkt het net alsof je je handen niet op gelijke hoogte houdt? kan een moment opname zijn, maar lijkt net alsof je een beetje kantelt in je zit daar...

Verder wel hele leuke combi, komt wel wat binnen zeg maar +:)+

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:11

Wat heb jij een lekker beesie onder je kont zeg!
:D :D

xx

lydtja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:57

Ik zou zeggen, veel succes in de M! Hoofd-hals houding is goed. Hopelijk heb je het schouderbinnenwaarts, travers, contragalop etc ook al onder de knie, dan komt het vast helemaal goed!