Pieter (v. Amethist) weer een keer.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

Pieter (v. Amethist) weer een keer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 19:34

:wave: ,

Ik rijd Pieter nu sinds Oktober.
En we begonnen niet goed, hij was continue vogels kijken.
Waardoor ik boos werd hij boos samen boos. En toen kon ik het wel vergeten.
Na heel wat geduld en hulp van de eigenaresse die ik zo gigantishe dankbaar ben
rijden we nou een stuk beter rond! :D Pieter en ik klikken nu echt samen
en kan me nu ook geen paardrijden meer voorstellen zonder mijn maatje :+:

We trainen nu op B/L niveau we pakken wat wijken mee wat schouderbinnwaarts etc
en gaat ook steeds beter.

Onze trainingspuntjes zijn vooral mijn houding....
Mijn houding is/was een ramp, mijn handen liet ik hangen op me benen ik speelde
piano ik viel naar voren me hakken trok ik enorm op enz enz.
Dit is na de laatste keer foto's maken al heel erg verbeterd als ik zo ter vergelijking
kijk! Ook ben ik helaas wat streng met mijn binnenhand dit is ook al een heel stuk
verbeterd! :)
Qua rijden is de galop ons minst sterkste punt, ik sluit hem niet genoeg, waardoor hij
gaat rennen.. De laatste tijd gaat het stukje bij beetje beter, maar we blijven oefenen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:evaw:
Linsey & Pieter
(Weinig foto's vanwege zeer(zachtuitgedrukt) slome computer)

Amondi

Re: Pieter (v. Amethist) weer een keer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:36

ziet er leuk uit...
maar let wel op die binnenhand, vooral op de laatste foto ;)

miekymouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:41

probeer je handen iets meer bij elkaar te houden ook bij een volte en niet de binnenteugel naar binnen trekken en daarbij je hand op je been leggen,

de laatste foto lijk je achterover te hangen waarbij je met je linkerhand je paard naar je toe trekt.

verder ziet het er netjes uit, mooi geschoren!

succes

AKB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:44

Ziet er wel goed uit! ;)
Maar probeer je handen even wat dichter bijelkaar te dragen (ong. 10 cm ruimte), beugels een gaatje langer en probeer je onderbenen wat meer naar achter te leggen. En op de laatste foto lijkt het echt alsof je hem vlink in zijn mond trekt :\ ..
Maar verder loopt het paard super +:)+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:49

probeer je armen wat meer te ontspannen, zoiwiezo je lichaam.
Ik vind het geheel wat gespannen overkomen. Probeer ook voor je te kijken, waar dat hoofd zit boeit niet. Concentreer je maar op de achterhand ;) En waarom heb je sporen aan als ik vragen mag? Ik heb toch het idee dat je je benen nog niet helemaal onder controle hebt

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:50

Handen bij elkaar en zeker minder streng!
Ik vind dit er niet fijn uitzien voor het paard! :oo
Verder veel succes! :)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 08:56

Miekymouse: Ja klopt, Mijn binnenteugel is vaak te lang, en met dooritten en dan uitstrekken wil ik nog wel eens gaan hangen.. Hangen + een lange teugel is dit beeld! :\ Eerst lagen me handen echt op me benen, dus dan ben ik blijer met dit resultaat! Bedankt! Hebben wehelemaal zelf gedaan (Geschoren) :))

AKB: Beugels een gaatje langer gaan mijn benen alle kanten op slingeren, daarom heb ik mijn beugels juist een gaatje korter gedaan haha! Nou met de uitgestrektedraf word hij heel sterk en omdat mijn binnentegel (leesbijmickkouse) nogwel eens te lang is, krijg je dit resultaat..

saskiakefie: Ja klopt, ik zet mijn schouders compleet vast.. Dit komt na een val 4jaar terg van een paard, waarbij ik mijn nek 'eigenlijk' gebroken had.. Dit is dus erg lastig voor me, maar ook hier word stkje bij beetje aan gewerkt. Weet niet of het commentaar over de achterhand bedoeld was om te zeggen 'Hij moet meer op de achterhand' Hij is al stúkken beter op de achterhand en veeeeel ruimer van voor, hier hebben we echt wel aan gewerkt en de eigenaresse zegt het me nog vaak zat 'Hoe ruim die van voor is en sterk van achter is die in geen tijden geweest!'

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:02

Het paard paard oogt of dat het ernstig tegen de teugel aanhangt, probeer hem iets meer in de ontspanning er doorheen te krijgen zodat dat een beter beeld geeft.
En idd je binnenhand ;)*Springteugels nemen en bij zo'n stukje vasthouden of knoopjes in de teugels maken* Probeer ook sowieso altijd in gedachte te houden dat je rijd van je binnenbeen naar je buitenteugel. De binnenteugel heeft een neven functie, alleen voor het aangeven van een stelling (dus niet in de stelling trekken maar het paard alleen aangeven, de rest moet je binnenbeen doen) en om het paard soepeler in de mond te krijgen.

Over je beugel probleem : zonder beugels rijden, leren ontspannen (ook gelijk handig voor het feit dat je je schouders vast zet), hakken uitdrukken en oefenen, oefenen, oefenen. :j

Verder zijn jullie een leuk stel!!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 09:06

Aan dit commentaar heb ik iets :) Dank je wel!

Aan de teugels hangen doet die eigenlijk niet, en in het begin van het rijden probeer ik altijd lang laag, zoals op foto 1.. Ik plaatste net ergens in een topic dat ik maar een keer pontegels koop, dan kan ik ze niet zolang vastpakken en streng zijn..
Ik durf niet onder beugels oid te rijden, ja durf ik wel maar met deze kou en een helemaal kaal paard durf ik dat niet aan met me nek/schouders niet (Lees mijn eerste reactie)
Dankjewel!! :))

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:09

Liins schreef:
Aan dit commentaar heb ik iets :) Dank je wel!

Aan de teugels hangen doet die eigenlijk niet, en in het begin van het rijden probeer ik altijd lang laag, zoals op foto 1.. Ik plaatste net ergens in een topic dat ik maar een keer pontegels koop, dan kan ik ze niet zolang vastpakken en streng zijn..
Ik durf niet onder beugels oid te rijden, ja durf ik wel maar met deze kou en een helemaal kaal paard durf ik dat niet aan met me nek/schouders niet (Lees mijn eerste reactie)
Dankjewel!! :))

Hahah nee zo bedoelde ik het ook niet ;) maar het ziet er iets strak uit in de mond, dat kan miss wel beetje losser. Gewoon keer binnenhand naar voren (desnoods ff een aai over de hals als beloning) zodat hij je hand volgt en hij meer zelf op dat punt gaat lopen dan dat ie geblokkeerd word :) En vooruit hoef jij niet zonder beugels ;) maar als je je er ooit es goed bij voelt zeker doen! desnoods x tijdens normaal dressuren dat je het paar minuutjes doet ofzo gewoon voor t gevoel :) Succes!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 09:50

De teugels zijn ten eerste te lang, je kan ze wat korter maken en dan je handen meer naar voren, want je trekt ze nu naar je toe.
Ook proberen zonder beugels te rijden en je onderbenen meer naar achter te doen.
En probeer hem in de voltes, zoals foto 3, meer te laten buigen om je been heen.

Succes! Het komt vast wel goed met jullie :D

Iriz_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:01

Zoals al gezegt is moet je wel letten op je binnenhand daar ben je erg streng in zo te zien. voor de rest ziet het er leuk uit :)

Zwennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:33

probeer iets meer te gaan zitten in je zadel schouders naar achter borst naar voren en je hakken uit te drukken handen netjes voor het zadel teugels gelijk en op maat en niet teveel aan je binnenhand te trekken op de volte.
op de volte binnenhand iets van de hals buitenteugel tegen de hals binnen been op de singel en buitenbeen achter de singel
ook helpt het om tempowisselingen rijd een stukje naar voren in de draf en weer terug zo maak je de achterhand ook actiever en maak je hem attent voor je been
ik hoop dat je er wat aan hebt succes!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 18:38

Bedankt voor het commentaar!
Daar kan ik gewoon wat mee :)) Dankjulliewel!

GinaLoveStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:11

Mooie dikkehals
Mijn paard v. Jazz heb er ook zo'n een
Pas idd op je linkerhand op je laatste foto.
En als je gaat staan gaan je handen omhoog,
maar je heb een goede aankoop gedaan ! Mag je idd trots op zijn

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:03

je werkt errug veel met de binnenhand terug.
durf los te laten rijdt hem van achter naar voor ipv van voor.
succes

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:28

Durf met je binnenhand los te laten.
Handen netjes bij elkaar, van je binnenbeen naar je buitenteugel en voorwaarts neerwaarts.
Verder probeer ook op de volte niet met je binnenteugel te sturen maar met je buitenteugel, binnenbeen en je gewicht.
Verder een leuke combi :)!

Caroline90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:01

Let op je voeten, neuzen netjes naar voren i.p.v. iets op zij.
Verder is er al genoeg gezegt over je handen, en ik denk dat de tips daar ook al duidelijk over zijn.
Probeer wel wat te doen aan je schouders/nek. want zo verstijfd op het paard zitten is voor jou ook niet prettig!
Heb je al eens een fysio er naar laten kijken? 1 of 2 behandelingen kan al zo veel schelen! verder zou zonder beugels rijden echt een aanrader zijn, dus zodra jij je zelfverzekerd genoeg voelt als het wat warmer is, zeker eens uitproberen! al is het maar 10 minuutjes, of alleen bij het uitstappen dat je ze uit doet en het paard laat uitstappen en zelf op je houding gaat letten met lange teugels. Kan een wereld van verschil maken!

Verder ziet het er allemaal hardstikke leuk uit!
Veel plezier nog samen!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 11:30

Caroline, Nou ik heb vierjaar gleden ongeluk gehad met het paard van een vriendin van me, ben er heel onschluldig keihard afgevallen en daardoor iets met me nekwervels gehad :\ Heb heeeeeel lang niet mogen rijden etc etc (Meer als halfjaar volgens mij) en ook speciale fysio gehad, wat niets werkte, en nu.. zitten mijn spieren in me schouders nog vast. Ik ga er binnenkort mee naar de doktor om te vragen wat hij ervan vind :)

Bedankt allemaal!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:39

Probeer wel op je handen te letten, vooral op de laatste foto lijkt het of je probeert je handen in je zakken te steken! ;) Verder ziet het er netjes uit.

DonnaWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:20

Leuke combi zijn jullie!
Op foto 2 en 3 valt me op dat hij zijn achterbeen goed onderbrengt, maar dat het voorbeen al weg had moeten zijn, vooral op foto 3. Op foto 3 zie je ook dat hij daar geen zweefmoment heeft. Het zweefmoment hoeft in de arbeidsdraf niet heel lang te zijn maar hoort er wel te zijn.
Je zegt dat hij in uitgestrekte draf sterk wordt, maar dat kan heel goed een signaal van hem aan jou zijn dat hij meer vrijheid van je hand nodig heeft om de beweging door zijn lijf te laten gaan. Dus dan zou ik denken, probeer hem eens echt los te laten. Vind je misschien eng klinken gezien je ongeluk van een paar jaar geleden. Geef hem de halslengte die hij vraagt en geen hand die probeert tegen te houden of stoort. Verwacht niet dat het meteen perfect gaat, hij zal waarschijnlijk eerst een paar keer moeten wennen aan dat hij zijn lijf kan gebruiken zonder de hand die hem tegenhoudt. Maar geniet daarna van de kracht die hij achter ontwikkelt! 8-)
Ben het ook eens met de opmerkingen over je binnenhand, maar vergeleken met wat je vertelt lijkt me je houding al een stuk verbeterd!

betty_cham

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:58

werk van achter naar voren. zorg dat de achter hand aan het werk is. de voorkant komt dan vanzelf. let goed op je handen tijdens het rijden.

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:32

Wees wat luchtiger met je hand, je houd hem nu een beetje vast.
ben het verder eens met de rest, leuke combi zijn jullie! :)
maar idd handen dichter bij elkaar, en ze wat meer dragen! +:)+

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 17:46

melissa_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:55

leuk paardje je handen lijken op de foto's wel ver uit elkaar en hoog