sarona25 schreef:Niet ! KLassieke rijkunst a ADB is op je zit rijden binnen teugel laat je los recht blijven zitten en buiten teugel er aan zodra ze recht is ga je weer de ander ekant op slange voltes rijden kijk eens op hoefkatrol.com
zoals ik dus nu begrijp moet ze der benen afsteken?... Dat adviseer ik juist helemaal niet!.. je moet een paard op je benen rijden en niet op de teugels..
Je rijdt een volte in en houdt je buitenteugel met goed contact tegen de hals, en duwt hem met je binnenbeen naar je buitenhand toe als het ware, je binnehand Licht! van de hals en gewoon ontspannen aanhouden (wel af en toe een ophouding om hem nageeflijk te houden) maar probeer hem vooral op je buitenteugel te rijden, stuur hem daarmee ook de volte in.
Je buitenbeen ligt achter de singel (daarmee begrens je hem zodat hij niet naar buiten valt) maar je binnen been ligt ook net achter de singel (daarmee duw je hem naar de buitenteugel) waarop je buitenteugel hem weer begrenst.
Neem anders zoals ik al zei een lichte contrastelling aan, ga nog geen stelling naar binnen vragen, want dan valt hij idd naar binnen als hij niet goed reageerd op je binnenbeen.