Grote Dipsaus haar eerste wedstijd, 1e!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Grote Dipsaus haar eerste wedstijd, 1e!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 07:49

Dipsy is een bijna 5 jarige dochter van mijn merrie Katinka en de hengst O`Malley. Ze is nu zo`n 1.62 hoog en eindelijk een beetje de breedte in aan het groeien. Mijn zusje Wendy heeft haar zelf ingereden, en heeft afgelopen zaterdag voor het eerst een wedstijd gedaan met haar. En niet onverdienstelijk, want ze werd 1e! Ze had 1 winstpunt, maar helaas telde die niet mee (maar het was wel een 'echte' jury).

Dingen waar ze aan werkt zijn aanleuning en soepelere overgangen. Ik zal niet verklappen welk commentaar de jury had, kijken of jullie dat ook allemaal zien :D

Omdat bewegende beelden zoveel meer zeggen dan foto`s, hier 2 foto`s van het losrijden, en de proef als film.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 08:24

Je mag alleen foto's van jezelf op HAW plaatsen anders gaat je topic op slot ;)

Quinzy

Re: Grote Dipsaus haar eerste wedstijd, 1e!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:10

Mooi filmpje Mariska wat doen ze het goed samen zeg !

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 13:46

Dank je Quinzy!

@Yvank_ : Ik heb het paard gefokt, de foto`s gemaakt en voorgelezen... :D Mijn zus zit hier ook op bokt, en zal zeker nog wel in dit topic reageren. Ik zie dus niet in waarom dit topic op slot zou moeten :D

Verder mensen nog commentaar op de foto`s en filmpje?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:18

Mariska, dat zijn gewoon de regels, dan had je het bij itp moeten plaatsen... Maar ik vind het er erg fijn en relaxt uit zien, Je zus omet proberen haar armen iets meer langs haar lichaam te houden, en haar handen mooi rechtop :D Dan is het plaatje helemaal af..

ReLaFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:03

Ziet er netjes uit, leuk paard!!

El_Landa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:22

Handen een beetje dichter bij elkaar. Verder ziet het er netjes uit!

eline__amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:18

het ziet er netjes en beheersd uit!
commentaar, tijdens het voorbereiden en aanspringen in galop iets meer ontspanning proberen te houden,
ik heb het idee dat je tijdens het doorzitten iets verkrampt, als reactie daarop gaat je paard iets meer spannen in de rug en komt hij wat tegen de hand tijdens het aanspringen.
verder zou ik in de training wat meer vooruit rijden in galop en de middengalop meepakken om zo wat meer sprong te krijgen.
maar zoals ik al zei het ziet er erg netjes uit en een super resultaat voor een eerste wedstrijd!! ga zo door!

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:31

het ziet er netjes uit.. apart paard ook, zie je niet vaak!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:56

Dipsy op wedstrijd :+:
Ik vind dat Wendy wat onrustig is met haar hand, en Dips in de aanleuning, ik heb haar fijner in de aanleuning gezien

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:57

bewegen doet dat beeld in ieder geval wel :D en de cameraman precies ook :P
ziet er goed uit, handen wat dichter bij elkaar en rechtop

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:00

knabbelgirl schreef:
Dipsy op wedstrijd :+:
Ik vind dat Wendy wat onrustig is met haar hand, en Dips in de aanleuning, ik heb haar fijner in de aanleuning gezien

Heeft dat niet met elkaar te maken. :Y)

Vind het een leuk paard! Terwijl ik helemaal niet van bont hou..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:31

dips!! 8-) wat leuk wendy, dat jullie al de wedstrijden in zijn gegaan.... ze krijgt meteen een schriktraining, wat een gebeuk halverwege de proef :D verder zie ik ook vanuit je lichaam onrustige handen wat voor mij betekent dat je zelf iets minder goed in balans bent en daaraan zou kunnen werken? (meer rijden zonder beugels/zadel?) dan wordt de rest ook wel beter :j

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:50

Hey, daar zijn mijn filmpjes! Bedankt zus dat je ze er even voor me op wou zetten. Had het zelf willen doen als ik niet ziek op de bank had gelegen :o

O.a. El_Landa: Je hebt helemaal gelijk. Heeft de jury ook ong. 10 keer op de proef geschreven: Handen bij elkaar! Handen bij elkaar!
Je weet nu dus wel waar ik op ga oefenen! (Ben bang dat dat een tik is die ik meegenomen heb uit mijn western tijdperk...)

eline__amber: Ik kan inderdaad heel lastig op haar doorzitten! Stuiter alle kanten op. Mevrouw denkt dat als ik doorzit we gaan galopperen, wat er dus voor zorgt dat ze uit de aanleuning valt. En goede tip van de galop. Meer voorwaarts, en daarvan uit terug pakken.

Pellie: Het stomme is dat ik zonder zadel veel beter door kan zitten dan met zadel...

Heb aan mijn instructrice gevraagd hoe ik beter kan doorzit, maar die raad me aan dat voorlopig gewoon zo min mogelijk te doen, omdat ik eerst dips beter door haar lijf moet laten lopen. Zodra dips meer door haar lijf loopt, zou het doorzitten ook makkelijker moeten gaan (volgens haar dan :D )

Iedereen bedankt voor hun reactie! Ben zelf ook erg trots op mijn stinkertje, en ben blij dat ik vorige week een startkaart heb aangevraagd!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:12

oke kan 't dan ook niet aan dit zadel liggen?

ik merkte zelf wel veel verschil in zadels :j

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 07:44

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
Het is op HAW niet toegestaan om foto's van derden te plaatsen. Mocht de persoon op de pony toch een topic geplaatst willen hebben, dan kan ze het beste zelf een account aanmaken op bokt. :)