Ik rijd elke week op Shalan. Dat is echt een gaaf beest en loopt heel lekker. Soms is ze te zenuwachtig en loopt ze te dribbelen maar in stap en bij halt (en al steeds vaker in draf ook!) loopt ze altijd wel heel mooi vind ik. Ik doe er dan niets aan. Ik zeg haar heel zachtjes misschien beetje rustig te worden maar verder doe ik niets met mijn handen om haar perse zo te laten lopen. Ze hoeft het niet van mij, ze mag het wel. Als ze maar niet gaat dribbelen. Als ze zo mooiloopt zeg ik gewoon altijd dat ze gebogen loopt. Ze loopt dan als op de foto hieronder. Is dit gewoon mooi lopen of is dit al aan de teugel? Ik denk dat ze voor aan de teugel iets meer moet zakken maar ik weet het niet precies dus vraag ik het hier.
Ik doe dus niets met mijn handen en ze hoeft het ook niet van mij, zeker niet in een buitenrit. Ik zou alleen eens graag willen weten of ze nou aan de teugel rijd of niet.

ps deze foto is gisteren gemaakt met carnaval (zie itp) ik zit niet alke week met deze kleren op het paard