het is namelijk zo dat ie al super braaf is aan de hand, alleen met rijden niet!
telkens als ik erop ga gaat ie stijgeren en bokken en let ie niet op mij, maar alleen op wat er om hem heen gebeurd.
ik heb er nu 2 keer op gezeten en heb het proberen op te lossen door hem naar voren te rijden en dan weer te doen alsof er niks aan de hand is. maar ik kom simpel weg de bak gewoon niet door. zodra ik eindelijk begin te ontspannen springt ie weer de lucht in een andere kant op en geeft er soms ook nog een bok achteraan. hij heeft natuurlijk bijna een week stil gestaan omdat de bak bevroren was. naja hij is wel gelongeerd en los gegooit, maar daar was niet veel activiteit eigenlijk. hij is bij de vorige eigenaar ook helemaal kaal geschoren dus hij staat nu bijna op zijn velletje, dat speelt ook wel een rol natuurlijk.
de 2e keer dat ik erop ging had ie na een rondje galop er ook wel weer genoeg van toen bleef ie gewoon stil staan en weigeren, zodra ik hem naarvoren ging aansporen ging ie achteruit lopen en als ik me handen naar voren deed hielp het niets..
maarja iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
GRAAG!
alvast bedankt, babette