Hengst @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daphneM

Hengst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 20:39

King athur is nu ongeveer 4 maand onder het zadel
en we zijn een beetje bezig met aanleuning, over gangen etc etc. moet zeggen dat deze man alles erg snel door heeft
Hij heeft momenten dat hij loopt de bokken en te stieren maar dat maak hij daarna 3 dubbel goed :D Ben erg trots op hem.
Ben benieuwd wat jullie van het filmpje vinden

http://nl.youtube.com/watch?v=YnkunPNVjrY

Reactie/tips etc zou leuk en handig zijn.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:45

Wat een stoere tinker!

Rijtechnisch gezien ga ik geen commentaar geven, dat doe ik niet zo veel laat ik liever aan anderen over.
Alleen een heel klein puntje; ik vind dat je wat ver achterin je zadel land met lichtijden. Je mag best wat meer voorin landen.

Vind het best een klein beetje knap dat jij kan rijden in een bak waar zoveel andere dingen in staan. Heb je wel genoeg ruimte? Het lijkt namelijk alsof je de hele tijd op een grote volte rijdt. Ik denk dat dat voor King Arthur best moeilijk is en dat het voor hem ook fijn zou zijn als hij ook rechte stukken kan lopen?

Edit: nou begin ik te twijfelen, ik heb toch ergens gelezen dat het een tinker is? In je filmpje misschien of zit ik er heel erg naast? :o?
Laatst bijgewerkt door Vadalma op 13-01-09 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 20:47

Vadalma schreef:
Wat een stoere tinker!

Rijtechnisch gezien ga ik geen commentaar geven, dat doe ik niet zo veel laat ik liever aan anderen over.
Alleen een heel klein puntje; ik vind dat je wat ver achterin je zadel land met lichtijden. Je mag best wat meer voorin landen.

Vind het best een klein beetje knap dat jij kan rijden in een bak waar zoveel andere dingen in staan. Heb je wel genoeg ruimte? Het lijkt namelijk alsof je de hele tijd op een grote volte rijdt. Ik denk dat dat voor King Arthur best moeilijk is en dat het voor hem ook fijn zou zijn als hij ook rechte stukken kan lopen?

Ja klopt ik rij ook liever buiten, maar alles is bevroren en hij moet toch ff lopen, we rijden 2 x per week ongeveer 20 minuten denk dat hij dat wel moet kunnen redden. ;) en het is nog wel veel groter dan een groter volte we hebben aan beide kanten een langezijde.. :D
Achter in het zadel landen had ik zelf nog niet echt na gekeken, zal er eens opletten
Dankje. :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:48

Ten eerste: wat een super lekker liedje!

Daarnaast: Ontzettend leuke Tink!

Ik vind je tempo heel goed, mooi rustig en hij loopt al heel mooi gesloten voor zijn leeftijd en niveau.

Wat ikw el zou doen is hem wat meer afwisselen in houding, dus ietsje ronder en lager, en dan steeds een beetje verlengen, en weer wat oppakken, mooi naar je hand to blijven rijden en in het algemeen iets meer lengte in die hals krijgen, maar wel rond daarin, dus neusje er wel uit, maar wel iets meer aanspanning in de hals vragen en zorgen dat je hem wat lichter van voren kunt krijgen.

Daarnaast lekker veel gaan galopperen op de volte, om hem sterker te maken in de rug(in galop ontwikkel je de buikspieren en die zorgen dat hij zijn rug goed kan opbollen)

verder in draf wat meer tempowisselingetjes gaan rijden, vanuit langzaam naar ietsje meer en dan proberen om hem terug te rijden dmv schouder voor, niet opvangen met de hand dus, maar puur door de hulpen voor schouder voor te gevene. Hij moet dan helemaal zelf terug gaan komen en zo kun je er van voren mooi afblijven.

heel veel succes maar komt helemaal goed met jullie.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:50

Wat een leuk paard!

Je rijdt erg netjes, dat je ver in het zadel landt valt mij niet zo heel erg op eigenlijk.. Wat me wel opvalt is dat jullie bak echt heel vol staat met superveel spullen..? Verder sluit ik me bij Vadalma aan.

Nog een tip: meer voorwaarts/neerwaarts rijden.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 20:51

mindfields: hoihoi, ja klopt daar zijn wij ook mee bezig inderdaad, haha.
Hij was die dag erg fris, en dit was van het begin van het rijden waar hij dus heeeeel voorwaarts was, normaal doen we veel overgangen, en inderdaad niet met je handen..

lola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:04

hoihoi

Onze binnenbak staat inderdaad gevuld met veel spullen, maar de buitenbak is een mooie grote ruimte ;) . Daar kan king arthur binnenkort weer in werken want de grond wordt alweer aardig dooi. Omdat we de binnenbak verder niet meer gebruiken is er een gedeelte verhuurd voor hooi en sto-opslag, maar met het weer van afgelopen tijd was binnen rijdende beste optie :) . Maar voor stap en draf werk is er gelukkig nog wel voldoende ruimte en daar kan king artur ook mooi wennen aan andere dingen om hem heen dan alleen zand en een bakrand :)) . Is al weer mooi meegenomen voor als hij straks mee het bos in gaat en mee op wedstrijd gaat +:)+ . Is ie niet zo snel ergens bang voor :):) ...

Groetjes van het trotse bazinnetje van lieve king arthur en zijn geweldige ruiter!!!

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:12

lola schreef:
hoihoi

Onze binnenbak staat inderdaad gevuld met veel spullen, maar de buitenbak is een mooie grote ruimte ;) . Daar kan king arthur binnenkort weer in werken want de grond wordt alweer aardig dooi. Omdat we de binnenbak verder niet meer gebruiken is er een gedeelte verhuurd voor hooi en sto-opslag, maar met het weer van afgelopen tijd was binnen rijdende beste optie :) . Maar voor stap en draf werk is er gelukkig nog wel voldoende ruimte en daar kan king artur ook mooi wennen aan andere dingen om hem heen dan alleen zand en een bakrand :)) . Is al weer mooi meegenomen voor als hij straks mee het bos in gaat en mee op wedstrijd gaat +:)+ . Is ie niet zo snel ergens bang voor :):) ...

Groetjes van het trotse bazinnetje van lieve king arthur en zijn geweldige ruiter!!!

Aha ;) Je hebt trouwens alle reden om trots te zijn, hij is echt super tof :D

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:13

Aaah de paps van mn mooie (bijna ex) veulie :D

Leuk filmpje Daph!

myriammz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:29

Heey Meis leuk filmpje weer!! :D
Ga geen commentaar geven want dat doet Paul al wel weer!! ;)

saarie

Re: Hengst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:46

Ziet er leuk uit voor zo'n jong ding! Lekker stout nog af en toe :D Probeer zijn aanleuning wat constanter te krijgen en zorg dat hij niet over zijn tempo heen gaat rennen. De bak is inderdaad lekker vol! Mag ik vragen waar hij staat? Ziet er bekend uit :)

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:20

aah leuk ik heb een tyd gereden op de stoeterij waar zijn moeder nu staat. Hij is erg leuk! ik vond hem een jaar gelden ongeveer vrij ingevallen (toen een keer op de keuring) daarvoor zag hij er beter uit vond ik, nu ziet hij er ook weer goed uit!

Rijtechnisch is zo'n beetje alles wel gezegt denk ik, vind je bak wel gevaarlijk.

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:48

Vind de bak een beetje super eng met die spullen, zag een hoop benenbrekers staan ...

Maar zoals je zelfs al zei was buiten ook geen mogelijkheid..Gelukkig dooit t nu.

Een hele mooie Tinker by the way. Zag ook een filmpje van een hengstenkeuring, hoe deed ie t daar?

Om t verplichte commentaar: hij mag van mij wel wat meer lang en laag. K weet dat t bij een koudbloed wat moeilijker is, maar t ziet er weer een stukje relaxter / ongedwongener uit.

Je rijd m lekker hoor, denk dat t in de toekomst best nog wel eens wat kan worden ;) .

Succes!

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:01

Wat een dotje :+
gr,sas.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 17:55

hallo,

Honeys: bedankt voor je reactie. reactie over de keuring kan de eigennaar(lola hier op bokt) beter zelf doen, die kan het beter verwoorden en heeft ook het commetaar van de jury afgewacht. :D Als ze daar behoefte aan heeft zet ze er wel een stukje neer!
Overbenenbreekers valt gelukkig wel mee, er zijn dingen die uitsteken, maar ja, je kan een paard sturen of niet sturen!. en de hoefslag die ik gebruik staan deze nog wel aardig van af :D geeft een scheef beeld denk ik.

Dakhilah: dankje wel.. ;)

xxtessss: ingevallen? misschien in de dekperiode?, dat kost veel energie!..hij heeft nu lekker vol buikje. :D

Saarie: wat er al gezegt is, dat hij heel erg vlot en "stout"was die dag, haha :D daar hebben naar een paar minuten draven om hem iets rustiger te krijgen en ff zn energie er af te krijgen ook veel mee gewerkt (overgangen)
Hij staat op tinkerstal de asheuvel in vaassen. :D

Myriammz: dankje, ja paul is goed bezig, wel jammer dat ik een stukje vergeten ben weg te halen, in het filmpje.. :D

Angeliekje: dankje, prachtige mama en prachtige papa = super prachtige veulen.

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:07

superstoer paard!
Wat mij opvalt is dat je een beetje in stoel-houding zit. Kreeg dit zelf laatst te horen tijdens een onderling dressuurwedstrijdje en sindsdien let ik er vaker op:) Ik kreeg het advies m'n beugels iets langer te doen en mijn bekken meer te kantelen. Het gevolg is dat je heup en enkels meer op een lijn komen (denk dat mensen dat hierboven mij ook bedoelden met dat je ver naar acher in het zadel zit).
Ook zou ik je teugels iets langer laten, maar natuurlijk wel met voldoende contact.
Vind het er verder erg netjes uitzien! Lekker relaxt:)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 06:24

djb: dankje wel, dit zadel brengt mijn benen iets naar voren, ik land niet achter in, omdat de achterkant erg hoog zit, lijkt dat misschien zo!..
Maar bedankt.. :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 06:56

Leuke combi!

Ik ga mee in meeste commentaar.
Volgensmij heb je m al redelijk goed aan het been.
In de overgangen raak jij alleen je balans nog kwijt.
Je beenligging is netjes, maar ik denk mede doordat zadel wat dwingerig is in de zit? Zadel is m.i. ook te klein voor ruiter.

Verder vind ik je een eerlijke ruiter, best zacht in de hand en in de hulpen.
Probeer wel te werken aan de lengtebuiging, hij loopt nu als een plank door de hoeken/volte (echte hoeken zie ik in die bak niet :+ )

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 08:16

Leuke tink, commentaar is al gezegd, maar je mag vooor het mooie je benen heel iets meer naar achteren leggen ;)
Maar je rijd netjes :D

moi_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:10

Stoer paard heb je onder je kont hoor :D veel succes hij ziet er sterk uit;)

Hier tips :
schouders naar achtereen, en rechtop blijven zitten, goed opgelost dat bokje :D

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:34

Ik vind je echt netjes rijden, heb ook geen commentaar.
Ik ga mee met het commentaar van crossmonster.
Je lijkt idd een zachte eerlijke ruiter.

Wat een super paard!
Leuke kleur ook!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 17:37

Dankje jullie wel voor jullie leuke reactie's

Ben ook erg blij dat hij heel erg op het been is, daar hebben we gelijk mee geoefend en dat werp nu al zn vruchten af!..

Persoonlijk ga ik niet voor de"mooi"heid mn benen naar achteren leggen, hij moet juist leren buigen om mijn been, en dat kan ik hem het beste leren als mn been veel ondersteun geeft met zijn voorbenen. moeilijk uit te leggen..
Hij is inderdaad daarom wel erg zacht op de hand en reageerd voorledig op je been!.
Ik rij niet paard om een mooi plaatje te zijn, maar om mee te gaan en het ondersteunen van het paard.. :D
:D Alles is te leren en we doen het beetje bij beetje, we hebben totaal geen haast. :D

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 17:40

crossmonster schreef:
Leuke combi!

Ik ga mee in meeste commentaar.
Volgensmij heb je m al redelijk goed aan het been.
In de overgangen raak jij alleen je balans nog kwijt.
Je beenligging is netjes, maar ik denk mede doordat zadel wat dwingerig is in de zit? Zadel is m.i. ook te klein voor ruiter.

Verder vind ik je een eerlijke ruiter, best zacht in de hand en in de hulpen.
Probeer wel te werken aan de lengtebuiging, hij loopt nu als een plank door de hoeken/volte (echte hoeken zie ik in die bak niet :+ )

Hij buigt zn eenekant mooi mee, maar 1 kant is het inderdaad een plank, hij is stijf en alles wordt langzaam opgerekt! daar waren wij ook al mee bezig geweest maar alles moet rustig op gerekt worden, en het moet voor hem ook leuk blijven..want spieren oprekken is voor hem geen pretje. :D

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:43

ik vind het er super ontspannen uitzien :)

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:46

wat een mooie stoere hengst :D