Diego springen (toen&nu)(filmpjes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

love_nadesh

Diego springen (toen&nu)(filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 12:48

Hoi hoi bokkers Lachen
Ik heb gister eventjes weer met diego geprongen en er is een hele verbetering vergeleken met eerst Bloos
Diego is een andalusier van bijna 12 jaar oud met een dikke rot verleden.
Genoeg gekletst.
We hebben samen 1.10 gesprongen erg knap toch voor een andalusier en dan ook nog een oxer Duivel
Hier de filmpjes.
Ik moet mijn handen meer meegeven.
En opletten dat ik voor de sprong niet voorover val en op mijn tenen letten Clown

Eerst de 2 filmpjes hoe we begonnen. Ach gut

*SCHAAM*

*SCHAAM*

Nu de filmpjes hoe het nu gaat Haha!

Kruisje Lachen

Oxertje 80cm geloof ik Haha!

Ach foutje moet kunnen Ach gut

Kom maar met die commentaar kan het wel gebruiken.

Jethafa

Re: Diego springen (toen&nu)(filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:57

Om eerlijk te zijn kan ik op die laatste filmpjes niet zo heel goed zien wat je bedoelt. Ik zie alleen de hindernis en jou voorbij vliegen.

Op de eerste filmpjes is het duidelijk allemaal wat slordig. Ik ben geen springtype, maar probeer in ieder geval je teugels goed op maat te houden, zodat je goed contact houdt en ze van je op aan kan. Nu zwieperen jullie een beetje over dat veld. Ook wissel je heel erg vaak van draf naar galop en omgekeerd. Ik heb eigenlijk het idee dat zij meer terugvalt en jij haar net op tijd weer in galop terugzet.

Probeer alles eens wat rustiger, beheerster en overzichtelijker te maken. Beginnen met 1 hindernis, later misschien een kleine combi. Ik vind het wel een leuk paardje, maar wat meer dressuurmatig oefenen zou je kunnen helpen om wat meer rust te krijgen in je rijden.

Succes!

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 12:59

We rijden al veel dressuur we springen nog maar 2x in de maand Lachen

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:15

Op de eerste filmpjes is het ronduit erg slordig! Jij rijdt met een lange teugel, waardoor je slingerend over het veld rijdt, je paardje kan zo niet van jou op aan. Je moet 'm wel een beetje helpen! Probeer duidelijk te zijn in welke gang je op een hindernis wil af rijden, want dit is erg verwarrend voor je paardje. Probeer ook op je afstanden te letten, hij komt nu steeds verkeerd uit, waardoor een foutje snel is gemaakt.

Je laatste filmpjes van nu zijn niet erg duidelijk, maar wat ik kan zien is dat je naar mijn idee nog al veel met je hand doet boven en na de sprong. Probeer voor de sprong gewoon je hand stil op z'n plaats te houden, boven de sprong netjes meegeven en na de sprong weer rustig je handen op hun plek zetten. Het ziet er nou een beetje 'schokkerig' uit.
Verder vind ik dat er idd nog een beter dressuurbasis mag zijn, het ziet er in de laatste filmpjes al een stuk rustiger en netter uit, maar het kan nog beter!
Ik vind het wel een leuk paardje! Nog veel plezier verder met hem, ik hoop dat je hier wat mee kan Knipoog. Succes!

Edit: Heb je misschien een filmpje waar jullie dressuur rijden, of foto's Lachen?

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 13:20

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:23

Vind het op de eerste filmpjes erg slordig. Je hebt je teugels te lang en ondersteunt hem niet goed genoeg. Je gaat zelf ook te vroeg naar voren. Net zoals Lisannee93 zegt rijd je erg verwarrend voor je paard. Kies zelf of het in draf gebeurt of galop. Neem hem niet vlak voor de sprong terug.

Op je laatste filmpjes kan ik niet zoveel zien. Je ziet alleen de sprong en niet het aanrijden.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 13:40

Heb eventjes 2 foto's geknipt meschien zien jullie mijn houding nu beter Lachen

Afbeelding
Afbeelding

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 16:53

niemand meer?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:25

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.