Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

). Bij mijn andere paarden heb ik daar nooit een probleem mee gehad en instructrice kreeg het er ook niet uit, dus zijn we even afgeweken van het 'rijtechnische' en het hem met balkjes gaan aanleren (telkens wel de juiste hulpen gegeven).
..Karennnn schreef:Heb hetzelfde probleem gehad met mijn paard.
Daar hebbe we het zo goed als allemaal kunnen oplossen met balkjes draven, zodat hij echt moest verruimen (anders ging hij op de balk staan en dat is niet zo leuk). Bij mijn andere paarden heb ik daar nooit een probleem mee gehad en instructrice kreeg het er ook niet uit, dus zijn we even afgeweken van het 'rijtechnische' en het hem met balkjes gaan aanleren (telkens wel de juiste hulpen gegeven).
Als ik het onderhoud (dus van tijd tot tijd opnieuw de balkjes loop) dan verruimt hij nu meestal ook correct in de proef.
)
dan geef je tegenstrijdige hulpen je houd hem tegen én je geeft been dat snapt die dan niet.

Caprilla schreef:Oké! Die had ik nog niet gehoord, balkjes draven.
@ Karenn, 'Wel telkens de juiste hulpen geven'. Neem ik aan been geven, wat je op de diagonaal in de proef ook zou doen zegmaar. Want als ik in de springles balkjes loop moet ik haar juist in het zelfde tempo laten en niet ineens als een gek gaan drijven zegmaar, wil ze er mooi overheen zweven. Op de diagonaal moet ik toch even een afwijkende hulp geven, want anders loopt ze natuurlijk in de arbeidsdraf door..
door de juiste spieren te rekken e.d. Als ik de hulp niet gaf op de balkjes, snapte hij ook niet wat ik bedoelde tijdens verruiming, dus mijn hulp was wel identiek.
(simpel voorgesteld natuurlijk
)