Widora is een 5-jarige merrie, die nu 1 jaar in mijn bezit is. Voordat ze bij mij kwam was ze jammer genoeg in een jaar tijd 3 keer van eigenaar gewisseld en kreeg ik een te mager, gestresst paard op stal. We hebben rustig de tijd genomen om haar bij te laten komen en een band op te bouwen. In de tussentijd hebben we wel wat ups en downs gekend, met name doordat het erg moeilijk was een passend zadel te vinden en ze een periode erg heeft gestaakt. Met de juiste begeleiding op stal en lessen van Diederik van Silfhout zitten we nu al een paar maanden in de lift.
We zijn inmiddels 3 keer gestart op wedstrijd en de eerste 7 winstpunten in de klasse B zijn binnen.
Op het moment vind ze de buiging linksom nog wel lastig (al lijkt dat op de foto's erg mee te vallen) en wordt ze vaak nog wat gespannen en loperig als ik ga doorzitten. Verder ben ik eigenlijk vooral erg tevreden over onze progressie en over hoe Widora zich ontwikkelt en de bespiering er mooi op begint te komen, al is er natuurlijk nog het nodige werk aan de winkel.

Niet continu been geven is prima, maar waar mijn rechter been nu zit

Jammer dat hij niet scherp is, maar op zich een lekker beeld

Lekker ontspannen

Nee hoor, geen geld gevonden....

Iets meer op het achterbeen

Errug jammer dat hij niet scherp is, maar met dat voorbeen ben ik erg blij! Het mag alleen van achteruit nog wel wat actiever

Lekker drafje, maar wel een beetje een duikboot

En lekker stappen!

Het viel me trouwens op op de foto's dat mijn houding al flink verbeterd is, maar ik mijn schouders nog wat meer naar achteren mag houden en ik ook veel meer voor me moet blijven kijken. Gaan we aan werken!
Even ter vergelijking: hier stond ze net bij ons op stal. Volgens mij is wel duidelijk dat ze nu een stuk beter in haar vel zit!

Mei 2008

denk om je linkerhand.. die heb je vaak hoger dan je rechter

(lijkt wel beetje op mijn merrie)
. Ik vind trouwens dat je ook verschil ziet OHZ in de draf, zoals ik in het andere topic al opmerkte.