Widora@dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tamtam

Widora@dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 20:08

Na al de hele week de camera mee naar stal te hebben gesleept zijn er vandaag wat foto's gemaakt van Widora en mij.

Widora is een 5-jarige merrie, die nu 1 jaar in mijn bezit is. Voordat ze bij mij kwam was ze jammer genoeg in een jaar tijd 3 keer van eigenaar gewisseld en kreeg ik een te mager, gestresst paard op stal. We hebben rustig de tijd genomen om haar bij te laten komen en een band op te bouwen. In de tussentijd hebben we wel wat ups en downs gekend, met name doordat het erg moeilijk was een passend zadel te vinden en ze een periode erg heeft gestaakt. Met de juiste begeleiding op stal en lessen van Diederik van Silfhout zitten we nu al een paar maanden in de lift.
We zijn inmiddels 3 keer gestart op wedstrijd en de eerste 7 winstpunten in de klasse B zijn binnen.

Op het moment vind ze de buiging linksom nog wel lastig (al lijkt dat op de foto's erg mee te vallen) en wordt ze vaak nog wat gespannen en loperig als ik ga doorzitten. Verder ben ik eigenlijk vooral erg tevreden over onze progressie en over hoe Widora zich ontwikkelt en de bespiering er mooi op begint te komen, al is er natuurlijk nog het nodige werk aan de winkel.

Afbeelding

Niet continu been geven is prima, maar waar mijn rechter been nu zit Verward
Afbeelding

Jammer dat hij niet scherp is, maar op zich een lekker beeld
Afbeelding

Afbeelding

Lekker ontspannen
Afbeelding

Nee hoor, geen geld gevonden....
Afbeelding

Iets meer op het achterbeen
Afbeelding

Errug jammer dat hij niet scherp is, maar met dat voorbeen ben ik erg blij! Het mag alleen van achteruit nog wel wat actiever
Afbeelding

Lekker drafje, maar wel een beetje een duikboot
Afbeelding

En lekker stappen!
Afbeelding

Het viel me trouwens op op de foto's dat mijn houding al flink verbeterd is, maar ik mijn schouders nog wat meer naar achteren mag houden en ik ook veel meer voor me moet blijven kijken. Gaan we aan werken!

Even ter vergelijking: hier stond ze net bij ons op stal. Volgens mij is wel duidelijk dat ze nu een stuk beter in haar vel zit!

Afbeelding

Mei 2008
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tamtam op 07-01-09 20:29, in het totaal 2 keer bewerkt

LoveMickey

Re: Widora@dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:09

mooi beestje zeg
De laatste foto zit je een beetje krom.
Zag je zelf denk ik ook al Tong uitsteken

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:11

Ziet er lekker uit, maar wel je benen aan je paard houden he Tong uitsteken

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:11

wat is widora licht geworden! Bloos!

desondanks vind ik het er netjes uit zien hoor!
leuk om weer eens foto's te zien Haha!

om nog commentaar te geven, want dat is nodig hier op HAW Clown denk om je linkerhand.. die heb je vaak hoger dan je rechter Knipoog

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 20:14

magic_lover schreef:
wat is widora licht geworden! Bloos!

desondanks vind ik het er netjes uit zien hoor!
leuk om weer eens foto's te zien Haha!

om nog commentaar te geven, want dat is nodig hier op HAW Clown denk om je linkerhand.. die heb je vaak hoger dan je rechter Knipoog

Ja, het gaat heel snel. Voor ik het weet is ze wit denk ik.
Goed gezien van mijn linker hand, dat klopt! Dat komt ook doordat ze wat minder loslaat op links.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:30

He Widora! Leuk om weer eens foto`s van haar te zien. Rijden ziet er netjes uit. Wat mee ze nu eigenlijk? Op de foto`s lijken je beugels wat lang, zie je hakken zoms wat omhoog trekken? (ja heb hier echt heeeeeeel lang naar moeten zoeken Tong uitsteken )

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:59

Tamara, je ziet bij elk topic verbetering bij jullie, gaat ook hard met de winstpunten zeg!! Ze ziet er super uit en ik ben ergggg blij dat ze bij jou terecht is gekomen uiteindelijk Ja
Ja en nu nog het commentaar, je zei het zelf ook al, maar voor het mooie mocht ze nog iets meer op het achterbeen, maar dat is natuurlijk ook erg moeilijk voor zo'n jong paard!

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 22:25

Dank jullie voor de complimenten! Bloos

@ Meryl: Ik denk dat de beugels niet zozeer te lang zijn, maar ik mijn been af en toe wat langer moet maken.
Je gaat het trouwens niet geloven en ik durf het ook bijna niet te zeggen, maar ik heb Wid laatst gemeten (ik hoop nog steeds vol dat ik op de een of andere manier een stomme fout heb gemaakt en ze groter is), maar ik kon er niet meer van maken dan 1.55 m. Ze is dus poownie Bloos

@ Nehnadagmar: Ik ben er druk mee bezig door veel te schakelen, maar het is nog lastig om daarin in de rust en de ontspanning te bewaren. Gelukkig kunnen we steeds weer een stapje verder. Ik denk dat we er met wat beleid zeker wel gaan komen.

Manon86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:36

Leuk paardje Lachen (lijkt wel beetje op mijn merrie)
En ik vind het er netjes en ontspannen uit zien. Blijf er aan werken zou ik zeggen, komt vast goed Vork

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 15:03

Dank je!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:51

Ook leuk om weer foto's OHZ te zien. Wid ziet er echt beter uit! Ook zoals je zelf al zei is je houding enorm verbeterd! Maar dat je haar als pony gemeten hebt, ik dacht altijd dat ze toch wel richting de 1.60m ging Nagelbijten / Gniffelen. Ik vind trouwens dat je ook verschil ziet OHZ in de draf, zoals ik in het andere topic al opmerkte.
Probeer behalve je benen lang te maken, ook lekker diep in je zadel te gaan zitten, soms lijkt het alsof (kan natuurlijk ook momentopname zijn) je wat achterin het zadel zit. Maar dat is ook al in veel mindere mate, dan eerder Ja.
Veel succes en plezier met de komende wedstrijden en trainingen! Gaaf dat je nog steeds bij Diederik van Silfhout lest!