Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LittleStar schreef:Lieve paardenvrienden,
Sins mijn negen jarige paardje een schaatser op de sloot naast de schuur heeft gehoord en gezien..
Is ze niet meer rustig geweetst. Ze vliegt overal heen staat de heledag te trillen en durft haar stal niet meer in, als ze buiten zijn gaat ze in een hoekje staan..
Nu wil ik weer gaan rijden maar alles in de bak vind ze nu eng... ze is bang dat er iets achter de schuur vandaan komt..!
Hoe kan ik dit nu oplossen?
Liefs

LittleStar schreef:Maar het probleem is dat als ik met haar erlangs loop aan de hand ze gewoon weg spring en ik haar niet kan houden.

Sheran schreef:LittleStar schreef:Lieve paardenvrienden,
Sins mijn negen jarige paardje een schaatser op de sloot naast de schuur heeft gehoord en gezien..
Is ze niet meer rustig geweetst. Ze vliegt overal heen staat de heledag te trillen en durft haar stal niet meer in, als ze buiten zijn gaat ze in een hoekje staan..
Nu wil ik weer gaan rijden maar alles in de bak vind ze nu eng... ze is bang dat er iets achter de schuur vandaan komt..!
Hoe kan ik dit nu oplossen?
Liefs
Geduldig blijven, aan de hand erlangs lopen, kalmeren... je moet haar meteen maar even confronteren met haar angst, zodat het niet escaleert
Succes
ben afgestapt en er naartoe gelopen met mn held-op-sokken achter me aan, en ben bovenop die zakken gaan zitten, t heeft 10 min geduurd, mr nu durft ie dr gwoon langs. loop met dr naar de sloot toe en ga op t ijs staan. als dit goed gaat laat dan iemand anders (of jij) op t ijs schaatsen, net zo lang totdat t niet meer eng is...
. Tja is ook lang geleden dat er zo geschaatst kon worden; weer een leermoment
!