whitney even bij elkaar 1e keer erop, nu de 6 keer erop.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nati

whitney even bij elkaar 1e keer erop, nu de 6 keer erop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 22:35

hallo mensen,

Ik rij een Paint x KWPN, genaamd Whitney. Dit is de pony van Ambiiee hier op bokt. De mensen die het 1e topic hebben gelezen: [RT-HAW] Whitney (kwpn x Paint) 1e keer onder het zadel hebben gelezen dat whitney altijd al een moeilijke pony is geweest. Het inrijden gaat vanaf dag 1 heel goed, en nu zijn we een paar keer verder, en wou jullie het verschil laten zien. Onder tussen heeft Ambiiee er zelf ook 2 keer opgereden, en dat ging ook goed, ze begint nou alleen wel wat ondeugender te worden en uit te vinden hoe ze bokjes kan geven Clown , hier de foto's ik heb er 3 van de 1e keer, en 3 van de 6e keer erop.

1e keer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

6e keer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Me eigen comentaar:
Me handen meer voor het zadel dragen, ik zie op de foto's dat ik m'n handen soms teveel bij me heb, wat heel irritant is want whitney heeft de gewoonte om snel achter de loodlijn te lopen, zijn nu ook bezig om der neusje eruit te krijgen.

Wat wel zo is, ze leert echt ontzettend snel dus we waren wel van plan om der over een paar keer weer lekker op het land laten, weer even lekker paard zijn, en der daarna weer op te pakken Lachen

Mo0wtjee

Re: whitney even bij elkaar 1e keer erop, nu de 6 keer erop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:52

Ten eerste vind ik het echt een leuke pony.. wat vooral te zien is op de laatste paar foto's...
het verschil tussen de 1e x en de 6e x is al erg goed te zien
wat je zelf al zei over je handen dat klopt wel probeer ze rechtop te houden en voor je zadel.
Ik vind dat je er veder erg mooi op zit en dat je je hakken heel mooi uitdrukt probeer wel je tenen naar binnen te houden.. Knipoog
Succes veder

_Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:00

heel knap hoor de 6e keer en dan al zo lopen!
ik zie wel ook dat je piano-handjes heb (ik heb er zelf ook af en toe last van hoor Knipoog) maar het is nou eenmaal niet goed kan er ook niks aan doen haha
ga zo door en succes !

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 00:00

Oeh, waarom een paardje die voor de 6e keer onder het zadel is al zo diep laten lopen? Je handen zijn errug streng bij zo'n jong ding. Ze lijkt onder de druk van het bit uit te willen komen. Daardoor krult ze zich in mijn ogen zo op.
Laat je handen eens los en houd een hele lichte verbinding en doe zo veel mogelijk met je benen.
Ik denk dat het paardje dan heel snel wat zekerder wordt van zichzelf Lachen

Succes ermee, het is een prachtding!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 00:03

Hmm ik vind dit niet de manier hoe je een jong paard rijd en al helemaal niet de 6de keer, laat hem meer je zxoeken geef hem meer teugel werk wat meer aan overgangen en van handveranderen, dan komt de buiging vanzelf wel. Heb wat meer geduld met je paardje. Zonde want ze zijn gauwer verzouwd

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 00:08

Oeh wat een plaatje zeg! Echt een beauty!
Ziet er keurig uit voor een 6e keer. Je handen mogen iets beter op hun plek en zelf moet je vooruit kijken, dat is het enige wat ik erop aan te merken heb.

(zou het alleen wel eng vinden om in een niet-afgesloten bak te gaan rijden met zo'n jong ding)

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 07:44

opzich, als je naar foto 1 kijkt, loopt ze niet heel diep en zo loopt ze groot deel van de tijd, foto 3, ja als zo zo de hele tijd zou lopen, dan zou ik er wel wat anders van zeggen.

Verder bedankt, ja....de op bak is ook niet mijn keus, maar helaas kunnen we ook niet veel mee, en als ik der niet zou vetrouwen, zou ik dit ook niet doen Knipoog

xLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:10

is algezegt.. handen rechtop, handen bijelkaar, handen hoger, hakker meer uitdrukken

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:10

Ziet er netjes uit, let alleen op je tenen!! (kapstokjes.....)

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:51

Je gaat al erg goed voorruit om nog maar een 6de keer erop te zitten ! Haha!
Hoegroot is Whitney ?

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:09

Ik vind het heel wat dat je na 6 keer haar al zo aan het lopen hebt. Mijn 3,5 jarige is namelijk wel meer dan 20 keer onder het zadel geweest, maar ik kan nog steeds niet constante aanleuning van hem krijgen en zeker niet zo diep laten lopen. Mijn mening is dat dit ook nog niet hoort, zeker niet als je er voor de 6e keer bij rijd. Ik zou eerst op het lang en laag gaan trainen en dan als het allemaal een beetje gewent is, ruggebruik en spieren allemaal goed getraint zijn en helemaal goed in evenwicht is, pas zo op pakken. Dit is trouwens een goed voorbeeld voor de laatste foto; als de hals langer word gelaten, moeten de rugspieren zich 'boller' maken, de achterhand beter onder de massa plaatsen en zo jou beter dragen * hoop dat ik dit goed verwoord* Dit is mijn manier hoor Knipoog geen beschuldiging!
Vind het trouwens een leuke pony om te zien, en zou zeggen, geef het allemaal de tijd, dan komt het meer dan goed!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:19

Woehoe, jullie gaan goed vooruit zeg! Ziet er netjes uit!
En weet je wat het vaak is met jonge paarden, als je contact wil hebben met de mond dan buigen ze vaak zelf al af. Dan kan je wel zeggen 'niet aan de teugels komen' maar ze moeten het toch leren. Dus gewoon door oefenen, als ze door heeft wat de bedoeling is zal ze minder vaak diep gaan lopen Lachen

Ineke282

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:28

Mooi beestje!!
Je kunt echt al de vooruitgang zien. Als je zo verder gaat word het echt een SUPER paardje, wat ze eigelijk al. Met deze vooruitgang. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:32

Zo hé! Wat een verandering zeg! Knap, van jullie allebei.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:12

Wat een super paardje!
Heb t normaal echt niet op de bontjes maar dit is zeker een leuk exemplaar *LOL*
Even commentaar je ziet duidelijk verschil maar wara ik me een beetje aan stoor is dat je je handen iets meer mag dragen Lachen maarja hij is nog jong Lachen ik zou ook nog niet teveel vragen omdat een jonger dier meestal meteen overdreven reageert op je hulpen van je handen Lachen
Maar verder ziet het er echt heel erg lleuk uit Haha!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 07:33

Ik vind je handen ook te streng, laat je pony lekker op zijn eogen beentjes lopen, en zijn evenwicht nog een beetje vinden Lachen Verder zit je supernetjes, alleen iets rechterop (kan ook vertekenen door de jas) en ook een suppeeerleuke pony +)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 07:52

Ik denk dat het paardje juist heel licht is in de hand. Ik zie nergens overdreven teugeldruk. Wel loopt hij wat te diep maar hey, het is een jong dier.
Dit komt in de loop der tijd wel goed.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:28

wat een leuk paardje!!

ben het ermee eens dat je het paard teveel in de krul laat lopen. ik heb idd ook idee dat ze niet echt mogelijkheid om uit te schuiven heeft. Juist met een paard dat zo licht in de hand is joolien is dat belangrijk om niet met zoveel druk te rijden. Dat zijn meestal paarden die dan later echt moeilijk met de neus eruit te rijden zijn en alleen in de krul lopen.... je zegt zelf al dat ze graag achter de loodlijn loopt. Probeer dan juist ervoor te rijden en niet zoals nu...

verder veel succes!!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 11:37

Wat een leuke pony! Groot verschil al!!
Wel letten op je handen en de hoofd/hals houding van de pony. Het komt redelijk gespannen over. Lekker je handen naar voren, aanleuning is Nu nog helemaal niet zo belangrijk..!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:22

Handen rechtop, tenen naar binnen, vooruit kijken, schouders naar achteren en vooral zitten. Vind het een leuk paardje en ik zie wel wat verbetering tov de eerste keer Ja

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:02

oOoKellyoOo schreef:
Hmm ik vind dit niet de manier hoe je een jong paard rijd en al helemaal niet de 6de keer, laat hem meer je zxoeken geef hem meer teugel werk wat meer aan overgangen en van handveranderen, dan komt de buiging vanzelf wel. Heb wat meer geduld met je paardje. Zonde want ze zijn gauwer verzouwd

Ben het eens met die reactie...

Ik vind het er de 6de keer ook gespannen uitzien. Durf los te laten die teugel en geef het paard de gelegenheid om zijn evenwicht te vinden. Kijk ook naar waar je rijdt want je kijkt op verschillende foto's naar beneden.

Succes en ga niet te snel!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:29

Puchje schreef:
Oeh, waarom een paardje die voor de 6e keer onder het zadel is al zo diep laten lopen? Je handen zijn errug streng bij zo'n jong ding. Ze lijkt onder de druk van het bit uit te willen komen. Daardoor krult ze zich in mijn ogen zo op.
Laat je handen eens los en houd een hele lichte verbinding en doe zo veel mogelijk met je benen.

Compleet mee eens. Laat haar eerst op haar eigen benen lopen, ipv "we werken er aan om der neusje er uit te krijgen". Zo als jij moet weten, weet je dat een jong paard eerst op zn eigen benen moet lopen. Daarna komt van achter er bij en van voor komt dan vanzelf..!

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:51

MissDonna schreef:
Puchje schreef:

Compleet mee eens. Laat haar eerst op haar eigen benen lopen, ipv "we werken er aan om der neusje er uit te krijgen". Zo als jij moet weten, weet je dat een jong paard eerst op zn eigen benen moet lopen. Daarna komt van achter er bij en van voor komt dan vanzelf..!

En jij hoeft niet op topics van Nathalie te reageren.. Het enige wat jij doet is toch zieken, en maar mee lopen met een ander zijn mening.. Je weet de hele situatie niet, ook in het vorige topic! Dus ga alsjeblieft een keer, je eigen paard houden, en zelf trainen, dan praten we in de toekomst nog wel verder Lachen

Vanaf een foto kan men niet zien hoe Whitney in elkaar steekt, gelukkig heb ik er zelf nu op gezeten, en weet hoe ze aanvoelt, en dr zelf zo in de krul trekt.. Verlengen heeft ze wat moeite mee. En daar zijn we hard mee bezig.. Foto's zijn een moment opname, en helaas niet altijd goeie momenten voor sommige mensen.. Ik ben trots op me beest hoe ze het doet, en hoe ze het somsniet doet..

MYNBESTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:17

Super leuke pony.
maar ik zou hem eerst leren op zijn eigen benen lopen & hem lekker voorwaart rijden, en zelf je hand op laten zoeken
succes ermee!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 20:23

hallo mensen,

bedankt voor de reacties,
Whitney is alles behalve traag, ze is juist heel voorwaarts. Als ik een constante verbinding met haar heb, gaat ze uit der zelf zo diep lopen. Die constante verbinding houden wij wel zo, want het heeft geen enkele zin om het op te lossen, door de teugels ''los te gooien'' en het er zelf te laten uit zoeken.