Dit heb ik even gekopieerd van de FAQ longeren op het fora.
Misschien dat je er wat aan hebt. 
Mijn paard draait om aan de longe
Vaak is dit een kwestie van zelf teveel op de voorhand van je paard gericht staan met je lichaam. Als longeerder moet je schouder van je longehand (je linkerschouder dus als je linksom longeert en de longe in je linkerhand hebt) gericht zijn op de schouder van je paard. Je rechterschouder en je lichaam is dan vanzelf gericht op de achterhand van je paard. Zo drijf je hem met je lichaamstaal dus naar voren, van je weg en geef je hem geen gelegenheid zich om te draaien. Ook met twee longes werken (dubbele longe) kan een oplossing zijn, maar pas op: een hardnekkige omdraaier die sneller is dan jij zal zichzelf volledig in de longes wikkelen als je pech hebt.
Na de beginpost nog eens gelezen te hebben, komt dit misschien ook van pas.
Ook gekopieerd van het FAQ longeren.
Mijn paard valt naar binnen
De klassieke oplossing is met de chambrière wijzen naar de schouder en/of de schouder toucheren. Sommige paarden reageren hierop met omdraaien, houd dat dan ook in de gaten. Een andere methode is aandrijven en tegelijkertijd golvende bewegingen met de longe te maken. Let wel op dat je dit heel rustig en voorzichtig doet, anders krijgt je paard bij iedere golf een ruk in de mond. Lichaamstaal gebruiken en jezelf groot maken en daarbij beide armen ver uit elkaar houden is een derde mogelijkheid. Tenslotte kan longeren met dubbele longe een oplossing zijn, omdat je hem dan met de buitenlonge op z'n plek kan houden.
Als je in dit deel van het forum je antwoord niet vindt, misschien kun je dan dit topic sluiten en een topic plaatsen op het forum speciaal voor longeren.
Misschien vind je daar je antwoord wel.