Rilinda (v.Jacorde) lichte training.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danyla

Rilinda (v.Jacorde) lichte training.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 17:05

Hallo,
Ik dacht laat ik maar eens mn 2e topic openen over mijn geweldige paardje.
Ze gaat zò vooruit de laatste tijd. Haha! *trots!*
Eerst hield ik zelf veel en veels te veel vast op rechts, ik heb het idee dat dit nou al beter gaat.
Het enige wat een beetje lijkt is dat ik veel in haar mond zit, maar dit is meer gezichtsbedrog doordat ik me handen in me jasmouwen had omdat het echt heel erg koud was.

Enige wat ik aan me houding ècht storend vind is mijn bovenlichaam

We zijn nou ongeveer L1/L2 in de training.

Wat het paard betreft mag ze wat meer gaan rijzenmaar ik wou vandaag gewoon ontspannen rijden zonder te veel fratsen.

Ze is 10 jaar en haar vader is Jacorde.

ze staat te koop Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZI3IEOZW.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Graag zou ik tips/opmerkingen krijgen maar wel graag goed onderbouwd zodat ik er ook wat mee kan!

Bari

Re: Rilinda (v.Jacorde) lichte training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:08

ziet er mooi uit zo hoor.. Haha! leuk paardje heb je! mijn vriendin heeft er ook een van jacorde. zo doorgaan zal ik zeggen!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:55

Heej Esmee,
is dit je merrie? Waarom nu alweer verkopen? Jammer, op deze sta je errrug leuk!!

Knap ding hoor! Waar je misschien aan kunt werken is meer vw nw gaan rijden, meer het neusje eruit en de achterhand er meer onderrijden. Letten op je bovenlichaam, lijkt nl alsof je heel erg gespannen zit en zo ook heel erg met je handen werkt.

Waar rijdt je hier trouwens?

Succes met de verkoop, spreek je nog wel.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:59

Een echte Concorde-reet heeft ze Haha!

Aan de bouw te zien zal het een goede springer zijn?
Lekkere dikke billen, steile achterbenen, korte rug, meestal zijn dat wel springkanonnen.

Paarden die zo gebouwt zijn zou ik alleen liever niet zo laag instellen met rijden.
Hooguit de eerste 10 minuten, maar daarna toch zeker wel een stuk hoger, gezien haar evenwichtspunt Lachen

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:08

leuk hoor! maar prbeer wel om: rechtop te blijven zitten hakken goed uitdrukken en vooruit te kijken! voor de rest ziet het er goed uit!

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:11

Vind jullie leuk duo om te zien!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:19

Ik vind het een heel leuk paard!
Je zegt zelf dat je al veel zachter bent geworden in je hand, maar op alle foto's loopt je paard te diep. Het ziet er wel uit alsof je ook ontspant in je hand, dus het kan ook aangeleerd zijn van je paard. Ik zou dus proberen om meer voorwaarts te rijden, met het neusje er een stuk verder uit. Nu duikt ze teveel weg voor je hand. Zeker voor simpel ontspannen rijden zou ik eens proberen om een stukje hals te strekken of haar wat lager in te stellen, zo kan je toch afwisselen in de halshouding zonder haar te diep te vragen.
Op de eerste foto heb je je handen ook erg breed en dichtbij je, op de andere foto's ziet dat er veel beter uit.
Zelf erger je je aan je bovenlichaam, je mag inderdaad wat rechterop zitten maar ik vind het niet heel storend. Je zit je paard er in elk geval niet mee in de weg. Wel valt op dat je soms wat te ver achterop de lepel van je zadel zit, en daardoor wat in stoelzit terecht komt. Waarschijnlijk is dat de reden dat je uit evenwicht bent en je bovenlichaam naar voren kiept.
veel succes nog met je paard!

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:36

ziet er netjes uit hoor, leuk paardje

probeer hem wat minder diep te laten lopen en hem wat langer in de hals te laten (hij kropt zich op)

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 21:00

Bedankt voor alle tips! Nou moet ik wel heel eerlijk zeggen dat ik haar expres wat dieper rij hoor Bloos deze foto's zijn allemaal aan het begin van de training gemaakt en later zet ik haar altijd pas echt hoger op zoals crossmonster ook al zegt, dan loopt ze pas echt mooi 'rijzend' zeg maar.

Zaterdag worden er weer nieuwe foto's gemaakt en dan zal ik ook dat soort foto's plaatsen!

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 23:05

trouwens, stoelzit ben ik het niet mee eens aangezien het een springzadel + spring beugel maat is. Ja

JacordeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:09

Wat leuk om hier nog een jacorde tegen te komen.
Zie er goed uit! Wat hierboven al gezegd werd, dat laag instellen is misschien wel iets om rekening mee te houden. Maar goed! Het ziet er verder goed uit! Haha! keep up the good work!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 06:57

Danyla schreef:
trouwens, stoelzit ben ik het niet mee eens aangezien het een springzadel + spring beugel maat is. Ja

Hoe bedoel je dat?

Ook in een springzadel moet schouder-heup-hak een loodrechte lijn met de grond vormen Ja

Dat is bij jou niet, en jij probeert dat onbewust te corrigeren door met bovenlichaam naar voren te gaan zitten.

Als je paard braaf is zou je eens wat vaker zonder beugels moeten rijden, dat is erg goed om die stoelzit kwijt te raken .

Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's!

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 09:15

@crossmonster: Ik zie wat je bedoelt! Ik ga daar aan werken. Ik zal ook eens zonder beugels gaan rijden inderdaad Ja ze is heel braaf, alleen een beetje snel maargoed, dat moet wel te doen zijn zonder beugels!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:25

Allereerst erg leuk paard!

Wel zou ik liever iets meer lengte in de hals willen zien, ook met losrijden. Ik denk dat dat de bewegingen ten goede komt!

Kleine vraag, foto's zijn vrij onduidelijk, maar rijd je met een passoa bit?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:33

Danyla schreef:
@crossmonster: Ik zie wat je bedoelt! Ik ga daar aan werken. Ik zal ook eens zonder beugels gaan rijden inderdaad Ja ze is heel braaf, alleen een beetje snel maargoed, dat moet wel te doen zijn zonder beugels!

Petje af, voor de manier waarop jij met commentaar om gaat !

Menig ander bokker blijft maar met smoezen komen, zadel lag niet goed, paard liep die dag niet lekker, en laatst zelfs iemand die zei "als er foto's worden gemaakt loopt ie nooit lekker" Huilen van het lachen

Dus meid, echt petje af, een goed ruiter is er een die tegen kritiek kan en er wat mee doet Lachen

Ik rijd mijn schimmeltje ook vaak zonder beugels, iedereen moet zijn houding blijven verbeteren, er valt altijd wel wat te verbeteren.
Maar de merrie die ik op concours start, pfff daarbij hoef ik de beugels niet uit te gooien, dan is er meteen paniek in de tent Huilen van het lachen
Vandaar dat ik zei dat het wel moet kunnen, voor ik dalijk een schadeclaim aan mijn broek heb hangen Haha!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:29

het zopu inderdaad wat meer berop kunnen,mar je geeft zelf aan dat je daar niet mee bezig was.
ja je bovenlichaam is zonde,maar ik denk dat daar aan te werken valt hoor;)
ontspannen ziet het er opzich in het algemeen wel uit..
leuk beestjee!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:40

Ik heb ook een pony (1.56 niet uitgegroeid tot een paard) van jacorde supermooi beestje!

k weet alleen niet hoe ik een foto kan toevoegen:P

_Maverick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:32

Leuk paardje heb je! Lachen

Wel een paar verbeterpuntjes:
Zoals je zelf al aangeeft je houding, en dan met name je bovenlichaam.
Probeer je schouders wat meer naar achteren te doen en recht voor je uit te kijken
Probeer ook je benen wat langer te maken door je hakken wat meer uit te drukken.
Je stoelhouding viel mij ook een beetje op. Op sommige foto's wat meer dan andere
Het is indd wel zo dat ook op een springzadel je schouder/heup/hak in een lijn moeten staan.

Paardje loopt hier en daar wat op de voorhand. Probeer wat meer de achterhand eronder te krijgen
door veel overgangen te maken en veel te schakelen. Probeer dan ook iets meer lengte in de hals te houden en van voor iets meer loslaten
zodat ze haar bewegingen goed af kan maken en wat meer gaat 'rijzen' zoals je zelf zegt.
Op de eerste twee foto's loopt ze wat onregelmatig, ze valt wat uit elkaar en gaat wat over in telgang.
Namelijk als haar linkervoorbeen naar voren gaat, gaat ook haar linkerachterbeen naar voren. Het hoort diagonaal te gaan Knipoog
Probeer haar dan wat meer van achter naar voren te rijden en niet te gehaast.

Hoop dat je er wat aan hebt! Heel veel succes verder! Ben benieuwd naar je volgende reeks foto's Knipoog

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:48

Hy loopt idd heel diep dus iets langer in de hals lijkt al een stuk beter Haha!

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:00

Wat een leuk diertje! Haar houding zou ik ook graag ietsje opwaartser zien aangezien ze niet heel erg opwaarts gebouwd is. Toch is het voor het losmaken wel weer fijn als ze lager lopen, zo te zien werk je daar ook aan dus verdergeen commentaar hoor. Meer een opmerking van hoe het complete plaatje nog mooier zou kunnen zijn!
Verder zou jou zit ook beter kunnen. Je hak/heup en schouder moeten idd op 1 lijn zitten, ongeacht de lengte van je beugels. Je moet je been zien als een harmonica waarvan dus de scharnierpunten op de juiste vaste plaats blijven, ongeacht hoever deze is ingevouwen. Dus ook in een springzadel kun je dat voor elkaar krijgen. Leg je hak eens iets richting het achterbeen van je paard. (voor je gevoel is dat erg onnatuurlijk en krijg je in het begin mssn zelfs wel even spierpijn. Het is even een manier van zitten die je jezelf moet aanleren) Probeer ook iets meer in het midden van je zadel te zitten en als het goed is zit je dan meteen ook rechterop. Naar voren zitten vind ik zelf niet altijd meteen een groot probleem, in sommige situaties kan je je soepeler meebewegen met de bewegingen van je paard. Daarna moet je natuurlijk wel altijd naar je natuurlijk rechte houding terug!
Nogmaals, ik heb dit zelf vorig jaar ook helemaal mezelf moeten aanleren en dat kostte me veel moeite. In het begin voelt het onnatuurlijk en moet het je steeds worden gezegd! Maar uiteindelijk wen je eraan en merk je dat je veel steviger in je zadel zit en makkelijker de bewegingen van je paard overneemt! Ik hoop dat je er iets aan hebt en in ieder geval veel succes met je leuke paardje!

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 09:03

Bedankt voor de tips, zal er alleen helaas met dit paard niks meer aan hebben Verdrietig

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 09:49

Hee,
Wat leuk om nog een jacorde te zien! Lachen
Ik heb een 9 jarige ruin van Jacorde Vork
Ik zou liever wat meer lengte in de hals zien..
Hij moet achter iets meer gaan zakken maar als je voor zo vast houd zal de rug ook niet snel ontspannen.
als je wat lengte in de hals hebt ontspant de rug en kan achter wat meer zakken..

en je houding natuurlijk maar daar is genoeg over gezegd Lachen
Veel succes ermee!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:23

Danyla schreef:
Bedankt voor de tips, zal er alleen helaas met dit paard niks meer aan hebben Verdrietig

Wat is er gebeurd?

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:44

Danyla schreef:

Zitoefeningen zijn op elk paard uit te voeren en zeker erg van belang!!! Knipoog Knipoog

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 15:56

precies LadyJane Ja en dat gaan we ook heel erg doen aankomend jaar totdat mn puppie groot is! Lachen