Juweel (3.5j) @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

E_D_E

Juweel (3.5j) @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 16:26

eehj,
deze zondag hebben we foto's gemaakt van Juweel. Ik rij haar nog een maand, ze is gewoon momentele vervanging tot ik zelf een nieuw paardje heb. Ik weet dat ik net iets te groot ben voor haar, maar denk dat ze daar zeker geen last van heeft. Zij kent nog heel weinig en na een maand kan ze toch al het begin van wijken, schoudervoor enzo... Ze leert enorm snel en is echt super braaf.
Ik weet dat ik mijn knieeen vast zet en mijn kuiten optrek, ik let er op Bloos .
Ze is een fokproduct van men lesgevers en is ook te koop.
Ze is 3.5jaar en is ongeveer 4maandjes onder het zadel.
Ze is een afstamming van Ten Ankers Jerolianca en langs moederszijde Leandro.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En wat vinden jullie van ons?

_helga_

Re: Juweel (3.5j) @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:31

heel leuk paardje!
ziet er goed uit, probeer je handen iets meer te dragen! Knipoog

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:46

ik vind je niet tegroot hoor
het oogt misschien niet echt mooi maar je bent niet te groot

ga lekker trots op je paardtjes zitten je komt af en toe iets naar voren
denk om je voeten tenen naar binnen en je hakken uitdrukken
en zoals de dege boven mij al zei probeer je handen wat meer te dragen
verder vind ik het er goed uitzien,lekker ontspannen.
veel sucses

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:53

Leuke pony om te zien zeg, wat leuk om eens een nakomeling van Ten Ankers Jerolianca te zien, ik heb daar een paar jaar geleden ook een pony van gehad, zeer braaf dier, met helaas niet al te beste bewegingen. Deze pony daarentegen loopt zo te zien wel correct en netjes, zeker voor haar leeftijd. Leuk koppie zit erop.

Let erop dat je je handen niet teveel vastzet, iets meer naar voren en dragen zou al een fijner beeld geven. Je tenen niet naar buiten draaien en niet te ver voorover vallen in de galop, al snap ik dat dat bij een jong dier wel makkelijker is. Verder vind ik je op het eerst oog ook niet veel te groot voor deze pony, je hebt zelf een lang bovenlichaam, maar storend is het zeker niet.

Succes met het zoeken naar een eigen paardje, wat voor iets zoek je?

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 17:12

jaggie schreef:
Leuke pony om te zien zeg, wat leuk om eens een nakomeling van Ten Ankers Jerolianca te zien, ik heb daar een paar jaar geleden ook een pony van gehad, zeer braaf dier, met helaas niet al te beste bewegingen. Deze pony daarentegen loopt zo te zien wel correct en netjes, zeker voor haar leeftijd. Leuk koppie zit erop.

Let erop dat je je handen niet teveel vastzet, iets meer naar voren en dragen zou al een fijner beeld geven. Je tenen niet naar buiten draaien en niet te ver voorover vallen in de galop, al snap ik dat dat bij een jong dier wel makkelijker is. Verder vind ik je op het eerst oog ook niet veel te groot voor deze pony, je hebt zelf een lang bovenlichaam, maar storend is het zeker niet.

Succes met het zoeken naar een eigen paardje, wat voor iets zoek je?

Bedankt al,
Jah op een jong paardje vind ik het veel moeilijker om mijn houding goed te doen, ook omdat ze soms nog heel hard zwalpt;
Ik zoek een jong paardje, tussen de 3.5 en 5jaar. Dat zowel voor springen als dressuur geschikt is.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:49

Leuke pony om te zien.
Maar jij moet je handen iets meer dragen en soms iets rechterop gaan zitten.

Miss_Minnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:33

mooi paardje! pas wel op met dat wijken,, je moet haar niet overvragen want dan heb je later geen paard meer over... Knipoog

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 20:17

Miss_Minnie schreef:
mooi paardje! pas wel op met dat wijken,, je moet haar niet overvragen want dan heb je later geen paard meer over... Knipoog

Nee weten we Knipoog We overvragen haar totaal niet, het is gewoon de bedoeling dat ze een paar passen richting wijken gaat. Nog helemaal niet het perfecte maar gewoon dat ze al een klein beetje zijwaarts gaat en dat voor maar enkele passen. Het is zeer moeilijk met haar om 'simpele' oefeningen te doen omdat ze zo snel leert na het een paar keer te doen snapt ze het volledig. Haha!

Miss_Minnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:07

Robinloverke schreef:
Miss_Minnie schreef:

Nee weten we Knipoog We overvragen haar totaal niet, het is gewoon de bedoeling dat ze een paar passen richting wijken gaat. Nog helemaal niet het perfecte maar gewoon dat ze al een klein beetje zijwaarts gaat en dat voor maar enkele passen. Het is zeer moeilijk met haar om 'simpele' oefeningen te doen omdat ze zo snel leert na het een paar keer te doen snapt ze het volledig. Haha!

okee Knipoog ,, maar pas wel op , dat je niet denkt van hee dit gaat zo goed laten we dit proberen en dan is ze straks met haar 4e al bijne een Z paardje Verward zolang je maar weet wat je doet Knipoog veel succes!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:25

Ik ben van mening dat het helemaal niet erg is dat ze weten wat een beetje wijken voor druk van je been is. Alles met mate dan komt het goed Knipoog
Je moet wat meer op je kont gaan zitten met rijden en niet je binnenhand op je bovenbeen plaatsen wanneer je stelling wil!!
In de hoeken mooi recht houden en niet te veel stelling vragen.. Belangrijk is dat je hem nu eerst recht rijdt.
Daarnaast je hakken niet optrekken! Een zitlesje is voor jou misschien wel eens nodig Knipoog
Verder is het een leuk paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:43

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.