Hallo allemaal!
Gisteren heb ik met Tobias mijn 2e privéles gehad. Tobias is een Belgisch Trekpaard ruin van 3,5, en ik ben van plan hem met begeleiding zelf (licht) dressuur in te rijden

Hij is al eens half-ingereden, mar dat is nooit echt afgemaakt (lees: er heeft wel eens iemand opgezeten, maar hij heeft verder niks geleerd).
Het is mijn doel dat hij gewoon de basis goed kan, maar ik heb niet echt wedstrijdambities ofzo, maar dat kan nog komen

Hij doet heel erg zijn best voor me, met dat grote zware lijf gaat het erg zwaar. Hij vind het erg moeilijk om zijn hoofd iets naar beneden te doen, hij heeft echt zo'n trekpaardenhouding: Hoofd in de lucht en rennen maar. We zijn hard aan het oefenen met een beetje met stelling lopen, en dat gaat wel goed. Het blijft natuurlijk nog even zoeken, maar dat hoort erbij. Het enige probleem waar we tegenop lopen is dat hij naar een tijdje heel graag even alleseruit wil gooien door te gaan galopperen. Nu wil ik dat hij dat op de juiste manier aanleert, maar dat vind hij erg moeilijk. Hij kan heel goeg galopperen, maar NIET in een bak. Hij kan namelijk geen bochten maken op die manier. Ik verwacht natuurlijk niet dat hij meteen 20 rondjes achter elkaar kan galopperen, maar zo lukt het niet. We oefenen al veel met longeren zodat hij goed zijn evenwicht vind in het galopperen, maar dat blijft ook erg moeilijk, zeker als hij geen steun heeft aan de bakrand. Dus tips zijn daarvoor meer dan welkom

Oke, hier de foto's!
Staan niet op volgorde en uiteraard hebben we in- en uitgestapt (aan de hand). Foto's zijn niet zo'n goede kwaliteit, waren ze al niet en is niet beter geworden door het uploaden..!
1. Lekker stappen, ik denk inzet volte.

2. Nog meer stappen.

3. Halthouden en naar de uitleg luisteren.

4. Draven kunnen we ook best

5. Draven/

6. En de laatste rijfoto al weer.

En klaar!
Lekker languit 15 minuten op de grond liggen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KDWCZBYQ.jpgNog even samen op de foto

Bedankt voor het kijken! En we hebben graag opbouwende tips en opmerkingen!