Fries Jesse @ Work in winterzonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje92

Fries Jesse @ Work in winterzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 21:44

Hallo!

Vandaag heeft een vriendin van mij foto;s gemaakt van Jesse en mij tijdens het rijden.
Jesse is een 5 jarige ruin van 1.67m. hoog ong. denk ik Tong uitsteken Hijs is wel een monster maar kan ook echt heel lief zijn Tong uitsteken

Ik heb vele dingen die ik moet veranderingen aan me houding, maar heb geen zin om ze op te schrijven, want die zien jullie vats wel Knipoog

1. Intstappen
http://i215.photobucket.com/albums/cc150/Suusje92/wssa.png

2. Indraven
http://i215.photobucket.com/albums/cc150/Suusje92/DSCN1www547.png

3. Indraven
http://i215.photobucket.com/albums/cc150/Suusje92/DSCwwqN1547.png

4. Ingalloperen
http://i215.photobucket.com/albums/cc150/Suusje92/fgdfg.png

5. Drafje
Afbeelding

6. Draf
Afbeelding

7. Galop
Afbeelding

8. Galop
Afbeelding

9. Draf
Afbeelding

10.Wijken
Afbeelding

11.Wijken
Afbeelding

12. Draf
http://i215.photobucket.com/albums/cc150/Suusje92/rgfrg.png

13. galop
http://i215.photobucket.com/albums/cc150/Suusje92/gergwe.png

14. Galop
Afbeelding

15.middendraf
http://i215.photobucket.com/albums/cc150/Suusje92/gergwerg.png

16.middendraf
Afbeelding

17.Draf
http://i215.photobucket.com/albums/cc150/Suusje92/fvserfv.png

18.Draf
http://i215.photobucket.com/albums/cc150/Suusje92/frfgsed.png

19.Stap
Afbeelding

20. Sta-moment Tong uitsteken
Afbeelding

21.Wijken
Afbeelding

22.Galop
Afbeelding

23.Blakje draven
Afbeelding

24.Draf
http://i215.photobucket.com/albums/cc150/Suusje92/feger.png

25.Stap
http://i215.photobucket.com/albums/cc150/Suusje92/DSCN1551.png

26. Draf
http://i215.photobucket.com/albums/cc150/Suusje92/DSCN1552.png

27.Wijken, maar waar me been heen gaat? :|
http://i215.photobucket.com/albums/cc150/Suusje92/DSCN1553.png

28.Galop
Afbeelding

29.Dikke neus Tong uitsteken
http://i215.photobucket.com/albums/cc150/Suusje92/fcvs.png

30. Mooi hoofd!
http://i215.photobucket.com/albums/cc150/Suusje92/DSCN1q547.png

31. met fotograve Haha!
Afbeelding

Dit waren ze De links zijn het wel waard hoor Tong uitsteken

Er staat niet veel tekst bij, omdat ik daar niet echt de puf voor had Tong uitsteken

Groetjes Susanne!
Laatst bijgewerkt door Suusje92 op 30-12-08 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

lrm

Re: Fries Jesse @ Work in winterzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:47

mooi hoor..Knipoog
maar toch maar een vraagje:: Wat voorn bak heb jij?? ik kan onder geen mogenlijkheid rijden..
nja verder succes met je friesje..

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 21:50

lrm schreef:
mooi hoor..Knipoog
maar toch maar een vraagje:: Wat voorn bak heb jij?? ik kan onder geen mogenlijkheid rijden..
nja verder succes met je friesje..

eeen super goede gdraineerde bak Tong uitsteken de bak wordt ook elke dag gesleept. zodat eht zand los blijft liggen en neit vast komt te bevriezen hij is heel droog, maar neit stoffig, er zit ook hout ofzoiets doorheen Tong uitsteken

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:50

Mijn tips zijn: voor je kijken, hakken uitdrukken en je handen rechtop houden.

Opzich vind ik het een heel leuk paard alleen vind ik het erg jammer dat hij zo opgekropt loop, probeer hem iets lager te rijden zodat hij niet zo opgekropt loopt.

Ook voldoet dit topic niet aan de HAW regels ( [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 ) dus heb ik eventjes getemd.

Veel succes met dit mooie paardje Lachen

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:51

Leuk paard! maar ik heb het idee dat je je handen iets naar voren kantelt? En op sommige foto's lijkt het paard van achteren niet actief. Verder ziet het er netjes uit! Lachen

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:52

ziet er netjes uit, alleen vraag ik me af of je zadel niet te ver naar voren ligt,vooral op foto 18 viel mij dit op. of je paard is gewoon zo lang gebouwd Tong uitsteken

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 21:56

66996236 schreef:
ziet er netjes uit, alleen vraag ik me af of je zadel niet te ver naar voren ligt,vooral op foto 18 viel mij dit op. of je paard is gewoon zo lang gebouwd Tong uitsteken

nee dat ligt neit te veer naar voren, het is ook neit echt ene gewoon zadel Tong uitsteken De zweetbladen zijn korter dan een normaal dressuurzadel, omdat de eigenaresse aan de kleine klant is. Knipoog

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 21:58

roxxxiejjj schreef:
Leuk paard! maar ik heb het idee dat je je handen iets naar voren kantelt? En op sommige foto's lijkt het paard van achteren niet actief. Verder ziet het er netjes uit! Lachen

Paard is een luie donder als hij in de gaten heeft dat hij moet werken Tong uitsteken Hij luistert ook slecht naar me been, dus als ik m actief wil houden, meot ik elke keer aandrukken of een harde schop geven, en dat heeft ook niet altijd werken Tong uitsteken

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:03

Leuke foto's en mooi paard! Lachen
En naar voren kijken het paard blijft wel onder je lopen Tong uitsteken

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:04

Mooie Fries heb je daar! Al zijn er inderdaad wat puntjes die je moet veranderen Ja. Allereerst zet je je handen al gauw vast op 1 plek; houd je handen rechtop en bij elkaar net iets boven de schoft. Het lijkt ook wel (dit kan ik fout hebben) dat je met je teugels stuurt; sturen moet je doen met je benen en met je gewicht! Het enige wat je met je teugel kan vragen is stelling van het hoofd. Dus op voltes; houd je buitenteugel erbij zodat ie niet wegloopt over de buitenschouder en houdt je binnenbeen lang zodat je paard om je binnenbeen buigt, met je binnenteugel geef je enkel alleen wat kleine ophoudingen voor de stelling. Met je gewicht kan je je paard ook sturen. Geef maar eens wat meer druk op je rechter- of linkerstijgbeugel; je zal zien dat je paard ook meer die kant op zal gaan. Daarom is het zo belangrijk dat je recht op je paard blijft zitten en ik heb het idee dat je vaak niet helemaal recht zit. Enne; kijk naar voren en niet naar die mooie nek die je Jesse heeft! Pling Misschien komt dit wel een beetje hard over; al die opmerkingen, maar misschien heb je er wel wat aan en kan je jezelf en het rijden met Jesse op deze manier verbeteren Lachen. Succes!

Edit: ik zie ook dat je moeite hebt met het voorwaarts blijven rijden. Maak daarom heel veel overgangen kort achter elkaar. Van stilstaan naar draf; luisterd ie niet na het drijven? Meteen een schop, en reageerd ie dan nog niet genoeg; meteen een tikje. Huppa: pats, boem, weg; als jij vraagt je paard iets harder te gaan moet ie ook reageren. Zo ook met terugrijden; terug is terug! Trouwens, als je hem wat meer voorwaartser zou krijgen zou hij vanzelf wel meer van voren naar beneden komen en geef hem dan van voren iets meer ruimte; zodat hij zijn rug ook meer gaat ontspannen Ja.
Laatst bijgewerkt door x_Charlie op 30-12-08 22:14, in het totaal 3 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:05

Niet naar beneden kijken als je balkjes draaft.

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:41

Denk dat je topic zo op slot gaat mag maximaal 15 fotos

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:45

Wat mij duidelijk opviel is de grootte van je zadel.

Dit is helaas veel te klein voor jou. Je hebt totaal geen ruimte meer over terwijl je nog een platte hand achter je billen moet kunnen leggen. Nu zit je op de lepel waardoor een gigantische druk produceerd op de rug van Jesse.
Iets wat het totaalplaatje niet ten goede komt.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:56

Jesse blijft een hele leuke Fries. Ja
Hij is ook helemaal niet makkelijk, ken hem al langer dan vandaag.
Heb hem vaak zien lopen, ook op de vorige stal.

Ik kan nog wel veel spanning zien en veel opkrop momenten,
maar dat komt nog wel goed denk ik.
Persoonlijk vind ik dat je hem van voren wel erg strak houdt,
en soms wat omtrekt en plukt.. Bloos
en je handen mogen rechtop. Geen piano spelen. Haha!

En het zadel is idd te klein voor jou,
maar ja, Ellen is ook heel anders. Lachen

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:45

hey Doei!

ziet er netjes uit.
die jesse kan lopen Haha!

probeer in de galop iets meer mee te geven dat hij leert om meer op eigen benen leert gallopperen.

vor zijn achterhadn is misschien tempo wisselingen in draf er goed.
doe het bij janske ook en het werkt Knipoog

Bloos geloofdde het zelf eerst ook niet Bloos

en bij in in draven zou ik persoonlijk nog iets meer teugel geven.
vind hem op foto 2 zichzelf bestw el vastzetten terwijl foto 3 al een stukje beter is Knipoog

verder super hoor Knipoog

Lill_lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:53

ziet er leuk uit.
Maar ik ben het soms niet helemaal eens met je houding, lijkt of dat jij heel gespannen op je paard zit, kunnen natuurlijk ook moment opnamens zijn Knipoog
Op een paar fotos vindt ik je iets te ver naar achter zitten, en probeer hakken goed uit te drukken. Op sommige fotos heb je je benen wel erg ver naar achter, probeer hier op te letten! Zie foto 31 wat ik bedoel Knipoog
Verder vindt ik het er goed uitzien. Je paard loopt lekker ontspannen.
Wat heb je trouwens een fijne bak, de mijne zit helemaal vast gevroren kan er met geen mogelijkheid in rijden.

Succes nog!

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:47

Je zadel is volgens mij te klein voor jou.
Er moet een vlakke hand achter kunnen en bijvoorbeeld bij foto 9 kan dat volgens mij niet.. Lachen
En je hoeft ook niet zo ver uit het zadel te komen hoor, tijdens het lichtrijden Haha!

Ik vind het echt een hele leuke knol en je rijd hem leuk!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 14:18

x_Charlie schreef:
Mooie Fries heb je daar! Al zijn er inderdaad wat puntjes die je moet veranderen Ja. Allereerst zet je je handen al gauw vast op 1 plek; houd je handen rechtop en bij elkaar net iets boven de schoft. Het lijkt ook wel (dit kan ik fout hebben) dat je met je teugels stuurt; sturen moet je doen met je benen en met je gewicht! Het enige wat je met je teugel kan vragen is stelling van het hoofd. Dus op voltes; houd je buitenteugel erbij zodat ie niet wegloopt over de buitenschouder en houdt je binnenbeen lang zodat je paard om je binnenbeen buigt, met je binnenteugel geef je enkel alleen wat kleine ophoudingen voor de stelling. Met je gewicht kan je je paard ook sturen. Geef maar eens wat meer druk op je rechter- of linkerstijgbeugel; je zal zien dat je paard ook meer die kant op zal gaan. Daarom is het zo belangrijk dat je recht op je paard blijft zitten en ik heb het idee dat je vaak niet helemaal recht zit. Enne; kijk naar voren en niet naar die mooie nek die je Jesse heeft! Pling Misschien komt dit wel een beetje hard over; al die opmerkingen, maar misschien heb je er wel wat aan en kan je jezelf en het rijden met Jesse op deze manier verbeteren Lachen. Succes!

Edit: ik zie ook dat je moeite hebt met het voorwaarts blijven rijden. Maak daarom heel veel overgangen kort achter elkaar. Van stilstaan naar draf; luisterd ie niet na het drijven? Meteen een schop, en reageerd ie dan nog niet genoeg; meteen een tikje. Huppa: pats, boem, weg; als jij vraagt je paard iets harder te gaan moet ie ook reageren. Zo ook met terugrijden; terug is terug! Trouwens, als je hem wat meer voorwaartser zou krijgen zou hij vanzelf wel meer van voren naar beneden komen en geef hem dan van voren iets meer ruimte; zodat hij zijn rug ook meer gaat ontspannen Ja.

Haha dank je wel voor je info Haha! Ik merkte ookal o-p dat ik tijdens het wijken mijn benen heel ver naar achteren druk, en heb dat vandaag eens minder gedaan, gewoon achter de singel en het werkte meteen beter hij ging meer buigen ok me been en meer zijwaarts :p Soms zit ik wat scheef, maar de volgende fotoshoot zal ik me dikke jas uitdoen en in de binnenbak rijden, dan kan je ook beter beoordelen :p

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 14:20

Cynn_x schreef:
Jesse blijft een hele leuke Fries. Ja
Hij is ook helemaal niet makkelijk, ken hem al langer dan vandaag.
Heb hem vaak zien lopen, ook op de vorige stal.

Ik kan nog wel veel spanning zien en veel opkrop momenten,
maar dat komt nog wel goed denk ik.
Persoonlijk vind ik dat je hem van voren wel erg strak houdt,
en soms wat omtrekt en plukt.. Bloos
en je handen mogen rechtop. Geen piano spelen. Haha!

En het zadel is idd te klein voor jou,
maar ja, Ellen is ook heel anders. Lachen

Tja jij kent ellen, die is een kop kleiner dan mij Lachen, misshcien kan ik ergens nog en wel een mooi zadel vandaan halen wat netjes op het ligt en bij mij ook beter past Lachen een 18 inch zadel is wle noodzakelijk Tong uitsteken

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 14:22

flamon schreef:
hey Doei!

ziet er netjes uit.
die jesse kan lopen Haha!

probeer in de galop iets meer mee te geven dat hij leert om meer op eigen benen leert gallopperen.

vor zijn achterhadn is misschien tempo wisselingen in draf er goed.
doe het bij janske ook en het werkt Knipoog

Bloos geloofdde het zelf eerst ook niet Bloos

en bij in in draven zou ik persoonlijk nog iets meer teugel geven.
vind hem op foto 2 zichzelf bestw el vastzetten terwijl foto 3 al een stukje beter is Knipoog

verder super hoor Knipoog

Meer teugel wil ik wel geven,maar meneer is een kanonskogel als ik m te lang laat in draf, dan wil hij galloperen en racen, met me zit terug rijden doe ik ook al, ,maar dat moet ik nog wat beter leren Tong uitsteken Ik heb heel veel aan jullie info Knipoog weet ik meteen wara ik aan moet werken en nog en paar suggesties voor de lessen Tong uitsteken

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:00

Wat een leukerd heb je daar zeg Lachen.

Ten eerste wil ik beginnen met je handen, het lijkt erg op de foto's alsof je er mee stuurt (Probeer met je benen en gewicht te sturen) en ze vast zet ver uit elkaar. Probeer je handen bij elkaar te houden. Hoe verder je je handen uit elkaar zet hoe strenger en sterker je bent. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Probeer ze dus netjes bij elkaar te houden en hem zo ontspannen te rijden. Dat komt misschien inderdaad ook omdat hij een kanon is, maar dat moet je opvangen met je rustige zit, NIET met je handen, probeer goed naar achter te gaan zitten, (naar voren zitten helpt alleen maar mee) en dichter bij je zadel te blijven, en rustig te gaan lichtrijden. Eventueel rustig zachtjes praten tegen hem) Verder loopt Jesse ook een beetje opgekropt en over de loodlijn (Als je weet wat dat is, vast wel toch?). Probeer dus ontspannen te zijn met je handen, ruimte te geven en goed actief te rijden. Veel tempowisselingen en schijnovergangen (Schijnovergang is dat je doet alsof je bijv van draf naar stap gaat, maar hem daarin dan toch nét verderrijd.) Verder voor het actief blijven helpt dit ook, op sommige foto's zie ik dat tie niet 100% actief is, hierbij moet je conciquent zijn. Dus een keer been geen reactie nog een keer wat harder, nog geen reactie schop en daarna tik. Hij moet patsboem reageren, het geeft niet ook al vliegt hij d'r in harde draf even vandoor, reactie is belangrijk. Als het zo gegaan is dat je hem moest schoppen of een tik moest geven, even doordraven en dan overgang opnieuw maken. Zo weet hij dus heel duidelijk dat de overgang niet goed was. Verder zou ik adviseren om lekker nog niet ''in positie'' persee hem te laten lopen, maar gewoon iets langer en lager, achterhand er mooi onder. Het hoeft nog niet gelijk ''in positie'' allemaal. Ik zou dus gewoon het grootste deel lekker ontspannen lager ingesteld rijden, dat is echt belangrijk. In de weken daarna kan je steeds wat verder oppakken. Probeer van je hand naar je been te rijden, niet alleen hand.

Verder valt me op dat je zadel écht te klein is. Je hebt er niet genoeg ruimte bij. Je moet ongeveer 1 á een halve hand achter je zadel moeten kunnen leggen! Dus ik zou even voor 'n ander zadel gaan kijken als ik jou was!

Verder nog wat puntjes:
-Geen centjes zoeken, (Ik weet dat dat lekkere Jesse beest verleidelijk is, *LOL* )
-Netjes rechtop blijven zitten, schouders naar achteren.
-Niet alleen concentreren op het nagefelijk jullie moetn beiden lekker leren ontspannen, ga nou is niet werken aan alleen de teugel rijden maar ga zelf is lekker zitten ontspannen zitten dat doet meestal al wonderen. Dan komt de échte ontspanning vanzelf!
-Verder tenen naar binnen & Hakken meer uitdrukken.
-Ook je schouders & Armen ontspannen ( Dit gaat ook beter als je je handen netjes bij elkaar zet, i.p.v. je paard sterk vast te houden )

Een heel verhaal, haha.
Maar hopelijk heb je wat aan m'n tips! Verder veel succes & Lekker oefenen Lachen!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 15:13

Poeh echt ene verhaal, maar ik zal het strx allemaal eens ff opschrijven en etc. Lachen En daar mee aan gaan werken Lachen Vrijdag zla ik eht allemaal ff testen Tong uitsteken

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:17

Haha, goed idee!
Inderdaad een lang verhaal, maar hopelijk heeft het effect!
Probeer ook als je je handen bij elkaar houd een goeie knik in je ellebogen te houden, maar dat doe je gelukkig al redelijk netjes Lachen!

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:25

Suusje92 schreef:
x_Charlie schreef:

Haha dank je wel voor je info Haha! Ik merkte ookal o-p dat ik tijdens het wijken mijn benen heel ver naar achteren druk, en heb dat vandaag eens minder gedaan, gewoon achter de singel en het werkte meteen beter hij ging meer buigen ok me been en meer zijwaarts :p Soms zit ik wat scheef, maar de volgende fotoshoot zal ik me dikke jas uitdoen en in de binnenbak rijden, dan kan je ook beter beoordelen :p

Wat goed van je dat je het meteen 'in praktijk' brengt! Ja. Heel mooi dat het dan meteen wat beter gaat! Lachen Ben erg benieuwd hoe het de volgende keer eruit zal zien; vast al een heel stuk beter!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 17:44

En dan rijd ik misshcien in setje en emt HB turijn Tong uitsteken Wil m bestellen, dus Tong uitsteken 8 feb heb ik onderlinge wedstrijd met hem, dus dan hoor je eht wel aan de resultaten Tong uitsteken