Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) opgeblazen worden tot enorme steigerpartij...
midgie schreef:Ja ik vind het ook belachelijk een 10 jarig groen paard op een manege te zetten, erg onverantwoord en wie is er de dupe het paard.
ik zou ook het zadel, tanden enz enz even na laten kijken , maar ben bang dat dat niet gaat gebeuren , want op de meeste maneges kijken ze niet zo nauw helaas.
Dat de eigenaressen hem vooruit drijft met de zweep en jij hem ook nog flink er mee aan tikt, vind ik ook heel onwetend en erg dom.
Een paard steigert niet voor niets en dat zouden zeop een beetej profesionelen manege moeten weten.
Helaas is dit paard de dupe van onwetendheidonwil en krijgt de kans niet om te leren hoe het echt moet en hoe zij haar spieren moet gebruiken.
Maar dat is op een manege niet belangrijk, ze zal haar geld op moeten brengen en haar mond moeten houden, kan waarschijnlijk niet geodsschiks , dus zal op een harde manier eruit gehaalt gaan worden en krijg je weer een ongelukkig robot paardje met levenlozen ogen.
Sorry maar word van deze verhalen altijd erg verdrietig en boos![]()
Het gaat bij een paard niet om het winnen, ook al zoiets doms.
crossmonster schreef:Kiwiko, idd ik snap zowiezo niet dat een manege een 10 jarige merrie in laat rijden door manegeruiters....
Ts, niet aanvallend bedoeld, maar een paard inrijden vergt veel ervaring en handigheid met paarden.
Zeker als het paard wat ouder is, een fokmerrie die 10 jaar lang niets heeft hoeven doen, is even wat anders als een kleuter die je overdonderd met rijden...
Als de manege verstandig is, brengen ze het paard weg om door te laten rijden.
Ze zal niet veel gekost hebben en daarom interessant geweest zijn.
Maar om een groen paard de manegelessen in te gooien
Sonja schreef:Niets ten nadele van jou hoor TS, ik zeg absoluut niet dat je liegt of overdrijft of wat dan ook, maar even puur ter relativering.
ALS de manege inderdaad een tienjarig oningereden paard dat steigert in de les inzet en het gaat een keer mis (en dat gaat het als ik zie dat een onervaren ruiter (anders stel je deze vragen niet) er mee moet rijden), dan zijn ze ook qua aansprakelijkheid gewoon nat...