Redford Tettie Z @ licht work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Evanne

Redford Tettie Z @ licht work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 23:00

Ik heb vandaag foto's laten maken van mij en Redford.

Ik rijd Redford sinds de zomer en we rijden niet echt een niveau. Ik heb op het moment geen les met hem, ik kan nergens geen les vinden. Ik heb wel een paar keer op een manege met hem gelesd in de groepsles, maar daar kwam ik niet verder mee.
De meeste knopjes zitten er wel al op, maar het is er allemaal wat moeilijk uit te halen (vind ik).
Redford was vandaag heel erg heet, waardoor het in het begin een beetje een "discussie/gevecht" was. Toen we eenmaal een tijdje aan het rijden waren ging hij wel echt lekker lopen.

De wei was goed begaanbaar en absoluut niet te hard en glad van het vriezen van vanacht, ik heb alleen niet (bedoeld Vork ) gegaloppeerd voor de zekerheid.

Foto's staan niet op volgorde.

1. Hier kan je goed zien hoe heet hij in het begin was
Afbeelding

2. Hij kreeg het even op zijn heupen, alleen vind ik mijn terugneem reactie iets te ruw ...
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Iets verruimde stap
Afbeelding

6. We waren het niet helemaal met elkaar eens, hij wilt rechtdoor, ik de volte op Vork
Afbeelding

7. Meer meegeven
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Dit vind ik zelf een fijn plaatje
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Het voordeel als hij heet is, er is wat actie uit te halen.
Afbeelding

12. Te veel achter de loodlijn
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. Leuk plaatje, moet alleen mijn benen langer houden en meer meegeven
Afbeelding

15. Lief paardje Haha!
Afbeelding

1http://i227.photobucket.com/albums/dd211/Evanne_album/29-12-2008088.jpg
't Lijkt trouwens alsof het zadel hier wat te ver naar voren ligt?
2http://i227.photobucket.com/albums/dd211/Evanne_album/29-12-2008097.jpg
3http://i227.photobucket.com/albums/dd211/Evanne_album/29-12-2008127.jpg
Tussendoor even rustig worden/zuchten en daarna weer door
4http://i227.photobucket.com/albums/dd211/Evanne_album/29-12-2008157.jpg
Hier werd hij weer even heet
5http://i227.photobucket.com/albums/dd211/Evanne_album/29-12-2008182.jpg
6http://i227.photobucket.com/albums/dd211/Evanne_album/29-12-2008203.jpg
7http://i227.photobucket.com/albums/dd211/Evanne_album/29-12-2008229.jpg
Klaaaar Dromen
8http://i227.photobucket.com/albums/dd211/Evanne_album/29-12-2008265.jpg

Verder commentaar laat ik aan jullie over.
Laatst bijgewerkt door _Evanne op 29-12-08 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Re: Redford Tettie Z @ licht work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:07

Je prikt je sporen op 9 v/d 10 foto's aardig in zijn buik dus kijk dan niet raar op als hij heet reageerd, daarnaast als hij al zo fris is waarom dan die sporen terwijl jouw beenligging niet stabiel is?
Daarnaast vroeg ik me af of je zadel niet te nauw van voren ligt, het is moeilijk te zien maar op een paar foto's lijkt hij óp de schoft te liggen!
Prachtige paardjes, dat wel en die omgeving....jam jam!
Succes verder!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:20

ik zou geen sporen dragen als je paard al zo heet is, en je zet je handen erg breed en te laag

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:25

Het ziet er wel leuk uit, probeer hem wat ronder in te stellen. En wat ik zo zie je voltes veel op je buitenteugel buitenbeen, binnen spelen om naar binnen te kijken rijden. Kijk of hij dan meer ontspant werkt bij de meeste wel!
Veel plezier met elkaar!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:25

Hij wil rechtdoor omdat jij de buitenteugel niet begrenst op dat moment. Dan kan hij dus naar buiten wegvallen oftewel rechtdoor blijven gaan terwijl jij een volte wil maken. Dus, buitenkant meer begrenzen en je probleem met afwenden is opgelost. Verder zit je keurig maar inderdaad je handen staan te laag en breed. Iets meer naar voren die handen en iets omhoog en het plaatje ziet er veel beter uit. je zadel ligt indd iets te ver naar voren waarschijnlijk omdat het wat smal is voor dit paard.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:49

Erg leuk paard! Hoe oud is hij?

Verder denk ik dat je je handen beter een heel stuk meer mag dragen, dan is je inwerking ook vriendelijker en zal hij uiteindelijk ook makkelijker nageven.

Goed van je binnen been naar je buitenteugel rijden, en je sporen nog even aflaten want daar is je beenligging niet stil genoeg voor.

Voor de rest ga zo door! ik zou toch écht nog even doorzoeken naar instructie want dat heb je toch wel nodig Lachen (niet stom bedoeld, iedereen heeft instructie nodig Knipoog )

Succes nog met dit leuke paard!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:55

ik vind het er goed uit zien opzich, alleen heb ik soms het idee dat je je armen een beetje verkrampt, laat het los!

CHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:56

Wat een prachtige omgeving zeg waar je rijdt!
Je hebt je paardje leuk aan het lopen.
Maar idd je handen...de ene keer heb je ze best netjes en de andere keer zet je ze bijna vast aan het zadel, oefenen dus!
Daarnaast vind ik ook dat je je benen soms erg van het paard af houdt en dan een beetje naar buiten steekt.
Sporen zijn volgens mij nog niet nodig, zeker omdat hij al zo attent is!
Succes verder!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:34

wat een mooi paard!! Haha! probeer je handen meer te dragen. zo lijkt het alsof je ze vast zet op het zadel. zoals al eerder gezegt.

je vraag was of het zadel te ver naar voren ligt ( bij de foto`s die je in link had geplaatst ).
Ik vind van niet. naar mijn mening ligt hij prima zo. het zadel ligt niet op de schouders bij deze foto`s. dus het valt naar mijn mening wel mee.

Succes met je paardje!!
Groetjes

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:28

let er op dat je je hakken uit drukt je benen wat naar achter legt je handen iets meer draagd en op sommige foto's draai je je polsen wel heel erg naar binnen in zo'n geval kun je beter je teugels iets korter maken dan kun je een mooie hand houding houden

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:08

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

SandraCara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:38

Niet banketstaaf bedoel, maar foto 9 een mooi plaatje?

Oke, hij loopt mooi op die foto, maar kijk eens goed..
Je steekt je benen heel ver uit, handen uitelkaar en naar beneden getrokken, en als je goed kijkt zie je dat ie niet ontspant in ze mond, maar dat ie juist gespannen, haast opengetrokken is..

Ik zou proberen om je handen iets meer te dragen en meer te ontspannen.
En let vooral op dat je spoor erin douwen bij een heet paardje natuurlijk niet zo handig is..

Succes ermee!

Edit: typfout

Lill_lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:44

het ziet er niet onaardig uit.
Probeer wat meer op je benen te letten.
Op de eerst paar fotos vindt ik het helemaal geen fijn beeld, zo gespannen, drukt zijn rug uit..
Maar als hij wat los is gereden loopt hij lekker ontspannen en geeft het een leuk beeld.
Let dus wat meer op je benen, en handen die staan soms wel erg ver uit elkaar!
En waarom die sporen als hij al zo heet is?

Succes ermee!
fijne jaarwisseling Knipoog
Groetjes,
Lana

Oja leuk dekje Lachen

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 17:27

Ik zal de volgende keer op m'n handen letten. Ik hield m'n handen al lager, omdat ik de vorige keer merkte dat ik wat ging hangen als ik mijn handen wat meer droeg.
Ik rijd hem trouwens met sporen, omdat de eigenaar graag wilt dat ik hem met sporen rijdt, maar ik zal ze volgende keer eens weglaten, kijken hoe dat werkt.

Bedankt voor de tips ik zal er zeker wat mee doen Ja

Sc_anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:17

Eerst en vooral leuk paardje heb je daar!
Ook heel goed dat je je sporen weg gaat laten!
Probeer je wel minder bezig te houden met het naar beneden rijden, aan de teugel rijden.
Eerst moet de ontspanning helemaal in orde zijn, niet makkelijk met een heet paard, maar wel heel belangrijk!
Lekker veel overgangen en figuren rijden met een licht teugelcontact.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:38

Ik vind het er eigenlijk allemaal best leuk uitzien. Handen hoger en dus zelf dragen en hiet plaatje ziet er al heel anders uit. Je hebt de handen wel mooi rechtop, dus kan je hem verder niet in storen.

Opmerking van de sporen snap ik helemaal niet. Een spoor hoef je niet te gebruiken, verder worden de hakken netjes uitgedruk op een enkele foto daargelaten. Heb ze geteld, het zijn 3. Foto's waar je het niet op kan zien tel ik niet mee. Is meer een moment opname denk ik. Dus je kan je ze best blijven gebruiken. Een paard niet heter van sporen die hem niet raken hoor Knipoog

en idd goed begrensen op de buitenkant als hij de wending niet door gaat.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 20:53

WinBinChes, ik laat de spoor ook niet weg omdat hij daar heter vond wordt, want ik weet dat hij daar niet heter van wordt. Maar ik probeer het eens hoe het gaat, omdat ze denken te zien dat mijn beenligging niet stil genoeg is. Ik probeer het gewoon eens of dat misschien beter gaat.

Bedankt voor de reacties weer Lachen

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 07:07

Ziet er keurig uit! Commentaar is al gegeven vind ik ! Met een paar lesjes zal het snel beter gaan Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 07:12

Leuke combinatie hoor! Natuurlijk is er veel te leren, maar jullie zijn nog 'jong' samen Knipoog

probeer eens zonder sporen te gaan rijden, want ik vind ze meer voor de sier hangen, eerlijk gezegt. Volgens mij zijn ze ook helemaal niet nodig.

Verder is commentaar al door andere bokkers gegeven.

Succes nog samen!

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:40

_Evanne schreef:
Ik zal de volgende keer op m'n handen letten. Ik hield m'n handen al lager, omdat ik de vorige keer merkte dat ik wat ging hangen als ik mijn handen wat meer droeg.
Ik rijd hem trouwens met sporen, omdat de eigenaar graag wilt dat ik hem met sporen rijdt, maar ik zal ze volgende keer eens weglaten, kijken hoe dat werkt.

Bedankt voor de tips ik zal er zeker wat mee doen :j

Waarom moet je hem met spoor rijden dan als ik vragen mag? Weet de eigenaar wel waar een spoor voor dient? In dit stadium waar jij nu in rijd is een spoor echt overbodig.
Probeer niet teveel aan die voorkant te denken, als hij zo heet is steeds, ga dan eerst dat onder controle krijgen, dus veel overgangen, tempowisselingen. Hij mag niet onder je weg lopen.
Verder commentaar is al gegeven, vind jullie wel een mooie combinatie.
Succes.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:37

Ik vind foto 11 práchtig qua achterhand actie! :)

Verder idd als hij zo heet is; spoortje weg? :) Het enige wat ik nou kan zeggen; werk aan de ontspanning, zodra dat beter gaat gaat de rest ook beter denk ik :)

Mooi!

lizatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:40

Probeer ook je handen dichter bij elkaar te houden. ;)
Sommige van de foto's zijn erg mooi. :)

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:01

Als je wel met sporen wilt/moet rijden kun je ze ook lager doen. Riempje iets losser en de spoor richting de zool van de schoeisel duwen. Prik je minder snel, zeker als je denkt dat je been niet stabiel genoeg zou liggen.

Maariijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:53

Leuk zeg, alleen vind ik dat je je beugels zo lang hebt;)

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:24

Je sporen heb je aan als extra.. om je hulp duidelijker te kunnen geven.. niet om ze telkens in je paard zijn buik te prikken.. probeer daarom voorzichtiger daarin te zijn.. en meer los te laten in je handen als hij ontspannen loopt.. als hij wil nageven heb je hem nog steeds best strak vast.. probeer je handen dan te ontspannen zodat hij weet dat het goed is... succes met hem!