Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wiseguy15 schreef:Niet te veel lange rechte stukken rijden, veel voltes en afwisseling, probeer in de hoeken eens haar kont licht naar binnen te drukken, zodat ze iets moet sluiten. Ook stap-galop oefeningen kunnen uitkomst bieden, maar daar moet ze wel aan toe zijn. Ik weet niet precies hoe ver je met haar bent?

Lies21 schreef:ik denk dat je eerst je paard sterker moet maken in de draf. Veel overgangen maken in de draf enzo, vaak steel zetten en haar attent maken op je been. Als ze sterker is kan ze zichzelf beter dragen in de galop. Ze is pas een paar maanden onder het zadel dus ze moet nog aardig kracht krijgen... gewoon oefenen oefenen en oefenen..
Vjestagirl schreef:wiseguy15 schreef:Niet te veel lange rechte stukken rijden, veel voltes en afwisseling, probeer in de hoeken eens haar kont licht naar binnen te drukken, zodat ze iets moet sluiten. Ook stap-galop oefeningen kunnen uitkomst bieden, maar daar moet ze wel aan toe zijn. Ik weet niet precies hoe ver je met haar bent?
Waarom niet te veel lange rechte stukken? Juist daar kan een paard zijn ballans vinden zonder iedere keer weer een hoekje om te moeten.
Als je nu al begint met heel veel volte's ed te rijden creeër je al snel een paard met een voorkeur voor 1 bepaalde gallop, waardoor de kans groter is dat je later problemen krijgt.
Lies21 schreef:ik denk dat je eerst je paard sterker moet maken in de draf. Veel overgangen maken in de draf enzo, vaak steel zetten en haar attent maken op je been. Als ze sterker is kan ze zichzelf beter dragen in de galop. Ze is pas een paar maanden onder het zadel dus ze moet nog aardig kracht krijgen... gewoon oefenen oefenen en oefenen..