Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cd_muis schreef:veel overgangen rijden. eerst een beetje been geven niet reageren dan een mep met de zweep

Dani62 schreef:Is hij niet snel genoeg omdat hij 'lui' is of is hij niet snel genoeg omdat hij het gewoon niet bij kán houden vanwege zijn slechte conditie?
Als het het laatste is zul je die toch gewoon moeten opbouwen en het paard niet met de zweep achter de vodden aanzitten (niet dat ik denk dat je dat doet).
Voor een sterke achterhand inderdaad veel overgangen. Van stap naar galop of van halthouden naar draf en vice versa natuurlijk. Bergop-en afwaarts wandelen en tijdens het rijden stukjes achterwaarts meenemen. Cavaletti's lopen in stap is ook een goede oefening.

midgie schreef:cd_muis schreef:veel overgangen rijden. eerst een beetje been geven niet reageren dan een mep met de zweep
En jij rijd M1??
Heel dom advies, sorry
@TS , zou eerst eens gaan werken aan het voorwaartse , dan komt het tempo ook vanzelf wel,
Ga eens lekker aan de gang met grondwerk, ernaast lopen en handwerk doen.
Kijk eens op paardenbegrijpen.nl
Een zweep is in elk geval niet om te meppen, jammer dat sommige ruiters dat wel denken
Overgangen werken in mijn geval iig niet.

Don_Zhivago schreef:ik snap niet waarom er gepraat wordt over de achterhand actiever maken..
het paard heeft geen conditie...
zonder energie kan je niet veel..
eerst conditie opbouwen.,.. en dan pas aan het werk..
lekker basis dingen rijden..
Overgangen zijn wel goed.. om hem bezig te houden.. ik zou per definitie nog niet op de achterhand gaan werken...basis principe kan wel.. maar niet te veel... eerst meer conditie krijgen..
Wat voor brok krijgt tie???
Don_Zhivago schreef:jou paard is in principe dus actief genoeg, alleen kan hij het niet opbrengen omdat hij geen conditie heeft (energie)
Dat is een heel ander verhaal...
Ik blijf nog steeds bij mn eigen opmerking.. 2 x per dag kort eruit halen is beter dan 1x lang..
lekker wandelen.. molen..longeren..rijden...buitenritje noem maar op..
Niet in 1x kihard aan het werk gaan zoals lenneke zegt.. als een paard geen goede conditie heeft moet je dit opbouwen.. en niet in 1x teveel vragen, zo rij je je paard naar de kl*ote
Don_Zhivago schreef:ik snap niet waarom er gepraat wordt over de achterhand actiever maken..
het paard heeft geen conditie...
zonder energie kan je niet veel..
eerst conditie opbouwen.,.. en dan pas aan het werk..
lekker basis dingen rijden..
Overgangen zijn wel goed.. om hem bezig te houden.. ik zou per definitie nog niet op de achterhand gaan werken...basis principe kan wel.. maar niet te veel... eerst meer conditie krijgen..
Wat voor brok krijgt tie???