Na flinke koorts, last van z'n rug?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iriis_

Na flinke koorts, last van z'n rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 23:11

Hallo,

Mijn paard heeft nu een maand geleden ongeveer flinke koorts gehad (rond de 40 graden koorts).
Het 'koortsgriepje' heerste toen op de manege. Een aantal andere paarden hebben er ook last van gehad.

Voor dat hij grieperig werd liep hij heeeeel fijn! Hij liep lekker ontspannen over zijn rug, en liet zich fijn rijden. Maar nu na zijn koorts gaat het echt niet fijn meer. Eerst dacht ik nog dat hij gewoon wat stijf zou zijn omdat hij door zo'n verhoging natuurlijk ook een klap op zijn spieren en alles krijgt. Maar dat lijkt toch niet helemaal de oorzaak te zijn. Want nu een maand later gaat het nog steeds niet fijn en wil hij gewoon niet ontspannen over zijn rug lopen.

Ook met poetsten vind hij het niet fijn als ik te had over zijn rug ga. Vooral op het punt net achter zijn zadel vind hij het niet fijn.

Ik wilde morgen 'aangespannen' gaan longeren, lang en laag. En dan over morgen rijden, en dan woensdag weer longeren. In de hoop dat het door het longeren beter zal gaan.

Maar toch weet ik nu of dit wel de oplossing is. Ik heb het idee dat hij echt last heeft van zijn spieren, en niet van zijn werfels oid.

Herkennen jullie dit? En hebben jullie misschien tips wat ik het beste zou kunnen doen?

Alvast bedankt!
Groetjes Iris

Dit is trouwens een foto van afgelopen zaterdag. Toen ik erop stapte wilde hij in stap wel fijn naar beneden lopen. Maar zodra ik aandraafte rende hij onder me uit, en moest ik eigenlijk vrij snel de teugels al oppakken om hem bij me te houden. Op deze foto zie je ook dat hij wel een knik maakt, maar niet ontspant in zijn rug..
http://i18.photobucket.com/albums/b135/ ... le/d21.jpg

Iriis_

Re: Na flinke koorts, last van z'n rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 11:51

Helemaal niemand? Bloos

Ilse1980

Re: Na flinke koorts, last van z'n rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:56

Ik kan de link tussen de koorts en de rugklachten niet leggen maar de andere voorbeelden (rennen, rug wegdrukken, alleen in stap lang en laag willen lopen, gevoelig op de rug net achter het zadel) wel. Het hoeft helemaal niet zo te zijn maar mijn paard had dezelfde klachten en bleek kissing spines te hebben. Ik zou eerst een osteopaat of fysiotherapeut er na laten kijken. Of iemand van Happy Athlete of zo. Zij controleren je zadel en je paard. En mocht dat allemaal geen uitkomst brengen dan zou ik er een arts bij halen en zou ik een rugfoto overwegen. Sterkte ermee.