Thatcher (v. Guidam) @ springwedstrijden B

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Thatcher (v. Guidam) @ springwedstrijden B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:10

21 december had ik wedstrijd in De Mortel, daar liep ze heel lekker, tot de laatste 3 starts zelfs 1e gestaan, maar die reden me uiteindelijk medogenloos voorbij. Huilen van het lachen 26 December had ik selectiewedstrijd in St. Oedenrode, daar reed ik met het basisparcour gezellig door de startlijn heen waardoor mijn tijd begon te lopen... Ik had zelf niks in de gaten dus ging nog rustig aan de gang om te groeten etc. Dus voordat ik door de eigenlijke startlijn ging was stond de tijd al op 8 sec. Clown Dus na hindernis 2 gas los (lang leve het feit dat mevrouw altijd snel het parcour door wil Tong uitsteken ) en zo maar even flink doorgereden, uiteindelijk foutloos binnen de tijd. Tong uitsteken
Barrage ging ook heel lekker, was uiteindelijk nog 8e.

Ik rijd Thatcher nu sinds de zomer... Vanaf begin oktober zijn we wedstrijden gaan rijden en zijn op 2 x na elke keer met 2 wp's thuis gekomen... (De andere 2x met 1wp. Lachen ) Op de planning staat het om eind januari/half februari L te gaan starten. Lachen
Thatcher heeft voorheen Z gesprongen, dus zij kan het allemaal makkelijk, nu ik nog. Knipoog
Het probleem ligt 'm vooral bij het halthouden - groeten... Zoals je ziet wil mevrouw gewoon érg graag beginnen, en dus staat ze ook niet stil... Ik heb vanalles al geprobeert en ze dóet het gewoon niet, dus daar heb ik me maar bij neer gelegt. Lachen
Ook moet ik nog leren haar fijn uit te zitten, Thatcher heeft in vergelijking met andere paarden die ik rijd erg korte en vlakke gangen, en vooral in de galop krijg ik erg last van mijn rug, dus mijn houding wil niet altijd mee werken.... als ik langere tijd achter elkaar alleen Thatcher rijd word het steeds beter, maarja de rest moet ook gereden worden. Huilen van het lachen
We zijn in korte tijd érg vooruit gegaan, begin oktober was de verzameling nog erg ver te zoeken, ik had ook vrij weinig over het tempo te zeggen. De klik begint er nu steeds meer te komen.

http://www.youtube.com/watch?v=PvVtUyv2y1E
Springen De Mortel 21-12 basisparcour, ze liep super fijn, alleen naar 5 toe werd ze érg enthousiast, dus lijntje 5 - 6 liep niet zo lekker. Knipoog

http://www.youtube.com/watch?v=Wx7mwNBG-yE
Springen St. Oedenrode 26-12 basisparcour, ik rijd heel stom door mijn startlijn, dus voordat ik hindernis 1 had gehad stond de tijd al op 8 seconden, dus na hindernis 2 gas los, en gaan.... En gelukkig nog binnen de tijd. Tong uitsteken Vandaar dat we wat sneller gaan. Huilen van het lachen En nouja, het halthouden - groeten, dát bedoel ik dus met 'het gaat gewoon niet' Huilen van het lachen ...

http://www.youtube.com/watch?v=orTYVKQoIVk
Draven met losrijden voor de barrage. Lachen

http://www.youtube.com/watch?v=D-OdGM6OLP0
Barrage St. Oedenrode 26-12, weer dat groeten he.... Lachen Wel heeeel fijn gereden.

http://www.youtube.com/watch?v=uO2x8x9Ja7E
Binnenstappen prijsuitreiking

http://www.youtube.com/watch?v=O6ovELhqctI
Prijsuitreiking, en ja hier word mevrouw ook weer erg heet als ze weet dat ze weer vooruit mag. Nagelbijten / Gniffelen

Sorriso

Re: Thatcher (v. Guidam) @ springwedstrijden B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:33

Wat een enthousiasme idd zeg Nagelbijten / Gniffelen! Nu zie ik wat je bedoelt!

Anyway, ziet eruit als een fijn en gaaf paard en vind jullie rijden ook netjes, bijv die dubbel bij het eerste filmpje st. Oedenrode!
En ik zag je setje voorbij zoeven Knipoog.

Ik dacht trouwens dat Thatcher ook nog van dat jong spul was Knipoog.

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:53

Heej, het ziet er heel netjes uit!
Het tempo is een heel stuk beter dan eerst.
Jammer dat ze niet stil wil staan bij groeten.
Lukt het ook niet als je eerst even rustig gaat stappen en dan stil gaat staan. Want in St. Oedenrode in de barrage draai je ineens heel vlug linksom en dan gaat ze steigeren.
Ga je na de Brabantse over naar het L?

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:29

Jammer dat ze zo doet over het stilstaan. Jullie zijn leuke combi, echt waar. Balen dat je in St. Oedenrode over je startlijn was gegaan, maargoed klein foutje Knipoog.
Ziet er iig zeer netjes uit!

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:11

Dat ziet er super netjes uit!
En je beheerst je tempo ook al heel goed!
Ik heb eigenlijk niet echt een bemerking .. Maar
omdat het verplicht is: Het lijkt dat je Thatcher naar
de aller laaste sprong toe een beetje losgooit, misschien
omdat je zelf denkt dat je er bent Haha! (heb ik ook ooit).
Maar ik weet niet zeker of ik dat goed heb, maar zo vind ik het een beetje lijken.
En ik denk dat je Thatcher nooit zal kunnen leren stilstaan (een beetje slechte moed geven Bloos )
maar de moeder van Cayenne die heeft dat ook, niet in een parcours want dat doet ze nooit maar wel
vooral in het bos. En ze is ondertussen al 17 en heeft nog altijd niet geleerd stil te staan.
Hopelijk lukt het bij jou wel!
Jullie zijn een hele mooie combinatie Pling

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:55

Netjes Mell!
het gaat echt al een stuk rustiger dan eerst in Boxtel bijvoorbeeld
jammer van het groeten, maar dat komt dan ook vast nog wel goed Lachen !

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:12

Weet je wat mij positief opvalt, dat je zoveel controle (lijkt te hebben) hebt over haar. Daarom ziet het er ook netjes uit, jouw houding is ook simpel en mooi!

Enne enthousiasme genoeg zo te zien! Jammer dat het groeten wat minder gaat, ze weet gewoon dat ze dan moet natuurlijk en wilt dan erg graag. Probeer daarin een beetje de rust te bewaren, misschien helpt het als je tegen haar praat?

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:34

Leuke filmpjes Melanie:)
En ik haaaaat commentaar geven want je weet al wat ik ervan vind Tong uitsteken
En aangezien ik in St. Oedenrode bij de jury zat zal ik toch maar even een opmerking maken; het lijkt of je een beetje gespannen bent in je houding in je bovenlichaam.
Verder ziet het er heel netjes uit Lachen. Jammer van het stilstaan

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:43

Leuke filmpjes mel! Ik vind dat jullie samen echt vooruit zijn gegaan en meer 'samen' springen zeg maar, ze blijft beter onder je. Ik vind het er erg netjes uitzien, jammer van dat groeten maar ik geloof ook dat je der dat niet meer afleert.

Enne, je nieuwe grijze jasje staat goed hoor! Haha!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:31

Ziet er leuk uit, paard is somt iets té enthousiast, maar dat komt vast wel goed! Lachen
Ga zo door.