valanga@springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelanga

valanga@springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 17:38

hey ik had pas al een ander topic geplaatst bij rijden in the picture en bij springen in the picture.
dit keer echter mooiere foto`s(dan bij rijden in the picture, het zijn de zelfde foto`s als bij springen in de picture, maar hoop hier meer tips te krijgen). het is een ex-renpaard, heel lief in de omgang en braaf met het rijden en ben nu veel met springen bezig. ik weet het , ik houdt mijn bovenlichaam soms heel raar(met springen), misschien tips? deze foto`s zijn trouwens al van afgelopen zomer, hier houdt ik mijn handen nog veel te laag, dit is op dit moment niet meer zo. volgens mij zijn de beugels ook te lang bij het springenm , maar te kort bij het rijden. ik ga bij sommige foto`s wel erg weinig naar voren, terwijl ik momenteel juist veel te ver naar voren ga.
ben benieuwd naar rijtechnisch commentaar en ben natuurlijk ook nieuwsgierig wat jullie van mijn paardje vinden

1. losgooien..
Afbeelding

2...............

Afbeelding

3. nu is ze moe:P
Afbeelding

4. stappen (ik weet dat mijn handen vreselijk verkeerd staan)
Afbeelding

5. springen!(heb eerst lager gesprongen , maar heb hier geen foto`s van)
Afbeelding

6. nog iets hoger...
Afbeelding

hadjewat

Re: valanga@springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:51

je handen wat hoger niet zo aan het zadel laten kleven
zie je goed op foto vier

xxx

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:54

minder ver naar voren bij de sprong en houd je rug recht. Let met rijden ook op je tenen. Je rijd met pianohanden en je steekt je onderarmen af, probeer de hoek erin te houden. Je lijkt ook wat scheef te zitten en te ver naar voren met je bovenlichaam. En jij kijkt naar beneden bij de dressuurfoto. Met springen kijk je wel mooi voor je uit.

Misschien kun je beter onder begeleiding van een goede instructice aan je houding gaan werken? Ik bedoel het niet verkeerd, maar jij en je paard hebben er baat bij. Daarnaast kan zij je er steeds op wijzen als je een "foutje" maakt. Werkt naar mijn ervaring beter als commentaar achteraf en dan proberen het zelf op te lossen.

Voeg trouwens nog wat rijfoto's toe, nu voldoet je topic niet aan de HAW regels.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 27-12-08 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:00

Ze heeft ook een dubbel topic dus ik heb al getemt.

Verder vind ik je houding niet goed handen verkeerd. En bij springen te dicht op het zadel en je trekt aan de teugels boven de sprong.

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:41

handen naar voren plaatsen (mee geven) en hakken naar beneden drukken

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:42

Dit ziet er al beter uit Ja

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:18

je verbetert je fouten zelf al..

maar let op je hakken!!

enneh,, leuk beesje!!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:21

Vind jullie een leuke combi Ja.
Probeer je hakken goed uit te drukken, tenen naar binnen en handen bij elkaar recht op!
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:30

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je moet minimaal 5 foto's plaatsen die geschikt zijn voor rijtechnisch commentaar. Dan kunnen de mensen je gericht en bruikbaar advies geven.