Super braaf en dan kop omhoog..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

16Eli

Super braaf en dan kop omhoog..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 10:35

Heey

Ik heb een klein probleem, nou ja soms is het groot..
Ik rijd op een Fries en ze begint altijd vet braaf, maar na de rust gooit ze der hoofd omhoog en loopt ze helemaal niet meer rond.
Soms na heel lang pielen loopt ze na een poosje wel weer mooi, maar meestal niet. En ik vind dat dan zo zonden.
linksom is ze altijd al makkelijk aan de teugel te rijden, maar rechtsom kost altijd moeite..
Heeft iemand misschien tips??

Groetjes Eli

Katarina S

Re: Super braaf en dan kop omhoog..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:55

Ga eens met een tideman rijden (of een andere bijzetteugel), dat heb k gehoord dat het heel goed gaat en na een tijdje zonder.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:57

Beleen een Osteopaat.
Ze kan makkelijk vast zitten. Dat zou ik eerst doen als ik jou was Ja

16Eli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 13:53

Oké bedankt Knipoog
Ik zal eens vragen aan de boer, het is namelijk niet mijn eigen paard, maar een leaspaard Knipoog Maar als we haar kunnen helpen dan vind hij het vast goed Lachen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:57

Wat bedoel jij met 'na de rust'?
Rij jij haar los, dan geef je haar even pauze (lange teugel) en pakt haar dan weer op?
Als je dat bedoeld zou je misschien tijdens de 'rust' wel goed contact met haar mond kunnen houden, dat ze wel nageeflijk blijft maar even haar hals kan strekken (met dus wel verbinding in het lijf).
Veen figuren en van achter naar voor blijven rijden, en inderdaad even overleggen of er een osteopaat langs mag komen. Zou goed voor dr zijn.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:59

Jij doet ehm "pielen"? Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Dat klinkt alsof jouw paard niet nagefelijk loopt, maar gewoon een valse knik heeft omdat je aan het zagen bent.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:00

Neem les met je paard!

Rijd hem lekker voorwaarts, ga veel overgangen rijden. Hij moet goed reageren op je been en ook op je zit weer terugkomen. Als dat in orde is geven ze nadat je been geeft en hem dan verteld met een kleine ophouding dat hij niet harder mag maar rond moet worden al na.

16Eli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 14:20

Heey
met pielen bedoel ik, voltes rijden, overgangen maken enz zagen doe ik echt niet! want ik zit nauwlijks in der mond.. ik vind dat zielig en het heeft toch geen goed effect. ik vind dat het paard zelf naar beneden moet komen Knipoog

De rust is inderdaad even aan de lange teugel rustig rondstappen. en ik doe eigenlijk niks behalve sturen.

Ik wil ook graag les, maar daar heb ik beetje problemen mee, met mijn ouders.. ze zeggen we betalen al genoed, maar ik ben er mee bezig Knipoog

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:19

Mag ik vragen hoe oud je bent?

16Eli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 15:47

Ik ben 16, maar heb geen tijd om ook nog naast school te werken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:51

Daar kun je prima tijd voor maken, als je werkelijk graag wil lessen met je paard dan zou ik daar zeker gebruik van gaan maken. Al is het maar een folderwijk lopen. Dat kost niet zoveel tijd en kun je prima naast je schoolwerk doen.

Op deze manier laat je ook nog eens aan je ouders zien dat je werkelijk graag wilt lessen en daar zelf ook wat voor over hebt!

16Eli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 16:06

Ik had een krantenwijk in de ochtend voor school, maar wegens gezondheidsredenen moest ik daar ook mee stoppen.. kosten te veel energie..

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:50

Ik zou zeggen spierpijn in de bovenlijn. door het hoofd omhoog te doen ontlasten ze die spier dan en is erg oneerlijk daar een bijzet of wat dan ook aan te hangen.